Vuurwerkvrije locatie voor oud en nieuw gezocht

moontan

VWC lid
Een passage uit een persoonlijke blog:

Vuurwerkvrije locatie voor oud en nieuw gezocht

Onze twee goldens zijn echt panisch voor vuurwerk. In onze woonomgeving is het met oud en nieuw een en al geknal. We willen dit jaar dan ook het vuurwerk ontvluchten en een bungalow/vakantiehuisje boeken op een plek waar vuurwerk niet toegestaan is. Suggesties zijn meer dan welkom! Alvast dankjewel.

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=60183.0

tja ik denk dat je inderdaad naar een vakantie terein moet gaan als je het geknal wilt onvluchten .
maar het simpelste is de hond wat advotcaat te geven
dan slaapt dat dier als een blok het nieuwe jaar in

Ze kan natuurlijk ook deze cd kopen.
(Onderaan staan wat linkjes met cd's te koop en informatie)

Van vuurwerkhandelaar Vangelabbeek uit het Belgische Lanaken.

Vuurwerkhandelaar Vangelabbeek uit het Belgische Lanaken heeft een manier gevonden om huisdieren te laten wennen aan de voor hen angstaanjagende geluiden van vuurwerk op oudjaar. De man heeft een CD samengesteld met vuurwerkgeluiden die men kan afspelen om het huisdier hieraan te laten wennen.

Het geluidsfragment duurt vijf minuten en kan in het begin best stil afgespeeld worden. Naarmate het dier aan het geluid begint te wennen kan men het volume wat opkrikken. In de winkel bedraagt de kostprijs van de CD vijf euro, maar wie wil kan het geluidsbestand gratis downloaden vanop de website www.vangelabbeek.be.

http://www.pakfriet.be/read_news.php?news_id=457

http://www.dogweb.nl/gedrag/vuurwerk

http://www.destentor.nl/regio/zutphen/2225241/Dieren-niet-bang-voor-vuurwerk-dankzij-cd.ece

Dieren niet bang voor vuurwerk dankzij cd
dinsdag 27 november 2007 | 03:42 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 27 november 2007 | 19:22

VORDEN - De Graafschap Dierenartsen adviseert de eigenaren van honden en katten om zo snel mogelijk te beginnen met vuurwerktherapie voor hun huisdier.

Al het geknal in de maand december levert de dieren namelijk stress en angst op. De Graafschap Dierenartsen raadt een alternatieve vuurwerktherapie met een cd aan.

Op deze cd staan vuurwerkgeluiden die de hond of kat heel langzaam laten wennen aan het geluid van vuurwerk. In combinatie met een medicijn is het dier minder bang voor het lawaai. Verder wordt vuurwerk tijdens de therapie gekoppeld aan iets positiefs, zoals spelen of eten. De training neemt elke dag tussen de vijf en vijftien minuten in beslag.

De eigenaren van de dieren kunnen er ook voor kiezen om alleen kalmerende medicijnen te geven, maar dit is eigenlijk een noodoplossing: het dier blijft bang voor vuurwerk. De combinatie van medicijnen en de cd zorgt er volgens de dierenartspraktijk voor dat de angst verdwijnt.

De praktijk heeft ook een aantal algemene tips: houdt de dieren binnen, ga naast de hond of kat zitten, associeer vuurwerk met iets lekkers en het kan helpen om de muziek harder aan te zetten en gordijnen dicht te doen. Voor meer info: tel. 0575 587880.

Laatst bewerkt:
2 x diazepam bij de bonzo brokken en u heeft een gegarandeerd een heerlijk rustige jaarwisseling. :)

Misschien heeft arno nog een plekkie in zijn 8,6 meter dik gepantserde bunker betaald van onze overheidscenten

Misschien heeft arno nog een plekkie in zijn 8,6 meter dik gepantserde bunker betaald van onze overheidscenten

Hahahaha...

Ik zeg : Femke, weet wel raad.
Maar om even terug te komen op de vraag; Ameland lijkt me een prima locatie. Ik ben er geweest/gewerkt het is mooi daar en heel rustig. En voor de honden perfect, lekker banjeren over het strand met een ondergaande zon en opkomende maan op oudjaarsdag. Wat wil je nog meer?

beetje valium zal ook wel helpen voor die beestjes, die mensen een dure vakantie betalen omdat de honden last hebben van vuurwerk, ik denk dat er wat goedkopere oplossingen zijn. misschien moeten ze idd die cd maar eens proberen, maar gaan ze bij elke onweer bui ook het land ontvluchten de meeste honden die bang zijn voor vuurwerk zijn ook bang voor onweer.

Het blijven liefkozende verwende dieren. Sorry hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben echt een dieren liefhebber, maar een kind moet ook leren leven met vallen en opstaan. Ik vind het zieliger van de eigenaren dan voor de dieren. Het is maar net wat je ze leert en hoe je ze opvoed. Scooters moeten ze dan ook bang voor zijn,alsof die geen tering herrie maken? Het is gewoon gewenning.

Laatst bewerkt:
Scooters moeten ze dan ook bang voor zijn,alsof die geen tering herrie maken? Het is gewoon gewenning.

Nee, men geeft de hond of kat te veel aandacht.
Dus zo'n dier denkt, he ik ga dat nog een keer doen, als er vuurwerk af gaat en dergelijke.
Dan wordt ik geknuffeld en krijg ik miischien ook weer wat lekkers.

Je huisdier verpesten noemt men dat wel ook.

Back
Bovenaan