Vuurwerkvrij naar nieuwe jaar in Landal park

Ik hoorde gister of eergister het nog op het nieuws. Ze zijden dat alle vuurwerkhaters nu ook een plek hebben om van een knalloos oud en nieuw te hebben. Om even om mijn vorige post terug gekomen meschien ben ik iets te voorbarig geweest. Als jij een trauma aan knallen hebt dan kan ik me heel goed indenken dat je graag een oud en nieuw wil hebben zonder geknal! Deze mensen kunnen er zelf ook vaak niks aan doen.

Met alle respekt voor deze mensen met hun trauma's voor alles wat knalt (bijv. oorlogstrauma), dat betekent natuurlijk niet dat wij freaks een traditie moeten kwijtraken. Want een Oud&Nieuw zonder vuurwerk, kan niet in Nederland, het is een oeroude traditie sinds het begin van de 20e eeuw (hoewel het toen een beetje primitief vuurwerk was wat lang niet iedereen kon en mocht veroorloven, maar dat terzijde), die in ere moet blijven.
En daarom is zoiets als een vuurwerkvrije plaats voor hen bij uitstek geschikt. Laat de freaks met rust en mooi van hun vuurwerk genieten die ene dag in het jaar en diegenen die een hekel aan vuurwerk hebben zullen of naar zo'n plek moeten gaan of zich die ene dag moeten verbijten.
Er zijn wel meer mensen met totaal andere trauma's wat niet vuurwerk of knal gerelateerd is, en die moeten er ook mee leren leven, die kunnen er ook niets aan doen.

Back
Bovenaan