Vuurwerkvrij lokt westerlingen

Torrr

VWC lid
WITTEVEEN - Hondenliefhebbers uit het westen van het land zoeken massaal rust op vakantieparken in Groningen en vooral Drenthe. Parken die zich met de jaarwisseling vuurwerkvrij verklaren hebben nauwelijks meer plek.

Vuurwerkvrije parken zijn er sinds een jaar of vier en het blijkt een blijvertje. De directies van parken die dat wel kunnen spreken van een doorslaand succes. Zo heeft bungalowpark de Marke van Ruinen alle 38 bungalows al geruime tijd verhuurd voor de jaarwisseling.

Bungalowpark De Drentse Vennen in Een (bij Norg, 56 bungalows) is weliswaar nog niet vol, maar alle gasten die met de jaarwisseling boeken doen dat vanwege het ontbreken van vuurwerk. Niet elk park vindt het belangrijk genoeg om veiligheidsmensen in te huren om dat verbod ook werkelijk te handhaven.

Orveltermarke in Witteveen vindt dat duidelijk wel. Het grote vakantiepark met 227 bungalows telt met de jaarwisseling 1300 vakantiegangers met zeker 150 honden.

Bron : http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/vuurwerkvrij-lokt-westerlingen-12013993.html

227 bungalows telt met de jaarwisseling 1300 vakantiegangers met zeker 150 honden.

Lijkt er nou niet op dat mensen massaal toestromen vanwege de honden met een mens:hond ratio van 1:0.11.

Als dit voor sommige een oplossing is echter.. game on.

Het blijft wel een goed voorbeeld van hoe het hoort. Wil jij je niet aanpassen aan de meerderheid die lekker wil stoken? Dan zoek je zelf een oplossing en ga je in dit geval weg van de situatie. Er zijn groepen in dit land die daarvan kunnen leren. :p

Typish aardig wat demos bezocht wat me opviel dit jaar veel hondebezitters en alle honden zatten rustig ik zag zelfs een stafford kijken naar het vuurwerk gaf geen zwoegen erom is maar hoe je hond opvoed zegmaar

Die mensen moeten ook geen aandacht aan hun hond geven als die een beetje bang is maar het gewoon negeren....Hebben wij bij onze hond ook gedaan en op een gegeven moment was het over en lag ze met 4 poten in de lucht in haar mandje om 12 uur. :p

Het blijft wel een goed voorbeeld van hoe het hoort. Wil jij je niet aanpassen aan de meerderheid die lekker wil stoken? Dan zoek je zelf een oplossing en ga je in dit geval weg van de situatie. Er zijn groepen in dit land die daarvan kunnen leren. :p

Zo vaak zijn wij het niet met elkaar eens :D Maar nu toch wel

Maar ik heb altijd een wrange smaak bij dit soort berichten. Alsof het dan zo erg is voor die mensen... Bunglowparken zitten elk jaar vol om het werk te ontvluchten 3 weken lang. En 31 december is het ook werk, vuurWERK!

Honden zorgen voor meer overlast (elke dag) en meer doden en gewonden dan vuurwerk.
Just saying

Ik kan me niet herinneren dat er in 2 dagen tijd 700 slachtoffers zijn gevallen die op de spoedeisende hulp zijn beland door een hond? Misschien dat ik iets heb gemist hoor....

Ik kan me niet herinneren dat er in 2 dagen tijd 700 slachtoffers zijn gevallen die op de spoedeisende hulp zijn beland door een hond? Misschien dat ik iets heb gemist hoor....

Reageer maar hyprocriet want het gebeurd niet in 2 dagen en een hond zorgt elke dag voor overlast vuurwerk meestal pas vanaf November.

Reageer maar hyprocriet want het gebeurd niet in 2 dagen en een hond zorgt elke dag voor overlast vuurwerk meestal pas vanaf November.

Ik reageer niet hypocriet. Ik hou van vuurwerk, en heb een hekel aan honden, maar kan nog slechter tegen domme argumenten.

nee die 700 toch ook gewoon per jaar?

En honden, hondenpoep, blaffen, dreigende honden, bijtende honden. Elke dag, iedere keer opnieuw. Zullen we eens alle kinderen bij elkaar op 1 dag uitnodigen die door een hond gebeten zijn in hun leven? Heb je aan de Arena nog niet genoeg.

Waarom zou ik als geen hondenliefhebber last moeten hebben van honden?

Want dat is de stelling ook met vuurwerk

Waarom zou ik last moeten hebben van jouw vuurwerk?

Dat wordt de richting voor de komende jaren met vele verboden tot gevolg

Zucht.. Ik respecteer dat die mensen naar een vuurwerk vrij gebied gaan. Maar wij hadden thuis ook altijd een hond, en die vind vuurwerk ook niet zo leuk. Maar wij deden gewoon de muziek aan, box naast zijn mand en die hond sliep heerlijk door!

Dat illustreert dan toch meteen hoe dom de argumenten tegen vuurwerk zijn? Net zoiets als het milieu. 1 hond stoot al meer uit op jaarbasis en daarnaast is het een luxeproduct. Verbieden dus die schijtbeesten.. :bonk:

Google is je beste vriend;

"In ziekenhuis door hondenbeet

Ons land telt 2.000.000 honden. Jaarlijks worden er 150.000 bijtincidenten door honden gemeld en bezoeken zo’n 6600 mensen de Spoedeisende Hulpafdeling van een ziekenhuis. Open wonden aan handen of armen komen het meest voor. Gemiddeld overlijdt er elk jaar wel iemand aan de gevolgen van een hondenbeet, want de afgelopen 25 jaar zijn hierdoor 29 mensen overleden in ons land."

"Vooral veel jonge kinderen
Ziekenhuisopname is noodzakelijk bij 2 procent van de slachtoffers. Het betreft dan vaak ernstige open wonden aan de hals of het hoofd. Hiervan is 20% jonger dan 5 jaar. Dat houdt in dat er ongeveer elke week wel een kind beneden de 5 jaar met een ernstige verwonding als gevolg van een hondenbeet wordt opgenomen."

Tel daarbij het bloedirritante geblaf, en de stront op. Ik ben een dierenliefhebber hoor maar honden daar ben ik niet zo van..

nee die 700 toch ook gewoon per jaar?

En honden, hondenpoep, blaffen, dreigende honden, bijtende honden. Elke dag, iedere keer opnieuw. Zullen we eens alle kinderen bij elkaar op 1 dag uitnodigen die door een hond gebeten zijn in hun leven? Heb je aan de Arena nog niet genoeg.

Waarom zou ik als geen hondenliefhebber last moeten hebben van honden?

Want dat is de stelling ook met vuurwerk

Waarom zou ik last moeten hebben van jouw vuurwerk?

Dat wordt de richting voor de komende jaren met vele verboden tot gevolg

Die 700 zijn afgelopen jaar op 31 December en 1 Januari op de spoedeisende hulp beland, dus niet over een heel jaar gezien.

En overlast? Ik heb echt een hekel aan honden, maar ik kan me niet herinneren dat ik overlast ervaar van honden.

Ik snap dat het een makkelijk argument is, maar het klopt niet. Wanneer je een discussie aan wilt gaan met een voorstander van het vuurwerkverbod, zul je met betere argumenten aan moeten komen dan dit, want het staat simpelweg niet in verhouding.

Google is je beste vriend;

"In ziekenhuis door hondenbeet

Ons land telt 2.000.000 honden. Jaarlijks worden er 150.000 bijtincidenten door honden gemeld en bezoeken zo’n 6600 mensen de Spoedeisende Hulpafdeling van een ziekenhuis. Open wonden aan handen of armen komen het meest voor. Gemiddeld overlijdt er elk jaar wel iemand aan de gevolgen van een hondenbeet, want de afgelopen 25 jaar zijn hierdoor 29 mensen overleden in ons land."

"Vooral veel jonge kinderen
Ziekenhuisopname is noodzakelijk bij 2 procent van de slachtoffers. Het betreft dan vaak ernstige open wonden aan de hals of het hoofd. Hiervan is 20% jonger dan 5 jaar. Dat houdt in dat er ongeveer elke week wel een kind beneden de 5 jaar met een ernstige verwonding als gevolg van een hondenbeet wordt opgenomen."

Tel daarbij het bloedirritante geblaf, en de stront op. Ik ben een dierenliefhebber hoor maar honden daar ben ik niet zo van..

6600 : 365 is gemiddeld 18 per dag. En wat was het aantal met vuurwerk ook al weer?

Back
Bovenaan