Vuurwerkverbod nee! wel beter vuurwerkbeleid.

ylke

VWC lid
SPIJKENISSE - Gemeentes moeten vuurwerkliefhebbers betrekken bij vuurwerkveiligheidscampagnes.
Peter van der Sluijs is een verwoed vuurwerkliefhebbers maar het is al februarie genoeg tijd voor de gemeente en overheid om vuurwerkveiligcampagnes te ontwikkelen om vuurwerkliefhebbers te betrekken.Hij bedoelt laat de vuurwerkliefhebbers ook meedenken.De overheid gaat een ontmoedigingsbeleid voeren vindt hij.Hij heeft zelf een draaizonstandaard ontworpen,voor bengaals en geluidsvrij vuurwerk.Hij heeft diverse websites zoals:http://vuurwerk-cursus.jouwweb.nl en http://scherts-vuurwerk.jouwweb.nl

Bron

Dat is toch die kerel,van het vuurwerk examen en dan een afsteek vergunning? Teminste,als ik het me goed herinner,had hij deze wilde plannen,laatst in de chat. Ben bekend met zijn filmjes,alleen zijn die zo gemaakt,dat de gemiddelde puber,gillend naar buiten gaat,vanwege het Jip en Janneke niveau. Als hij het nou,op een wat volwassener manier zou brengen,en wat minder angstig. Dan denk ik,dat er veel liefhebbers zullen zijn.die het gesprek wel willen aan gaan.

Haha, deze kerel ken ik van Ter land, ter zee en in de lucht. :p Ik denk dat beter de vuurwerkverkooppunten of importeurs vuurwerkveiligcampagnes kunnen ontwikkelen, omdat deze dichterbij de vuurwerkafstekers staan.

Zorg dat een bericht is nagekeken voordat je het opstuurt. Zoveel taalfouten in een krant, dat kun je echt niet serieus nemen.

Alsof er geen fouten in de stukken op Ad.nl, Telegraaf of andere media voorbij komen haha.

Wel positief om te zien dat deze meneer wel een ingang heeft gevonden bij de media.

Fouten zitten er sowieso altijd in, taalfouten dan weer wat minder, ook stom, maar in dit bericht is het wel heel erg.

raar dat het nu ineens om de vele fouten in het artikel terwijl de beste man toch wel een goed idee heeft, laat ons freaks meehelpen in de vuurwerk voorlichting. pyroboy en vincer hebben dat al gedaan op een aantal basisscholen. Maar moeten wij als freaks niet vaker het heft in handen nemen door te beginnen met voorlichting of het eventueel helpen van bureau Halt e.d. om samen met hun de voorlichting te verbeteren?

. pyroboy en vincer hebben dat al gedaan op een aantal basisscholen. Maar moeten wij als freaks niet vaker het heft in handen nemen door te beginnen met voorlichting of het eventueel helpen van bureau Halt e.d. om samen met hun de voorlichting te verbeteren?

ach ja, waarom? die blijven meestal toch wel overdrijven.
wel respect voor pyroboy en vincer dat ze dat hebbben gedaan.

Omg zelf in de media begint tie over zijn draaizonnen :bonk:

dat draaizonnen heb ik niet mee gekregen .
maar wat ik wel goed vind is dat tenminste 1 vuurwerk liefhebber ruimte krijgt om te spreken .
of niet soms :D
wat hier ook uit kunnen opmaken is dat we moeten gaan beginnen met de locale politiek te benaderen als dat nog niet gebeurd is

Peter van der Sluijs is al jaren bekend met de media.
Zijn bedoelingen wat betreft vuurwerk zijn positief.

Hij is ook een verwoed slingeraar.

Sorry maar in mijn ogen kan je deze gast totaal niet serieus nemen. Alleen zijn manier van praten al doet overkomen alsof hij een paar zekeringen mist.

Hij had beter een aantal van ons kunnen betrekken bij het insturen van eem brief. Ipv van zoiets kinderachtigs in te sturen.Laten we reeel zijn deze man kun je toch totaal niet serieus nemen:frusty::bonk:
Om over zijn kinderachtige blogjes nog maar te zwijgen.

De anti vuurwerk mensen lachen zich rot, we staan eigelijk gewoon voor schut.

Laatst bewerkt:
Tja, dat is dus een beetje het probleem. Hij bedoelt het allemaal goed en schrijft het hele jaar Jan en alleman aan. Ook mijn mailbox zit vol berichten van hem. Hij is, net als wij, bezorgd over de manier waarop media en bepaalde politiek met het onderwerp vuurwerk omgaat en probeert vanuit zijn eigen persoon er iets aan te doen. Daar heb ik persoonlijk veel respect voor.

Echter ...

Wat ik jammer vind is dat deze persoon als een ongeleid projectiel (ongecontroleerd) van alles de ether in jaagt. Niet alles wat hij wil uiten komt er namelijk even "geslaagd" uit. Wij kennen hem inmiddels een paar jaar en houden hier gewoon rekening mee. Minder gezellige deelnemers aan de landelijke of lokale discussies kunnen zijn woorden daarentegen eenvoudig een draai geven en het werkt ineens tegen onze belangen in. Hij ziet dat zelf niet in.

Best lastig ...

Het is jammer dat deze heer zich op deze manier profileert. Als er meer gestructureerd en op een iets "ander niveau" geacteerd zou worden, zou de aannemelijkheid een stuk hoger komen te liggen dan nu het geval is.

Deze "kinderachtige" kijk op het vuurwerk , onze passie die helaas veelvuldig in negatieve zin genoemd wordt en de hieruit onstane items van zijn hand doen enerzijds aandoenlijk aan maar vormen indirect ook een valkuil....

Tja, dat is dus een beetje het probleem. Hij bedoelt het allemaal goed en schrijft het hele jaar Jan en alleman aan. Ook mijn mailbox zit vol berichten van hem. Hij is, net als wij, bezorgd over de manier waarop media en bepaalde politiek met het onderwerp vuurwerk omgaat en probeert vanuit zijn eigen persoon er iets aan te doen. Daar heb ik persoonlijk veel respect voor.

Echter ...

Wat ik jammer vind is dat deze persoon als een ongeleid projectiel (ongecontroleerd) van alles de ether in jaagt. Niet alles wat hij wil uiten komt er namelijk even "geslaagd" uit. Wij kennen hem inmiddels een paar jaar en houden hier gewoon rekening mee. Minder gezellige deelnemers aan de landelijke of lokale discussies kunnen zijn woorden daarentegen eenvoudig een draai geven en het werkt ineens tegen onze belangen in. Hij ziet dat zelf niet in.

Best lastig ...

heb je deze man daar wel eens op aan gesproken
en zo ja wat was zijn reactie

@ magnolia

Heb hem wel eens op een nette manier er op aangesproken dat hij sommige dingen misschien beter kan verwoorden.
Kreeg toen de volgende pm van hem ( ben overigens niet de enige, ik weet dat meerdere leden dergelijke pm's van vuurwerktips gehad hebben.)

Dennis Ik zie wel het nut

Mijn bedoeling dat dit een sneeuwballeneffect gaat krijgen.
Laat zien dat jullie het beter kunnen er is nog steeds geen goede voorlichting.

Hij wil duidelijk niet naar ons luisteren. En is er van overtuigd dat zijn manier het beste is.
Op FPM zijn ze ook al niet blij met zijn manier van werken.

@ magnolia

Heb hem wel eens op een nette manier er op aangesproken dat hij sommige dingen misschien beter kan verwoorden.
Kreeg toen de volgende pm van hem ( ben overigens niet de enige, ik weet dat meerdere leden dergelijke pm's van vuurwerktips gehad hebben.)

Hij wil duidelijk niet naar ons luisteren. En is er van overtuigd dat zijn manier het beste is.
Op FPM zijn ze ook al niet blij met zijn manier van werken.

tja dan valt er inderdaad geen zalf aan te bestrijken .
als hij wel wou samen werken , had hij en wij ook veel sterker gestaan .
erg jammer :sad:
en tot compromissen te komen word ook al moeilijk ben ik bang .
het enige punt dat hij op ons voor heeft is dat er wel naar hem geluisterd word

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Peter wat minder begaafd is dan gemiddeld? We hebben niet allemaal een universitaire studie achter de kiezen en we zijn niet allemaal sociaal of communicatief even sterk. Ik geloof dat Peter zijn hart op de juiste plek heeft, maar gewoon het inzicht mist om dit correct te kunnen communiceren.

Back
Bovenaan