Vuurwerkverbod in zicht?

Dinkydau

VWC lid
DEN BOSCH - Crisis of niet, er gaat zaterdag weer voor tientallen miljoenen euro's aan vuurwerk de lucht in. Maar de tegenstanders van particulier vuurwerk lijken langzaam terrein te winnen.

Volgens coördinator Cees Meijer van de vorige maand opgerichte 'Taskforce Opsporing Vuurwerk Bommenmakers' is een vuurwerkverbod op termijn zelfs onafwendbaar. Met name het knalvuurwerk is dit jaar zwaarder en gevaarlijker dan ooit, zegt hij. Los van het veiligheidsaspect ervaren mensen ook andere over overlast en van deze jaarlijkse traditie in Nederland. Wat vindt u?

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/10149562/Vuurwerkverbod-in-zicht?.ece

Ah, daar hebben we hem weer! Cees Meijer is de grote man achter de "taskforce opsporing vuurwerk bommenmakers". Deze taskforce heeft officieel als doelstelling zelfgemaakt vuurwerk te bestrijden maar is in feite uit op een verbod op consumentenvuurwerk. In een persbericht is dat een tijd geleden naar voren gekomen. Cees Meijer verzorgt binnen de taskforce onder andere de propaganda en smaad die nodig is om een verbod op consumentenvuurwerk dichterbij te brengen, en brengt die via kranten naar buiten. Hij doet er alles aan om als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks met leugens te proberen om legaal vuurwerk te verbieden.

Dat de illegale handel in illegaal vuurwerk wordt aangepakt is voor mensen die daar hun vuurwerk vandaan halen niet zo fijn, maar dat kan ik me goed voorstellen, want illegaal=illegaal, en waar geen regels gelden kan alles, dus aan een karton 4" lidu salutes kom je net zo gemakkelijk als aan een karton chooët bangers, en er is echt een hoop vuurwerk in omloop wat echt gevaarlijk is voor mensen die niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Natuurlijk moet de politie het volk daartegen proberen te beschermen. Mensen die worden opgepakt omdat ze voordat het mag vuurwerk afsteken, begrijpelijk, is gewoon overlast. Mensen oppakken die dingen vernielen, prima, ben ik juist voorstander van!

Maar Cees Meijer probeert zijn afkeer voor vuurwerk aan iedereen in Nederland op te dringen door er alles aan te doen om gewoon legaal consumentenvuurwerk te verbieden, en dat terwijl de regels al zo streng zijn, vooral als het om knallers gaat, want dat is het type vuurwerk waar de overlast vooral door ontstaat. Met legaal vuurwerk is niks mis, en ik zie Cees Meijer ook niet met argumenten tegen legaal vuurwerk komen, alleen maar met een hoop gedraai en gelieg, oftewel smaad zoals Xtremerides het pas noemde op de site AVP.

Cees Meijer gunt mensen die graag vuurwerk afsteken hun plezier niet en doet er alles aan om legaal vuurwerk te verbieden. Ik vind het een onacceptabele en walgelijke manier om mensen te beïnvloeden en ik heb er geen goed woord voor over wat deze man doet.

74% vs 26% ???
Dat is toch van de zotte? lezen alleen bejaarden die krant oid?
Dat ligt dus aan mensen zoals Cees Meijer en niet te vergeten de "vuurwerkdeskundigen" en de oogartsen die het van leugens moeten hebben omdat ze geen logische argumenten of echte statistieken hebben om zich op te baseren. De gemiddelde Nederlander die weinig van vuurwerk weet en de kranten gelooft krijgt de indruk dat het ieder jaar in december ronduit oorlog is, er wordt gegooid met bommen en granaten, er worden aanslagen gepleegd, mensen raken handen kwijt en het vuurwerk van dit jaar is net zoals vorige jaren zogenaamd "ongekend zwaar en gevaarlijk", terwijl daar niets van waar is. Als je alle leugens gelooft moet je wel tegen vuurwerk zijn, want het beeld wat wordt geschetst is werkelijk afschuwelijk. Echter is dat beeld vals, en dat weten veel mensen niet.

Daarom zijn weerleggingen van de onzin die wordt verkondigd hard nodig. De andere kant van het verhaal, de werkelijke cijfers en hoe het werkelijk zit, moet gehoord worden.
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=24913
http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=24743
http://www.vuurwerktraditie.nl/index.php/publicties/columns/224-persbericht2010

Zo, gestemd en gelijk een mening geplaatst.

Ik vind eigenlijk al die vuurwerkhaters net zo erg als die vandalen.
Respectloze mensen zijn het die gewoon zo geobsedeerd zijn door hun mening, dat ze denken dat ze alles zijn en daardoor alle vrijheid hebben om andermans levens compleet te vernielen.

Zo zie ik het althans. Beetje extreem I know.

Zo dat is er weer uit, op na de volgende fail poll:D

Back
Bovenaan