Vuurwerkverbod in centra gemeente Medemblik

ylke

VWC lid
MEDEMBLIK - In de winkelcentra van Medemblik, Wervershoof en Wognum is het niet toegestaan op Oudejaarsdag vuurwerk af te steken tussen 10.00 en 22.00 uur. Het college van B&W van Medemblik heeft hiertoe besloten om tegemoet te komen aan het winkelend publiek en de ondernemers die anders veel hinder en overlast ondervinden.

Een verbod tot het afsteken van vuurwerk gold in de voorgaande jaren al voor het centrum van de kern van Medemblik. Op verzoek van de politie en de ondernemers komen daar dit jaar de winkelcentra van Wervershoof en Wognum bij. Hoewel Frank Streng, burgemeester van Medemblik, het een mooie traditie vindt om met de jaarwisseling vuurwerk af te steken constateert hij dat dit "steeds vaker al vroeg op Oudejaarsdag gebeurt. En dat willen we niet vanwege gevaar, schade en hinder in de winkelstraten van de centra van Medemblik, Wervershoof en Wognum. Vandaar dat het college hier tot een vuurwerkverbod heeft besloten. Er wordt streng op gehandhaafd".

In de hele gemeente Medemblik mag op Oudejaarsdag vanaf 10.00 uur ’s ochtends tot 02.00 uur ’s nachts vuurwerk worden afgestoken. Echter: in het centrum van de kernen van Medemblik, Wervershoof en Wognum is dat beperkt tot Oudejaarsdag van 22.00 tot 02.00 ’s nachts.

Bron

Vraag mij af of ze dit zomaar kunnen beslissen.. kom ik als niets vermoedende burger daar iets afsteken krijg ik dan een boete?

Ja, dat komt in de APV te staan dan. Kan gewoon worden afgesproken. Maar vuurwerk afsteken in een (winkel)centrum is in veel steden/dorpen verboden.

Vraag mij af of ze dit zomaar kunnen beslissen.. kom ik als niets vermoedende burger daar iets afsteken krijg ik dan een boete?

ja dat mag kijk maar naar de landelijk winkelsluitings tijden wet daar mag per gemeente ook van worden afgeweken .om even ontoppic te gaan woonde ik vroeger in een gemeente waar het met vuurwerk zo gek was dat om het een beetje in de hand te houden je mocht stoken op de 30-12 een uurtje of twee.dat werd dan als verordening in de krant gemeld,en dat hebben ze ook terug gedraaid.:bye::bye:

Back
Bovenaan