Vuurwerkvandalen moeten vegen op nieuwjaarsdag

ylke

VWC lid
AMSTERDAM - Vuurwerkvandalen die de jaarwisseling verstoren, moeten op nieuwjaarsdag vuurwerk en glasscherven opvegen. Dat zegt Herman Bolbaar, voorzitter van het college van proceurs-generaal, in de Telegraaf. De nieuwe maatregel wordt ook in Amsterdam ingevoerd.

video

Niet alleen vegen, laat ze maar in een drukke winkelstraat tijdens koopavond de grond schrobben met een tandenborstel!!! Wie niet horen wil,moet maar voelen!

Hoe dat zo jongens, deze straf is toch al bizar zwaar voor Nederlandse begrippen, ze moeten vegen na een avondje de boel op stelten hebben gezet. Niets mis mee. Als ik door rood rijd of ik heb mijn gordel niet om wordt ik zwaarder gestraft en ben ik een crimineel dat is algemeen bekend en laat ik het vooral niet wagen om zonder licht op de fiets te rijden, foei Arjan, kortom : ik kan beter slopen en daarna als straf een paar uurtjes vegen en waarschijnlijk krijg ik dan ook nog een lunch pakket :bonk:

Geldt dat ook voor mensen/kinderen die te jong af steken? Want ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een middag vegen -.-

Haha torrr Daar Heb je helemaal gelijk in
Nederland is op dat gebied heel soft
En dat is al een hele zware straf voor nederland een beetje vegen op nieuwjaarsdag
Belachelijk ze moeten er een andere straf op verzinnen
Een zwaardere zodat ze nooit meer iets willen vernielen
En dat ze nooit meer iets verstoren !!

Als ik door rood rijd of ik heb mijn gordel niet om wordt ik zwaarder gestraft en ben ik een crimineel dat is algemeen bekend en laat ik het vooral niet wagen om zonder licht op de fiets te rijden, foei Arjan, kortom : ik kan beter slopen en daarna als straf een paar uurtjes vegen en waarschijnlijk krijg ik dan ook nog een lunch pakket :bonk:

Zwaar straffen daarop is gewoon terecht, door rood rijden of zonder licht is (vaak) levensgevaarlijk (boete op zonder licht rijden is érg weinig zelfs).
Maar dat neemt natuurlijk niet weg natuurlijk dat de straf op vandalisme véél te soft is. Teveel rare verhoudingen in strafmaten.
Eerste keer minimaal paar dagen gevangenis (tijdens volgend oud en nieuw/kerst) en fikse boete+schadevergoeding, bij herhaling paar maand vastzetten. Maargoed, laten we hopen dat het vegen slechts een deel van de straf is.

Back
Bovenaan