Vuurwerkvandalen in Wijchen vindingrijk

Starburst

VWC lid
WIJCHEN - In Wijchen is rond de jaarwisseling voor veertienduizend euro aan vuurwerkschade aangericht. Dat is ongeveer evenveel als vorig jaar.

Er zijn 54 verkeersborden, 28 afvalbakken, vijf speeltoestellen en één putdeksel vernield. In vergelijking met vorig jaar zijn er 35 procent minder objecten vernield. Omdat er vijf dure speeltoestellen tussen zaten, is het totale schadebedrag vrijwel gelijk. De afvalbakken waren rond 31 december afgesloten. Vandalen staken daarop vuurwerk tussen de binnen- en de buitenbak om toch schade te kunnen aanrichten. Daarom gaat de gemeente volgend jaar ook de binnenbakken weghalen.

Bron; De Gelderlander.

Vandalen staken daarop vuurwerk tussen de binnen- en de buitenbak om toch schade te kunnen aanrichten. Daarom gaat de gemeente volgend jaar ook de binnenbakken weghalen

Echt bizar dat zelfs de afgesloten prullenbakken het nog steeds moet ontgelden, snap zowieso al niet waarom sommige mensen knallen onder het motto
"alles moet kapot".

Al zie ik in mijn eigen wijk gelukkig steeds minder vernielingen, langzamerhand word men toch wat meer bewust
van de gevolgen van vandalisme.

En iedereen denkt dat dat jochies zijn van tussen de 12 en 18, maar ik kan me nog van voorgaande jaren in Bergen op Zoom op de Kiek en in Noordgeest herinneren dat er gewoon groepen van gasten over de 20 rondliepen die overal een salute, zink of cobra in moesten steken als het kapot kan...

En als er ff niets meer te slopen is, dan maar een cylinder salute neerleggen in de buurt van een groepje kinderen en hun ouders...

Ik snap ook niet dat zulke figuren eraan kunnen komen. Veel mensen zeggen dat als je niet een liefhebber bent dat je dan ook niet aan die spullen kunt komen, maar volgens mij deelt niet elke handelaar die nog ietwat 'nobele' gedachte met hun...

Als ze maar betalen.

weet je wat het trieste is jongens .
sommige mensen denken daadwerkelijk dat vuurwerk is om dingen mee op blazen .
ik heb wel eens aan iemand verteld dat ik een vuurwerk etiketten verzameling had .
dat gesprek staat mij helaas niet helder voor de geest maar hij vroeg of ik ook vuurwerk afstak en wel eens dingen opblies .
tja het hele probleem zit hem gewoon echt in de mentaliteit en de bagage die iemand heeft op gedaan in zijn hele leven .
dan blijft de grote vraag echter hoe krijg je dat die hoofden uit want ze doen het echt moet willig .
ook al zou je ze het vriendelijk vertellen dat het niet moet, of pisnijdig vertellen dat het niet hoort , ze gaan gewoon door .
dat is erg jammer .
dan kom ik op een gegeven moment op een punt uit van voor jouw geen consumenten vuurwerk meer als je je eigen er niet mee kunt gedragen

Back
Bovenaan