Vuurwerkslachtoffer Dani uit Den Bosch doet verhaal in Opsporing Verzocht

Vuurwerkslachtoffer Dani uit Den Bosch doet verhaal in Opsporing Verzocht

DEN BOSCH - De 12-jarige Dani uit Den Bosch die begin november zijn hand kwijt raakte toen hij illegaal vuurwerk afstak, spreekt daar dinsdagavond over in het televisieprogramma Opsporing Verzocht.

Het ongeluk gebeurde zaterdag 7 november. Hij raakte zo ernstig gewond dat hij zijn linkerhand kwijt raakte. Hij had het vuurwerk gekregen van een vriendje die het bij een 16-jarige Bosschenaar had gekocht. Hij werd een dag later aangehouden voor verder onderzoek.

Dani vertelt in het programma over het ongeluk zelf en over de nasleep die het heeft. Opsporing Verzocht is dinsdagavond om 22.10 uur te zien op NPO1.

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertogenbosch/vuurwerkslachtoffer-dani-uit-den-bosch-doet-verhaal-in-opsporing-verzocht-1.5545976

Er word hier erg laconiek over gedaan.
Die kl*te knallers vergallen de hele boel in NL.
En daarbij wil ik wel eens zien hier de reacties zouden zijn als je zelf kinderen hebt en het overkomt er één..........denk daar maar eens over na.
Ik ben echt geen moraal ridder want ook ik heb geen schone handen.
Echter heb ik deze zooi nooit wat gevonden!

En wat ik nog erger vind is dat het de beste vriend van me buurjongen betreft en dat er de dag nadat dit was gebeurd mij door een buurtbewoner doodleuk word gevraagd of ik dit ook kan leveren of zwaarder.
Dat viel bij mij dus even behoorlijk in het verkeerde keelgat en was hem algauw duidelijk.

De reacties hier zeggen genoeg. Zo jammer.
Wat mij uit het verhaal van het ventje niet duidelijk werd is WAT er nu precies fout ging. Hij had het over "ik probeerde nog weg te draaien".
Maar ik neem toch aan dat de Cobra in zijn hand is afgegaan, wat ik toch ook weer vreemd vind want voor zover ik weet hebben die dingen een vlam vantevoren. (of zijn er inmiddels goedkope, slechte immitaties?)

Er word hier erg laconiek over gedaan.
Die kl*te knallers vergallen de hele boel in NL.
En daarbij wil ik wel eens zien hier de reacties zouden zijn als je zelf kinderen hebt en het overkomt er één..........denk daar maar eens over na.
Ik ben echt geen moraal ridder want ook ik heb geen schone handen.
Echter heb ik deze zooi nooit wat gevonden!

En wat ik nog erger vind is dat het de beste vriend van me buurjongen betreft en dat er de dag nadat dit was gebeurd mij door een buurtbewoner doodleuk word gevraagd of ik dit ook kan leveren of zwaarder.
Dat viel bij mij dus even behoorlijk in het verkeerde keelgat en was hem algauw duidelijk.

Het interesseert mensen gewoon niet. "Ik doe toch wel waar ik zin in heb, ik stook gewoon om 10.00 uur en ik stook ook lekker asoknallers, mensen moeten die ene dag in het jaar maar rekening met mij houden!" is ongeveer de moraal die tegenwoordig geldt in het hele land.

Wat mij uit het verhaal van het ventje niet duidelijk werd is WAT er nu precies fout ging. Hij had het over "ik probeerde nog weg te draaien".
Maar ik neem toch aan dat de Cobra in zijn hand is afgegaan, wat ik toch ook weer vreemd vind want voor zover ik weet hebben die dingen een vlam vantevoren. (of zijn er inmiddels goedkope, slechte immitaties?)

Zojuist een stuk gezien op WNL ochtend tv. Hier kwamen ze er op terug. De politie wil graag weten waar deze 'Cobra' vandaan is gekomen want ze vermoeden dat hier veel te korte lontjes op zitten en dat dit dan bij die hele partij zo moet zijn. Daarom willen ze weten waar deze partij is.

Maar zijn allemaal aannames. Wat je zegt.. al is het lontje 2mm dan heb je eerst nog de brand vertraging. Cobra's zouden toch ook geen keurmerk krijgen als ze veel te korte lontjes hebben?

Je hebt inderdaad een hoop imitatie; die uit Polen met crêpe bijvoorbeeld, en de Cobra 6 2G met Duitse opdruk die vaak weigert of te vroeg knalt:mad:

Er schijnen genoeg imitaties uit china rond te gaan waar genoeg kruit uit lekt over de lont dat het zeer snel weg kan branden.
Ik ben zelf geen voorstander van die harde knallers. Wat mij betreft dompelen we de gehele wereldvoorraad in de zee. Het blijkt maar wel weer dat er genoeg troep tussen zit en dat hoort niet thuis in de handen van kinderen en volwassenen.
Greetzz

Hij heeft hem in zijn hand aangestoken.
Sommige cobra's hebben geen vlam voor ze knallen.

De leverancier van de cobra.
Men is dus op zoek naar de handelaar in Den Bosch.

Dani zegt dat hij hem van een vriendje had gekregen, die op zijn beurt deze gekocht had bij de 16 jarige.
Deze staat binnenkort voor de rechter.

alleen tussenverkopers, de grote jongens met kartonnen zullen ze bijna nooit vinden

Er schijnen genoeg imitaties uit china rond te gaan waar genoeg kruit uit lekt over de lont dat het zeer snel weg kan branden.
Ik ben zelf geen voorstander van die harde knallers. Wat mij betreft dompelen we de gehele wereldvoorraad in de zee. Het blijkt maar wel weer dat er genoeg troep tussen zit en dat hoort niet thuis in de handen van kinderen en volwassenen.
Greetzz
Hetzelfde geldt voor alle bierbrouwerijen hoort ook niet in de handen thuis van onze tieners die zich te pletter rijden ook voor alle tere hartjes die zich een hartinfarct eten in een van onze hamburger tenten zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Waar ik me vreselijk aan stoor zijn de mensen die roepen eigen schuld, dat is zo kortzichtig. Die jongen is pas 12 man dan denk je echt niet na over gevolgen/ risicos etc etc. Hij is voor zn leven getekend nu, iedereen rond die leeftijd doet wel eens dingen die slecht uit kunnen pakken. Ik wil diegene die zeggen eigen schuld wel eens horen als hun eigen zoon zn hand eraf knalt, dan is het ineens een ander verhaal.

Hetzelfde geldt voor alle bierbrouwerijen hoort ook niet in de handen thuis van onze tieners die zich te pletter rijden ook voor alle tere hartjes die zich een hartinfarct eten in een van onze hamburger tenten zo kan ik nog wel ff doorgaan.

En wat wil je ermee zeggen? Dat daarom het harde knalwerk gewoon lekker moet blijven?
Uitermate goede manier van argumenteren... Het een gebeurt dus dan moet het andere ook maar gebeuren.
Ik mag hopen dat je zelf het verschil kunt zien tussen iets dat je hand eraf rukt en een biertje.
Met alles valt en staat de verantwoordelijkheid van de mens dus met van alles kan je domme dingen doen. Mij gaat het erom dat deze rommel niet op straat thuis hoort, geen irritaties meer vanwege harde knallen, geen gevaarlijk vuurwerk voor mijn voeten als ik op straat loop oudejaarsnacht.

Om nu maar even niet te spreken over de vele ongepaste reacties van mensen hier op het forum. Geef je ook een lekker visite kaartje mee af aan meelezers.
greetzz

Ik mag hopen dat je zelf het verschil kunt zien tussen iets dat je hand eraf rukt en een biertje.*

Ok ga die redenering maar uitleggen aan de vader die zijn zoon van een boom kan schrappen omdat die te pletter is gereden door alcohol. En je zegt het goed die rommel hoort niet in kinderhandjes dat heeftniks te maken met producenten van het materiaal maar met onze illegale handelaren die in plaats van straffen knuffel strafjes krijgen.en de aanval van velen hier op de site die de fabrieken willen aanpakken wilde ik duidelijk maken dat je dan nog wel meer fabrieken kan sluiten die materiaal maken wat niet geschikt is voor kinderen.

hoeveel professionele bedrijven maken gebruik van dit professionele vuurwerk? Voor zover ik weet niet een. Dit spul wordt louter gemaakt voor de illegale handel. Dat maakt het wezenlijk anders, daarnaast hebben "wij" met zijn allen besloten dat alcohol legaal verkocht mag worden. Net zoals "wij" met zijn allen besloten hebben dat flashknallers in dit land niet legaal zijn. Dat kun je niet leuk vinden, en dat is je goed recht, maar daardoor niet minder waar.

Je kunt er ook iets aan doen, bijvoorbeeld een politieke partij starten om het te veranderen, maar tot het moment dat het veranderd is, blijft een handelaar in cobra's illegaal en een brouwer niet..
hoe noodlottig het gebruik van een product ook kan zijn

Tot een paar jaar geleden was cobra 6 bijvoorbeeld gewoon legaal in san marino , heb je trouwens wel een navraag gedaan of ze alleen voor de illegale markt produceren? Of is dat een persoonlijke mening?

Back
Bovenaan