Vuurwerkshow tegen vuurwerkoverlast

kwintos

VWC lid
ARNHEM -
De fracties van GroenLinks en de Partij voor de Dieren in de Arnhemse gemeenteraad willen tijdens de jaarwisseling een vuurwerkshow organiseren. Op die manier willen de twee partijen de vuurwerkoverlast in Arnhem verminderen.

Tobias de Groot van GroenLinks en PvdD'er Leo de Groot stellen in dagblad De Gelderlander de Rijnkade voor als locatie voor de vuurwerkshow. Door mensen daar naartoe te lokken, gaan ze zelf geen vuurwerk afsteken, denkt Tobias de Groot: ,,Ik geloof niet in een algeheel verbod van vuurwerk. Je moet niet verbieden, je moet verleiden." Voor de financiering hoopt Leo de Groot ondernemers te strikken.

Verantwoordelijk wethouder Gerrie Elfrink staat niet onwelwillend tegenover het voorstel. Hij gaat het met het college van B&W bespreken, aldus De Gelderlander.

Bron:http://www.telegraaf.nl/binnenland/24056321/__Vuurwerk_tegen_vuurwerk__.html

Bij "de buren" heb ik al eerder gereageerd op dit artikel:

Tjongejonge wat weer een dramajournalistiek. De titel is opruiend en suggestief, alsof er al besloten is dat er een vuurwerkshow gaat komen. Het is alleen maar een suggestie van 2 raadsleden en een wethouder die om een reactie wordt gevraagd waarin hij aangeeft om het voorstel snel te bespreken. "De gemeente hoeft dit niet te betalen". Jaja, wie betaalt de kosten voor politie-inzet e.d.? Op de Rijnkade is met Oud & Nieuw normaal gesproken maar een klein plukje mensen. En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de kosten voor het vuurwerk en de beziger(s)...

Stiekem zeg ik: laat het vooral gebeuren en een miskleun worden zodat iedereen kan zien dat dit niet werkt. Zijn we ook meteen af van dat gezeik over de organisatie van centrale shows met Oud & Nieuw!!

Bij "de buren" heb ik al eerder gereageerd op dit artikel:

Tjongejonge wat weer een dramajournalistiek. De titel is opruiend en suggestief, alsof er al besloten is dat er een vuurwerkshow gaat komen. Het is alleen maar een suggestie van 2 raadsleden en een wethouder die om een reactie wordt gevraagd waarin hij aangeeft om het voorstel snel te bespreken. "De gemeente hoeft dit niet te betalen". Jaja, wie betaalt de kosten voor politie-inzet e.d.? Op de Rijnkade is met Oud & Nieuw normaal gesproken maar een klein plukje mensen. En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de kosten voor het vuurwerk en de beziger(s)...

Stiekem zeg ik: laat het vooral gebeuren en een miskleun worden zodat iedereen kan zien dat dit niet werkt. Zijn we ook meteen af van dat gezeik over de organisatie van centrale shows met Oud & Nieuw!!
een visje opgooien teveel commentaar dan laten ze het varen zoniet dan invoeren en langzaam particulier afschaffen doorinperking afsteek tijden etc.bah

Men spreekt hier over een budget van 1.500,-
Ik denk dat er niet één schieter bereid is dat te doen op oud&nieuw.
En daarbij komt idd nog dat alle regeltjes en wetten eromheen niet zijn meegenomen zoals inzet orde diensten cq beveiliging.
Moet wel zeggen dat het uit een hoek komt die ik niet had verwacht.

Back
Bovenaan