Vuurwerkschade jaarwisseling loopt op tot 13 miljoen euro

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
De schade die is aangericht tijdens de jaarwisseling aan particuliere huizen en auto's is opgelopen tot ongeveer 13 miljoen euro. Dat komt naar voren uit de eerste schatting van het Verbond van Verzekeraars.

Dat bedrag is iets minder dan een jaar geleden; toen kwam het schadebedrag uit op meer dan 14 miljoen euro. Onder meer in Nijmegen, Lent, Zaandam en Boskoop raakten dit keer woningen onbewoonbaar.

In de hervormde gemeente in Poeldijk sloeg zwaar vuurwerk twee gaten in het onlangs volledig vernieuwde platte dak. In Soest hadden inwoners last van vliegende winkelwagentjes, kapotte ruiten en een bijna opgeblazen politieauto.

Ernstig
De belangenvereniging van verzekeraars maakt zich ernstig zorgen over het steeds zwaarder wordende (illegaal) vuurwerk 'waarmee vandalen schade toebrengen en hulpverleners het werk onmogelijk maken'.

Directeur Richard Weurding noemt het 'buitengewoon ernstig dat op veel plaatsen zwaar en veelal illegaal vuurwerk naar hulpverleners is gegooid. Een harde aanpak van dit zware illegale vuurwerk en relschoppers kan en mag niet bij alleen woorden blijven'.

Bron

In Soest hadden inwoners last van vliegende winkelwagentjes

Dat is best knap, ben eigenlijk wel benieuwd hoe je zo iets doet, ik zelf kan ze hier van de tiende etage naar beneden gooien maar ik denk niet dat dit hier wordt bedoeld :D

Verder is het natuurlijk absurd dat er zoveel wordt vernield en kan het mij nauwelijks voorstellen aangezien ik bij mij in de buurt toch niets van enige vernieling constateer.

Schade helemaal terug brengen naar 0 lukt nooit, gebeurt altijd wel iets waardoor er per ongeluk schade ontstaat, denk hierbij aan een verdwaalde vuurpijl die ergens naar binnen vlieg.

Nou ben ik ook benieuwd hoeveel schade er vals word opgegeven als vuurwerk schade. deukje in de auto, barstje in het voorraam etc. Als er een storm is geweest geven ook veel mensen valse dingen op aan de verzekering, dus waarom nu niet.

nou is natuurlijk elke euro teveel door moedwillige schade.

Schade helemaal terug brengen naar 0 lukt nooit, gebeurt altijd wel iets waardoor er per ongeluk schade ontstaat, denk hierbij aan een verdwaalde vuurpijl die ergens naar binnen vlieg.

Nou ben ik ook benieuwd hoeveel schade er vals word opgegeven als vuurwerk schade. deukje in de auto, barstje in het voorraam etc. Als er een storm is geweest geven ook veel mensen valse dingen op aan de verzekering, dus waarom nu niet.

nou is natuurlijk elke euro teveel door moedwillige schade.

de btw van vuurwerkverkoop dekt het bijna.

en auto's en dergelijke wat ZONDER illegaal vuurwerk in de fik wordt gestoken, wordt ook opgenomen in deze vuurwerkschade lijst :s

Back
Bovenaan