Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Wat ik dus niet kan plaatsen is het feit dat er nooit door betrokken/controlerende instantie's wat gedaan is.
Nu weet ik wel dat ambtenaren niet de snelst werkende personen zijn,Maar S.E Fireworks was daar toch al geruime tijd gevestigd naar mijn weten.
Toen ik nog voor die verschrikkelijke dag bij een Firma schoot gingen wij ook met regelmaat spullen bij S.E inkopen voor shows,En idd stond het er erg vol zoals Jack al aangeeft.
Dessalnietemin vind ik dat de amtenaren in deze zaak teveel zijn beschermd.
Ook ik denk dat het hele verhaal in kwestie nooit helemaal duidelijk zal worden.

Er zijn diverse keren verzoeken ingediend bij de gemeente voor herplaatsen van het bedrijf, door het bedrijf zelf.
De gemeente heeft in deze nooit thuis willen/kunnen geven.
Een ambtenaar die langzaam werkt is nog altijd beter dan een ambtenaar die tegenwerkt.![]()

Klopt, Red Baron. Ik heb in de afgelopen jaren een flink aantal mensen gesproken die direct of indirect betrokken waren bij de ramp. Daarbij ontstaat een beeld van een zeer complexe situatie. Natuurlijk is het altijd moeilijk (voor mij/ons) om onderscheid te maken tussen hetgeen iemand denkt (overtuigd is) dat het een feit is en de werkelijk getoetste feiten. Maar vast staat in elk geval wel dat de logistiek en de manier van werken niet altijd op de meest veilige methode plaatsvonden.
De schrijver geeft in zijn boek zowel voor de eerste vlam als de fatale klap een verklaring, maar legt de finale schuld bij de overheid. TNO schreef het rapport De lessen van Culemborg en deed aanbevelingen voor regelgeving van vuurwerkopslag. Waren deze opgevolgd, dan had het bedrijf SE Fireworks niet in een woonwijk gestaan. En waren ook lichter en zwaarder vuurwerk niet samen opgeslagen in een afgesloten ruimte.
Het belangrijkste is dat men bunkers bouwt waarbij de druk zich niet zijwaarts verplaatst maar omhoog. Met de huidige technieken moet dit icm sprinklers of andere blussystemen makkelijk haalbaar zijn.
Volgens mij is het gewoon een kwestie dat niemand de verantwoording durft te dragen.
Mvg. Tommy-gun