Vuurwerkhobby eindigt anno 2017? :o

MikePyro301

VWC lid
Beste pyros,
In 2017 zoals jullie vast weten zal de vuurwerkwet worden veranderd,
Doordat de knallers in t land belgie,
Onder cat 2 maximaal 0,5 gr flash mag bevatten,
Zullen we alle leuke knallers zoals de mammoth
, bombero, supero, the blast enz, verliezen.
Dus ik had de vraag, wordt in belgie tot cat 3 toegestaan?
Want dat zou dan betekenen dat we dr op vooruit gaan.
En zou de bijv, fp3 van jorge dan nog in t illegale circuit te verkrijgen zijn?
Mvg Mike, ps dit leek me een geschikt plekje voor dit topic

Ik denk dat het veel verstandiger is eerst maar eens af te wachten wat men in Nederland gaat doen wat betreft CE en het beleid wat men gaat voeren in 2017.
Ik vermoed dat men mee gaat in de richtlijn daar het afschaffen te veel zou gaan kosten.
We zullen het wel zien.

Ik denk dat het zo gevreesde verbod er dan is als er niks veranderd en we allemaal aan de cat 1 zitten.

Ik denk dat het zo gevreesde verbod er dan is als er niks veranderd en we allemaal aan de cat 1 zitten.

Dat geloof ik ook niet want dan krijgen we een explosie aan zelf bouwers,en verdienen de andere landen geld aan den hollander en zitten ze hier met de problemen.
In Duitsland blijft het in de super liggen,België blijft verkopen,en dan hebben we de rest nog niet eens mee gerekend. Stoppen kunnen ze het niet,meer problemen op der nek halen wel.
Ik geloof niet dat ze zo stom zijn,muv GroenLinks.

België heeft er natuurlijk alle belang bij om de genoemde knallers wel onder categorie 3 te laten vallen omdat er dan nog een reden is om in België vuurwerk te halen. Mocht dit niet zo zijn en de knallers zullen ook daar niet onder categorie 3 vallen, dan is de drempel om in België vuurwerk te gaan halen niet erg groot meer. De Nederlandse importeurs/overheid zal hier blij mee zijn maar de Belgen uiteraard niet.

Ik denk dan ook dat België zal aftasten wat Nederland gaat doen en Nederland gaat weer kijken naar wat België gaat doen. Kortom speculatie waar we niets wijzer van worden.

Er valt nog weinig over te zeggen ik denk dat het gewoon afwachten is wat er 2017 gaat gebeuren, we zullen zien.

Als in Nederland het vuurwerk afsteken wordt afgeschaft staat de Belgische gen de duitse grens vol met Nederlandse freaks, zou trouwens mooie meeting zikn

Als in Nederland het vuurwerk afsteken wordt afgeschaft staat de Belgische gen de duitse grens vol met Nederlandse freaks, zou trouwens mooie meeting zikn

Nee hoor dan blijft het gewoon het zelfde,het enige verschil is dat iedereen dan illegaal vuurwerk aan het afsteken is.En dat de politie ook op 31 dec vrije dagen kunnen opnemen want dan is het niet meer te handhaven,dus kunnen ze beter vrij nemen :D

Nee hoor dan blijft het gewoon het zelfde,het enige verschil is dat iedereen dan illegaal vuurwerk aan het afsteken is.En dat de politie ook op 31 dec vrije dagen kunnen opnemen want dan is het niet meer te handhaven,dus kunnen ze beter vrij nemen :D

wat ook kan is dat ze grote grens controles gaan houden .

Dat geloof ik ook niet want dan krijgen we een explosie aan zelf bouwers,en verdienen de andere landen geld aan den hollander en zitten ze hier met de problemen.
In Duitsland blijft het in de super liggen,België blijft verkopen,en dan hebben we de rest nog niet eens mee gerekend. Stoppen kunnen ze het niet,meer problemen op der nek halen wel.
Ik geloof niet dat ze zo stom zijn,muv GroenLinks.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt nismo!

Wel een leuke woordspeling , explosie van zelfbouwers ;-)
Ik denk dat dat groepje maar heel klein zal zijn en de meeste op de freaks na zullen zich er in de loop van de tijd wel bij neerleggen, zeker als er weer van die absurde straffen op komen te staan.

Maar ik hou m'n hart dit jaar ook weer vast met die cobra 8.... De media zal hier weer flink over berichten zodra de eerste exemplaren in nl zijn.

Veel mensen moeten de vuurwerkbril eens afzetten hier (doel niet op jou maar algemeen) en dan zul je merken dat zoals het nu gaat niet langer meer kan.
Veel Nederlanders en de gemeentes zijn de overlast en het gesloop echt spuugzat en dat zal alleen maar toenemen en uiteindelijk zullen er zaken gaan veranderen, denk aan plaatselijke verboden, sommige type vw. niet meer toestaan etc etc.

Als ik lees dat er alleen al in stad als Oss 70 containers zijn opgeblazen, hoeveel moet dat dan niet zijn in de rest van Nederland, en dan heb je het alleen nog maar over vuilcontainers laat staan brievenbussen, verkeersborden etc.

Overigens word het voor de Belgen ook steeds moeilijker om vuurwerk af te steken sinds enkele jaren. Antwerpen en andere steden hebben al verboden.

Aan alle stoelpoten van onze hobby wordt gezaagd.

Dit is geen doemdenken maar bittere realiteit helaas!

En geloof me ik ben de laatste die zich bij een verbod zal neerleggen maar men kan niet meer ontkennen dat de grens bereikt is,

Laatst bewerkt:
Cobra,8,zullen ze dan niet op de iteliaane markt verkopen, daar is de wet niet meer dan 50 gram per knaller

Zoals het er nu uitziet in nederland zal dat helaas NOOIT gebeuren, Nederland is gwn een zeikland l. Alle landen hebben nitraten legaal te koop, behalve nederland. En in die landen waar ze dan nitraten verkopen hoor je mensen nooit zeuren dat er ongelukken gebeuren omdat daar geen mensen bommetjes gaan maken omdat er te zacht vuurwerk is

Als ik dan toch mocht kiezen zou ik een weekje naar bijvoorbeeld Aruba gaan. Bijvoorbeeld de 28e weg en dan de 4e januari weer terug. :p

Dit staat bij mij nog wel op de planning, om daar eens te kijken met Oud en Nieuw.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt nismo!

Wel een leuke woordspeling , explosie van zelfbouwers ;-)
Ik denk dat dat groepje maar heel klein zal zijn en de meeste op de freaks na zullen zich er in de loop van de tijd wel bij neerleggen, zeker als er weer van die absurde straffen op komen te staan.

Maar ik hou m'n hart dit jaar ook weer vast met die cobra 8.... De media zal hier weer flink over berichten zodra de eerste exemplaren in nl zijn.

Veel mensen moeten de vuurwerkbril eens afzetten hier (doel niet op jou maar algemeen) en dan zul je merken dat zoals het nu gaat niet langer meer kan.
Veel Nederlanders en de gemeentes zijn de overlast en het gesloop echt spuugzat en dat zal alleen maar toenemen en uiteindelijk zullen er zaken gaan veranderen, denk aan plaatselijke verboden, sommige type vw. niet meer toestaan etc etc.

Als ik lees dat er alleen al in stad als Oss 70 containers zijn opgeblazen, hoeveel moet dat dan niet zijn in de rest van Nederland, en dan heb je het alleen nog maar over vuilcontainers laat staan brievenbussen, verkeersborden etc.

Overigens word het voor de Belgen ook steeds moeilijker om vuurwerk af te steken sinds enkele jaren. Antwerpen en andere steden hebben al verboden.

Aan alle stoelpoten van onze hobby wordt gezaagd.

Dit is geen doemdenken maar bittere realiteit helaas!

En geloof me ik ben de laatste die zich bij een verbod zal neerleggen maar men kan niet meer ontkennen dat de grens bereikt is,

Ik ben het met je eens dat er wat moet gebeuren en dat er wat gaat gebeuren.
Dat Nederland dit probleem niet opgelost gaat krijgen weet ik ook zeker.
Dit komt door de houding die ze aannemen,zij kijken niet van wat doen wij fout ten opzichte van andere landen,nee hier trekken ze een lijn en alles wat daar niet aan voldoet moet veranderen of verboden worden,ze kijken ook niet na de konsekwentie van al die verboden veranderingen wetswijzigingen, als je nou alleen al gaat nadenken hoeveel regels zijn er terug gedraaid dat ze achteraf erachter komen dat het geen goede zet is geweest, (geen een) in Nederland kunnen ze niet zeggen dat ze fout zaten met een verandering. Zoals ze zelf zeggen doorpakken en niet achterom kijken.En zolang ze deze houding blijven houden gaat het zeker niet vooruit,en niet alleen met vuurwerk maar met alles.

In mijn ogen zou ik zeggen kijk waar het probleem zit,jongens die opgepakt worden ook vragen waarom,niet alleen waar haal je het vandaan zodat ze weer een ander kunnen pakken want dat schiet niet op,staan er weer 10 andere op die zijn plaats in nemen.
Laat je horen dat je het probleem wil oplossen en vraag mensen die er mee bezig zijn wat het probleem is,en ben bereid om naar aanleiding daar van iets te veranderen.

Wat ze nu doen gaat als een boemerang werken,als je alleen al leest op de forum's hoe mensen reageren,
voorspeld dat niet veel goeds voor de toekomst mocht er een verbod komen.En waarom zijn we het meeste boos, eigenlijk niet eens van wegen het verbod maar meer van wegen dat er niet word geluisterd naar de tegen hangers, De leugens die verteld en aangenomen worden enz enz

Maar goed kan zo nog wel een uur mijn woeden op papier zetten schiet er niets mee op want er word toch niet naar je geluisterd,kan ze alleen wel een ding op een briefje geven getekend en wel als ze willen,zodra het verbod er is ik zelf allen remmen er af gooi en mij lekker laat gaan zonder ook maar een sec aan de regels te denken,en dan ga ik een spelletje spelen.

Vanaf September is het ook al helemaal voorbij met pyro :( Daar gaat de mooie hobby. Word je ff als terrorist bestempeld. Nu niet te vergeten de nieuwe regels straks in 2017. Ik word er kotsziek van.. er worden zelfs regels gemaakt waar het hele volk niks van weet.. hoppaaa weer een wetje erbij.

Ze kunnen me wat.. ik stook gewoon door. En als het verbod er is gaan de ziekste salutes de lucht in ! Kom maar op met je kraaien !

Nou dat lijkt me niet slim om te verbieden,
Mensen leggen dan een 8 inch salute bij de politievoordeur bijv.
Dat soort acties krijg je dan, of dat we om 12 uur molotovs gaan gooien naar elkaar :D
Leuk he politie? Vallen er tenminste elk oud en nieuw 20000 doden in nederland :D
Beter he dan die paar blinde oogjes per jaar, doordat mensen knutselen, of zich
niet aan de veiligheid regels houden/geen bril op hebben.

Back
Bovenaan