Vuurwerkhandelaar veroordeeld tot drie jaar cel

ylke

VWC lid
LEEUWARDEN - Het gerechtshof in Leeuwarden heeft de 65-jarige vuurwerkhandelaar Henk B. uit Roderesch veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan 10 maanden voorwaardelijk.

De 65-jarige man is al meerdere keren veroordeeld voor handel en bezit van illegaal vuurwerk. Eind 2010 vond de politie drieduizend kilo vuurwerk in twee busjes bij zijn bedrijf in Roderesch. Daarvoor werd hij veroordeeld tot 2,5 jaar cel. Het Openbaar Ministerie vond deze straf te laag en ging in hoger beroep. Volgens de berekeningen van zijn advocaat komt de handelaar in januari 2013 weer op vrije voeten

Bron

Tjhaaa.. als je toch al meerdere keren bent aangehouden voor handel en bezit van illegaal vuurwerk. Dan vraag je er toch ook wel een beetje om.

inderdaad erg dom als je al meerdere keren bent betrapt. maargoed, stukken beter als die 4 jaar die ze eerst van plan waren. anders zou je net zou goed een overval kunnen plegen.

tja het mag niet en het vuurwerk word steeds zwaarder, en mensen die geen verstand van vuurwerk hebben of geen rekening kunnen of willen houden met anderen komen door zo iemand aan gevaarlijk vuurwerk.vuurwerk opslag van zoveel vuurwerk zonder bunker is gevaarlijk etc maar mijn vuurwerk hart heeft toch moeite met de strafmaat als je weet dat overvallers met minder weg komen

@ Chappie en wat denk je van gekke pedofielen..?
Die kreeg ook 3 jaar..
Tsja dat de handelaar straf krijgt snap ik echt wel..
Maar de verhoudingen in ons land algemeen (heb ik het niet alleen over Vuurwerk) zijn af en toe ver te zoeken.

@ Chappie en wat denk je van gekke pedofielen..?
Die kreeg ook 3 jaar..
Tsja dat de handelaar straf krijgt snap ik echt wel..
Maar de verhoudingen in ons land algemeen (heb ik het niet alleen over Vuurwerk) zijn af en toe ver te zoeken.

tja wij vinden allemaal wel dat hij straf verdient bv je woont op 3 hoog en op twee hoog heeft iemand op de slaapkamar 500 kilo zwaar vuurwerk liggen met shells etc, daar word je niet vrolijk van als dat de lucht in gaat.dus straf ja(dit gaat niet over een belgie tourist met 500 vlinders)maar zoals jij zegt de verhoudingen klopt inderdaad geen kl0te van.goed voorbeeld is een post hier op vwc over een bom debiel waar gewonden bij zijn gevallen die met veel minder weg komt:bye::bye:

Back
Bovenaan