Vuurwerkhandelaar aangepakt door rechtbank

ylke

VWC lid
Almelo/Rheezerveen - Een 31-jarige handelaar in illegaal vuurwerk is maandag door de rechtbank in Almelo veroordeeld tot drie maanden voorwaardelijke celstraf, 240 uur onbetaalde arbeid en 1000 euro boete.

De voormalige inwoner van Rheezerveen verkocht in 2012 meerdere keren illegale vuurwerk, onder andere aan de politie.

Undercover agent

De verkoop aan een undercover agent was het resultaat van een internetsurveillance, waarbij de politie de man op het spoor kwam. Er werd een bestelling geplaatst en prompt werden er tien stuks zeer zwaar knalvuurwerk geleverd.

Niet de eerste keer

Het was niet de eerste levering van het jaar en ook daarvoor was de man al vaker actief geweest in het wereldje van illegaal vuurwerk. De officier van justitie had daarom een gevangenisstraf van acht maanden geëist, maar de rechtbank hield het bij een straf die in vergelijkbare zaken ook werd opgelegd.

Bron

De verdachte bied zelf spullen aan op internet dat is toch geen uitlokking of zie ik het verkeerd?

prima, gewoon aanpakken. Is het risico van het vak en als het goed is weet je dat ook.
Wat mij betreft mogen alle handelaars weg van illegaal vuurwerk en ik hoop dat dit in ieder geval mensen afschrikt om hetzelfde te doen.

greetzz

prima, gewoon aanpakken. Is het risico van het vak en als het goed is weet je dat ook.
Wat mij betreft mogen alle handelaars weg van illegaal vuurwerk en ik hoop dat dit in ieder geval mensen afschrikt om hetzelfde te doen.

greetzz

Dit zijn nu weer de berichten die de opjutten op het forum en de sfeer niet ten goede doet.

Want dit geld ook voor het geliefde Zena vuurwerk hier op het forum. Is ook illegaal en sterker nog. Eigenlijk hoop je indirect dat Zena Vuurwerk hard aangepakt dient te worden want zij zijn handelaren in zwaar illegaal vuurwerk. Want ook bij Zena vuurwerk weten ze dat dit in Nederland verboden is en sturen ze massaal klanten weg met zwaar illegaal vuurwerk.

Natuurlijk in jouw visie weer niet, maar volgens de WET wel. Je kunt niet eigen handig de regels zou maken dat het jouw beter uit komt. Ik denk dat je beter gewoon kunt zwijgen. Handelaren worden toch al aangepakt en is alleen olie op het vuur gooien om te zeggen dat het terecht is en nog te zacht terwijl je weet er hier heel veel mensen zijn die nitraten en ratelbanden met flash wel leuk vinden

Ik verzoek eigenlijk dan ook met name van de staff harder op te treden tegen dit soort nutteloze reacties die alleen de 2 strijd op het forum weer uitlokt. Bovendien vallen mensen zo jullie eigen je sponsor aan, lijkt me geen goede reclame? Als ik Zena vuurwerk was wist ik het eigenlijk wel, ik zou persoonlijk die kraan dicht draaien als er zo'n haat is tegen illegaal vuurwerk want dat is en blijft Zena vuurwerk ook

gast... Als jezelf wordt aangesproken op je gedrag hier op het forum dan reageer je ook wel anders.
Ik ventileer nu mijn mening, net zo goed als jij dat doet. Als jij iets zegt wat mij niet bevalt dan spreek ik je erop aan, maar wel op een rustige manier. Ik vraag volgens mij niet om op te treden tegen mensen die anders denken.
ik zal je iets vertellen: Ik houd ook wel van een belgische nitraat en een flashmatje. Dat is volgens mij ook wel bekend en dat heb ik volgens mij ook wel ergens anders gezegd. Mijn punt is dat er een aantal mensen roepen dat het zware spul verboden moet worden(ik doel dan op cobra's en meer van dat soort spul) Als een handelaar hier in handelt dan ben ik blij dat hij opgepakt wordt.
Eerlijk is eerlijk: Het is gewoon het risico van het vak. Dat moet je accepteren en dan moet je ook niet huilen als je gepakt wordt.
Ik vind het jammer dat je nu mij aanspreekt op mijn posts terwijl je vaak in je eigen posts de handel in illegaal vuurwerk verdedigt of probeert goed te praten. Dat kan ik als opruiend opvatten, maar dat doe ik ook niet. Dus het ligt ook aan hoe lang je lontje is of je iets opruiend vind of niet.

greetzz

gast... Als jezelf wordt aangesproken op je gedrag hier op het forum dan reageer je ook wel anders.
Ik ventileer nu mijn mening, net zo goed als jij dat doet. Als jij iets zegt wat mij niet bevalt dan spreek ik je erop aan, maar wel op een rustige manier. Ik vraag volgens mij niet om op te treden tegen mensen die anders denken.
ik zal je iets vertellen: Ik houd ook wel van een belgische nitraat en een flashmatje. Dat is volgens mij ook wel bekend en dat heb ik volgens mij ook wel ergens anders gezegd. Mijn punt is dat er een aantal mensen roepen dat het zware spul verboden moet worden(ik doel dan op cobra's en meer van dat soort spul) Als een handelaar hier in handelt dan ben ik blij dat hij opgepakt wordt.
Eerlijk is eerlijk: Het is gewoon het risico van het vak. Dat moet je accepteren en dan moet je ook niet huilen als je gepakt wordt.
Ik vind het jammer dat je nu mij aanspreekt op mijn posts terwijl je vaak in je eigen posts de handel in illegaal vuurwerk verdedigt of probeert goed te praten. Dat kan ik als opruiend opvatten, maar dat doe ik ook niet. Dus het ligt ook aan hoe lang je lontje is of je iets opruiend vind of niet.

greetzz

Juist daarom Tjopper. 10 stuks zeer zwaar vuurwerk kunnen ook gewoon nitraten zijn. Je weet het niet met de media.

Ik ben hartstikke rustig, ik zeg alleen dat dit soort berichten de sfeer niet ten goede komt. Je hebt heel erg gelijk als je zegt dat het risico van het vak is. Maar echt blij zijn en iemand gunnen dat die gepakt is en een harde straf krijgen vind ik even wat anders.

Wat maakt het verschil tussen een winkelier in het buitenland en een handelaar hier? Geen want beide verkopen ze illegaal vuurwerk.

Ik vind de vergelijking met dat ik het "verdedig" krom. Ik zeg meestal: "Als je goed mee omgaat" en dan krijg je leden over je heen "als dit" "als dat" Je bent niet goed bij je hoofd als je dit soort dingen kopen. Een mongool als je shells schiet. We hebben het toch allemaal gelezen. Ik heb nog nooit gelezen dat iemand die meer van illegaal vuurwerk houdt tegen de andere leden zegt die geen illegaal schieten dat die debiel zijn, idioten of dwazen.

Natuurlijk mag je je mening ventileren. Maar als ik ga roepen: Iedereen die meer dan 25kg heeft is maar goed dat die gepakt worden. Risico van het vak zoals die 2 jongens rondom oud en nieuw dan is het allemaal wel in eens van "belachelijk" Maar ik houdt er al over op want ik doe nu zelf mee met het verpesten van de sfeer. Deze discussie hebben we vaker gevoerd echter blijf ik het heel hypocriet vinden van dit forum. Of je bent tegen of je bent voor maar niet half om half.

nou karol,

dat half om half kan prima. je moet het gewoon per situatie bekijken. ik vind al het vuurwerk mooi, hoe zwaarder hoe beter. maar ik ben ermee gepakt en ben er daarom mee gestopt. omdat ik weet wat voor narigheid ervan komt raad ik iedereen af om zich met zwaar vuurwerk bezig te houden. ik vind gasten die dingen slopen de meest domme personen op deze wereld maar ik heb het 15 jaar geleden zelf ook wel eens gedaan. mensen veranderen. mensen leren en mensen ontwikkelen zich gelukkig.

we hebben gewoon een aantal regels binnen onze liefhebberij. houd je je daar niet aan, dan bestaat het risico op een boete of andere straf. iedereen is bekend met deze regels en acht het risico aanvaardbaar. ik vind dat helemaal niemand moet zeiken als ie gepakt is want we weten allemaal donders goed waar we mee bezig zijn!

Wat is er hypocriet aan als je het ene te zwaar vindt er Het andere niet?
Verder, als je meer dan 25kg hebt weet je ook dat het een risico is. Alleen zelf vindt ik het jammer omdat deze mensen gewoon een leuk showtje willen geven met vuurwerk dat legaal is en waar minder mee gemold wordt. Ik ben fel tegen het zware spul omdat het blijkbaar niet mogelijk is om dit gewoon te gebruiken. Ik zeg niet dat er geen mensen zijn die om normaal gebruiken maar dat er teveel mensen zijn die niet normaal ermee om gaan.

Overigens zul je mij niet kunnen betrappen op hrt gebruik van woorden als mongool etc. Ik zeg alleen dat ik bepaalde zaken niet v verstandig vind. Ik probeer respectvol om te gaan met iedereen. Dus ik voel me niet aangesproken Door dat gedeelte vsn je verhaal.
Maar laten weer ophouden we weten hoe weer erover denken.
Greetzzz

Back
Bovenaan