Vuurwerkgigant geeft vuurwerkbril voor hele gezin

ylke

VWC lid
APELDOORN Twee Apeldoornse vuurwerkverkopers slaan de handen ineen. Ze geven gratis vuurwerkbrillen voor het hele gezin weg. ,,Vuurwerk hoort bij Oud en Nieuw'', zegt Evert Pieper, eigenaar van de Vuurwerkgigant. ,,En dat moet zo blijven. Maar ik vind dat we als verkopers ook de verplichting hebben om ongelukken zoveel mogelijk te voorkomen. De veiligheidsbril speelt daarbij een cruciale rol.''


Samen met zijn collega's van Ak*lasse Vuurwerk.nl aan de Fluitersweg 66 komt Pieper met een initiatief dat het dragen van de vuurwerkbril minder oubollig moet maken. ,,Veel vuurwerkverkopers geven bij de bestelling een bril mee. Volgens ons zet dat onvoldoende zoden aan de dijk. Met name jong volwassenen dragen hem niet, terwijl zij wel vaak vuurwerk afsteken. Hoe meer brillen in het straatbeeld hoe sneller je hem wel op gaat zetten. Als het hele gezin een bril draagt wordt de sociale druk ook wat hoger. We denken dat we op deze manier een goede stap kunnen zetten.''

Belangrijk
Koninklijke Visio onderschrijft het belang van een vuurwerkbril. Half november startte het experti*secentrum voor slechtziende en blinde mensen met de Nationale Campagne Vuurwerkbril. De website www.ikziejevolgendjaar.nl ging toen live. Dit jaar richt de campagne zich met een online quiz en vuurwerklesbrief over vuurwerk vooral op basisschool*leerlingen van groep 7 en 8.

Het doel van de campagne is ervoor te zorgen dat niemand meer blind wordt door vuurwerk. Het opzetten van een vuurwerkbril bij het afsteken van (of kijken naar) vuurwerk, is van essentieel belang. Het dragen van een vuurwerkbril door kinderen én ouders moet volgens Visio net zo vanzelfsprekend worden als het dragen van een autogordel.

Fotowedstrijd
Op maandag 25 november ging de fotowedstrijd van Koninklijke Visio op Facebook van start: www.facebook.com/vuurwerkbril Hierbij worden kinderen en hun ouders opgeroepen een foto mét vuurwerkbril te uploaden. De leukste foto wordt in januari 2014 beloond met een iPad mini. ,,Het zou mooi zijn'', zegt Evert Pieper, ,,als iemand uit Apeldoorn deze wedstrijd wint.

De geste van de Vuurwerkgigant geldt in de voorverkoop en voor mensen die minimaal 25 euro aan vuurwerk bestellen.

www.vuurwerkapeldoorn.nl

Bron
 
Yep, zo hoort het hoewel naar mijn mening de imnporteurs het voortouw zouden moeten nemen aangezien die de kosten fors kunnen drukken door er zeer veel van te bestellen.
Hoe meer mensen (kids EN volwassenen) hem gebruiken, hoe beter. Het moet gewoon en normaal worden...vuurwerk, bekijk het eens door een andere bril!
 
Back
Bovenaan