Vuurwerkbranche: Pak de ******igheid aan

dennis-pyro

VWC lid
Vuurwerkoverlast komt vooral door illegaal vuurwerk", zegt Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Hij wijst ook op de ******igheid van de afstekers van vuurwerk.

Volgens hem moet de overheid de strijd aanbinden met illegaal vuurwerk en niet de verkoop van consumentenvuurwerk aan banden leggen. Dat zegt Groeneveld tegen RTL Nieuws.

******igheid
De zware knallen die het meeste overlast opleveren, worden veroorzaakt door illegaal vuurwerk, stelt Groeneveld. De overheid kan zich volgens hem beter richten op de aanpak van illegaal vuurwerk en de ******igheid. Hij merkt op dat er in België en Duitsland, waar vergelijkbare of soepelere regels zijn rond het afsteken van vuurwerk, nauwelijks tot geen problemen zijn.

Door het afsteken en de verkooptijden te beperken, los je volgens Groeneveld niets op. Hij vreest bovendien dat de vuurwerkverkopers in de grote steden omzet gaan verliezen.

Bron: RTL nieuws

Vind ik niet, bescherming van hun eigen markt... concurrentie uitsluiten, werk aan 1 Europese wetgeving en die komt er aan. Voer KAT.3 vuurwerk in Nederland net als in de rest van Europa

Ik zou het ook graag zo zien hoor laat dat duidelijk zijn. Maar in dit geval is het toch logisch dat men opkomt voor hun eigen markt. Deze word namelijk op dit moment bedreigd met een verbod of aanpassing. Al hadden ze in mijn ogen al veel eerder in actie moeten komen.

Ja het is zoals Dennis-Pyro al aangeeft ***lig voor ze, maar de gehele vuurwerkbranche had al lang de krachten kunnen bundelen en opkomen voor hun eigen markt. Sterker nog die vuurwerkdiscussie loopt nu al zeker 5 jaar. 5 Jaar lang de tijd gehad om met een passend antwoord te komen. Beetje eigen schuld dus dit.

Wat Afcajax zegt.

De anti vuurwerk sentimenten leven (en nemen toe) sinds 2007/2008. Nu er geluiden rondzingen die de verkoop willen inperken is er een reactie uit de branche, binnen een dag.

Jep weinig doen tot het heet onder de voetjes word, dan komen ze ineens in beweging! Te laat als je het mij vraagt

Van mij zouden ze weleens wat meer actie mogen ondernemen, we horen nauwelijks iets van de kanten van importeurs uit... Terwijl je het hier toch van zou verwachten, het is hun brood. Misschien een idee dat als er crewleden van Vuurwerkcrew bij een importeursbezoek hierna vragen, heb ik al bij een aantal importeurs geplaatst. Maar een idee om dit bij iedere importeur te vragen wat ze ondernemen, of ze überhaupt al iets ondernemen...

Eerder is er ook bij importeurs bezoeken vanuit de fora gevraagd wat er voor tegenacties op het antivuurwerklobyisme werden uitgezet vanuit de branche. Dat is destijds min of meer weggewuifd als een het valt wel mee en storm in een glas water enz. Nu komen er serieuzere geluiden en nu kan het wel....

Er moet vrees ik een duidelijk "offensief" komen om vuurwerk in ere te houden in de vorm zoals we het nu kennen en hebben.... De beperkingen moeten worden beperkt.

Ik denk echt dat we serieus het beste af zouden zijn als de vuurwerkbranche per direct zou stoppen met de verkoop van knalvuurwerk.
Om de verdiensten hoeven de importeurs het toch niet te doen, want op knalvuurwerk wordt niet veel marge winst gemaakt. Maar zo geef je wel een sein van goede wil af naar het publiek als bekend wordt dat knalvuurwerk niet meer te koop is in Nederland.

Ik denk echt dat we in serieus het beste af zouden zijn als de vuurwerkbranche per direct zou stoppen met de verkoop van knalvuurwerk.
Om de verdiensten hoeven de importeurs het toch niet te doen, want op knalvuurwerk wordt niet veel marge winst gemaakt. Maar zo geef je wel een sein van goede wil af naar het publiek als bekend wordt dat knalvuurwerk legaal niet meer te koop is in Nederland.

Ik denk echt dat we in serieus het beste af zouden zijn als de vuurwerkbranche per direct zou stoppen met de verkoop van knalvuurwerk.
Om de verdiensten hoeven de importeurs het toch niet te doen, want op knalvuurwerk wordt niet veel marge winst gemaakt. Maar zo geef je wel een sein van goede wil af naar het publiek als bekend wordt dat knalvuurwerk legaal niet meer te koop is in Nederland.

ik kan me wel verplaatsen in deze gedachte gang, maar ik denk dat het weinig zal werken .
want de meeste mensen weten nu al niet eens wat hier nou werkelijk is toe gestaan op het gebied van vuurwerk .
ook al zou het knal vuurwerk hier verboden worden, dan nog blijven er mensen over die geloven dat die harde knallen nog steeds mogen .
snap je .
je hebt er zelfs mensen tussen zitten die denken dat vuurwerk alleen om 00:00 mag .
met andere woorden je zult er weinig mee bereiken .

ik kan me wel verplaatsen in deze gedachte gang, maar ik denk dat het weinig zal werken .
want de meeste mensen weten nu al niet eens wat hier nou werkelijk is toe gestaan op het gebied van vuurwerk .
ook al zou het knal vuurwerk hier verboden worden, dan nog blijven er mensen over die geloven dat die harde knallen nog steeds mogen .
snap je .
je hebt er zelfs mensen tussen zitten die denken dat vuurwerk alleen om 00:00 mag .
met andere woorden je zult er weinig mee bereiken .

De politie kan dan wel gerichter opsporen. Denk aan prefentief fouilleren op oudejaarsdag. Knalvuurwerk bij je = Proces verbaal.

Kan zijn dat ik simpel ben, echter als we Europees denken moet we ook zo handelen, ik moet in Nederland alles overleggen, wat is mij inkoop kanaal, en verkoop kanaal, wat steek ik af tot achter de komma voor provincie!
Ik begrijp dat er voor en tegens zijn, echter zorgt op dit moment bv. de c6 voor veel negatieve berichten in de media! Ik zou zeggen loop het productieproces en levering in het buitenland eens na. Kijk eens wie afnemers zijn van b.v. de C6. Als er ergens een container besteld wordt lijkt dit mij verdacht!
Dit zou naar mijn mening meer effect hebben, dan het tot stand komen van allerlei beperkingen.!
En de traditie van vuurwerk in Nederland
Gr Wim

Straks in mie zullen we wel horen of er beperkingen gaan komen,en als dat zo is zullen de importeurs wel iets van zich laten horen. Ik snap dat de vuurwerk liefhebber zo iets heeft van waarom doen ze niets,maar ze kunnen niets doen omdat er eigenlijk nog niets veranderd is. En dat die *** van GroenLinks van alles probeert om de vuurwerk handel aan te pakken wil niet zeggen dat hij het ook voor elkaar krijgt,sterker nog (en dat is de reden denk ik)als ze erop in gaan is dat alleen maar voer voor ze om door te gaan,als niemand er aandacht aan geeft houd het vanzelf op,alleen in dit geval heeft de media het met beiden handen aangepakt en is het uit de hand gelopen, dit wil niet zeggen dat ze een wetswijziging gaan doorvoeren in mei. Mocht dit wel zo zijn dan kunnen wij (vuurwerk liefhebbers)ook wat van ons laten horen want dan heb je ook iets waartegen je kan demonstreren nu heb je alleen nog maar woorden die geen inhoud hebben.

De vuurwerkbranche moet goed laten zien wat de verschillen zijn tussen ons vuurwerk en het vuurwerk wat vanuit andere landen wordt geïmporteerd. Dan pas ontstaat er een draagvlak waar bij duidelijk wordt dat de illegaliteit moet worden aangepakt en niet het vuurwerk uit Nederland.

Het wordt echt tijd voor actie vanuit verkopers en importeurs (en ook verantwoording nemen voor eigen handelen), want anders kan het straks wel eens te laat zijn.

Back
Bovenaan