Vuurwerkbom steeds groter

ylke

VWC lid
Opgeblazen bushokjes, brandende papiercontainers, gesneuvelde ruiten en doffe dreunen van explosies in de verte gaan vergezeld van een penetrante kruitlucht. Nee, dit is niet revolutionair Caïro of opstandig Libië, het is Nederland tijdens de vaderlandse vuurwerkmanie tussen kerst en oud en nieuw.

De onschuldige astronauten en de gillende keukenmeiden zijn vervangen door nitraten, Cobra's 6 en lawinevuurpijlen die het Nederlandse straatbeeld een oorlogsaanblik geven.

Het als leuk knalwerk gepresenteerde vuurwerk bestaat namelijk in werkelijkheid uit zware explosieven die de kracht hebben van militaire granaten.

YouTube
Geïnspireerd door YouTube-filmpjes met spectaculaire explosies bewerken jongeren in Nederland dit illegale vuurwerk met benzine of andere chemische stoffen. De gevolgen laten zich raden. Waar het tien jaar geleden nog een hele prestatie was om met rotjes of strijkers blikjes en flesjes op te blazen gaan nu complete bushokjes, scooters en auto's de lucht in.

Op YouTube is te zien hoe tieners zo'n geïmproviseerde bom laten exploderen op een basketbalveldje, waarna een groot deel van het veld onbegaanbaar is omdat het door de toegevoegde benzine blijft fikken.

Dat illegaal vuurwerk zonder een creatieve toevoeging ook vernietigend kan zijn blijkt uit een ander filmpje. Vandalen laten een scooter exploderen door een lawinevuurpijl onder het zadel te duwen. Scherven worden tientallen meters verderop teruggevonden.

Bron

Wat een debielen zeg. Nederland met de jaarwisseling vergelijken met oorlogsgebieden.

Als je zo kortzichtig of beter gezegd angstig bent, dat je je op deze vergelijking moet beroepen, dan heb je werkelijk geen drol meegemaakt in je leven. In achterstandswijken in de grote vier steden gebeuren wel lijpere dingen dan wat knallen met oud en nieuw.

Of wellicht is er sterk sprake van een theatrale persoonlijkheidsstoornis bij de auteurs van dit soort stukken. Dat kan ook natuurlijk. Dat sluit wel aan bij de moderne media die een kunstje flikken om te kunnen scoren. Net hondjes die omrollen en gaan vervolgens blij gaan keffen als het trucje goed gedaan is. Dan verwachten ze een aai over de bol van het baasje.

Ach ja, in China en het Oostblok ruimen ze honden gewoon op. Of ze nu trucjes doen of niet...

PZC kan natuurlijk niet achterblijven op de rest en dacht, laten we een lekker negatief artikel maken over vuurwerk. Alles in dit bericht is al eens gezegd. De media blijft maar in de herhaling vallen. Hoe vaker ze dit doen hoe meer schapen uit de kudde er achteraan hobbelen..

Edit: Ze zouden de lui die dit verzinnen voor de grap eens een maand naar een oorlogsgebied moeten sturen en dan hier in Nederland oud en nieuw laten beleven. Kijken of ze er dan nog steeds zo over denken..

Dat illegaal vuurwerk zonder een creatieve toevoeging ook vernietigend kan zijn blijkt uit een ander filmpje. Vandalen laten een scooter exploderen door een lawinevuurpijl onder het zadel te duwen. Scherven worden tientallen meters verderop teruggevonden.

hahah ik moest ff hard laggen!
wat is een scooter dan?
Ik vind een scooter een erg creative toevoeging!!

De vergelijking is inderdaad erg maar dit soort achterlijke dingen moeten niet gebeuren. Voordat we straks naar stome Shows mogen gaan kijken omdat alle jongeren met een Beperkte hersen Capiciteit van alles vernielen. Knal zooi mogen ze van mij verbieden. En Op Youtube horen ze dat soort filmpjes gelijk te verwijderen.

hahah ik moest ff hard laggen!
wat is een scooter dan?
Ik vind een scooter een erg creative toevoeging!!

een duitse eurodanceband waarvan de muziek niet gewaardeerd meer wordt

Dit zijn nou de vruchten die wij deels plukken door alle jongetjes met een kleine piemel die stoer willen doen!

En dan moet ik ook nog vaak lezen/zien dat er freaks zijn die salutes op de grond leggen, signaalpijlen ergens aan tapen en wasbenzine samen met een c6 plakken. ''Ow nee das puur om te laten zien hoe het niet moet'' Ook op onze forum lopen deze achterlijke mongolen rond! Veel kenmerken die gelijk zijn hebben deze debielen met de actuerkunsten van de New kids. Maar werkelijk bestaan zij echt kijk maar op youtube. Net zoveel tokkiegehalte!

Dit soort dingen hebben ons eind jaren 90 het belgische wallhalla gekost. Zal deze domme golden power generatie het legale vuurwerk kosten????

De media berichten worden steeds zwaarder negatief over ons vuurwerk net als het illegale vuurwerk zwaarder word of zwaarder gemaakt word. Het is wachten totdat men het zat is en dat hebben wij te danken aan die hersenloze handelaren en debiele youtube posters!

Mijn dank is groot TOKKIES !

Hou toch op zeg. Waar mensen zijn, zullen conflicten zijn. Vroeger had je kerstbomenroof. Dat was ook lijp.

Naast de mensen die stunten met vuurwerk, is vooral de rol van politici, politie en media laakbaar. Als deze groep mensen eens minder scoringsgeil zouden zijn, zou er heel anders omgegaan kunnen worden met maatschappelijke problemen.

Overigens komt het tijdens vrijwel iedere crisis voor dat er sprake is van polarisatie. Dat gebeurde in de jaren 30 en 80 immers ook. Dan benadrukken mensen vooral de negatieve aspecten van andere partijen (stigmatiseren), om de eigen belangen maar veilig te kunnen stellen. Dus de problemen zijn niet wezenlijk groter dan de problemen van 10 jaar terug, het wordt alleen extra aangedikt om de eigen belangen veilig te kunnen stellen.

Anders gezegd: gewoon lekker zondebokjes zoeken: (vuurwerk)hooligans, milieuactivisten, krakers, occupy, moslims, joden noem maar op.

In dat opzicht zijn het vooral politici en media die verantwoordelijk gehouden moeten worden voor gevoelens van onveiligheid. Zij zetten aan tot angst en haat, om de burger te kunnen beheersen. Niets meer, niets minder.

Wat een debielen zeg. Nederland met de jaarwisseling vergelijken met oorlogsgebieden.

In achterstandswijken in de grote vier steden gebeuren wel lijpere dingen dan wat knallen met oud en nieuw.
Euh... :rolleyes:

Ik moet je bekennen dat ik als ik beelden uit bv. Den Haag en Rotterdam zie van de jaarwisseling ik blij ben dat ik daar niet tussen hoefde te zijn... Dat komt over als ernstige rellen zoals je ze in het nieuws ziet, serieus. Vele jongeren draaien totaal door tijdens de jaarwisseling alsof alles mag. Om dat met een oorlogsgebied te vergelijken gaat natuurlijk te ver, maar vergelijkingen met wijkgrootte rellen en hooliganverschijnselen zijn absoluut te trekken. Volslagen gestoord.

Oh, nog even doorranten omdat dat hier blijkbaar de hype van dit jaar is:

Ik ben ook loeiboos en geïrriteerd door die ***koters die met 't zware vuurwerk spelen. VUURWERK IS GEEN SPEELGOED, en zeker niet iets waar je nog brandbare vloeistoffen aan gaat plakken. Of dat je zinks op de grond laat exploderen, of dingen vernielen. Als je met zwaar vuurwerk omgaat zoals het verantwoord is, heb ik er geen enkel probleem mee en vind ik het zelf ook kicken maar dat het nóg heftiger moet en de kracht van 't spul getest moet worden op van alles en nog wat, dat is enkel exemplarisch van een totaal ontspoorde samenleving waarin de jongeren geen enkele grens meer kennen. Hoogst verontrustende ontwikkeling en eentje die het legale vuurwerk heel best eens de kop kan kosten. Keihard straffen is slechts een oppervlakkig middel voor de korte termijn, er zal een grootschalige culturele verandering moeten plaatsvinden die op velerlei niveaus effect zal moeten hebben. Het is niet enkel vuurwerk, of enkel jongeren, het is een bruinrot van welvaart die zich ons van binnenuit opvreet.

Hou toch op zeg. Waar mensen zijn, zullen conflicten zijn. Vroeger had je kerstbomenroof. Dat was ook lijp.

Naast de mensen die stunten met vuurwerk, is vooral de rol van politici, politie en media laakbaar. Als deze groep mensen eens minder scoringsgeil zouden zijn, zou er heel anders omgegaan kunnen worden met maatschappelijke problemen.

Overigens komt het tijdens vrijwel iedere crisis voor dat er sprake is van polarisatie. Dat gebeurde in de jaren 30 en 80 immers ook. Dan benadrukken mensen vooral de negatieve aspecten van andere partijen (stigmatiseren), om de eigen belangen maar veilig te kunnen stellen. Dus de problemen zijn niet wezenlijk groter dan de problemen van 10 jaar terug, het wordt alleen extra aangedikt om de eigen belangen veilig te kunnen stellen.

Anders gezegd: gewoon lekker zondebokjes zoeken: (vuurwerk)hooligans, milieuactivisten, krakers, occupy, moslims, joden noem maar op.

In dat opzicht zijn het vooral politici en media die verantwoordelijk gehouden moeten worden voor gevoelens van onveiligheid. Zij zetten aan tot angst en haat, om de burger te kunnen beheersen. Niets meer, niets minder.

ik wil toch wat toevoegen en dat is dat ik niet altijd over vroeger wil beginnen (zo heilig is vroeger nou ook weer niet)maar het verschil is wel dat het nu de jeugd is wat dit soort rotzooi uithaalt.vroeger was er meer controle door je oudere broer of vader zelf mocht je wel klooien met wat kanonslagen maar daar bleef het bij.maar als je hoort dat tegenwoordig 14 jarige met lawine pijlen en cobra,s loopt te stunten begrijp ik wel dat mensen wat overdrijven en negatief worden.:bye::bye:

Wat een burgerbangmakerij dit weer zeg :S Alsof iedereen met dit soort spullen strooit! Mede hierdoor zouden we later met O&N wel eens een straataanblik kunnen krijgen zonder vuurwerk en O&N sfeer!
Toegegeven, ik weet dat er erg veel gesloopt wordt met O&N! Maar laat de media alsjeblieft nou niet doen alsof heel NL zich eraan vergrijpt.. Jammer hoor.. Wat een gore linkse rakkers in de media altijd!

hou toch op zeg. Waar mensen zijn, zullen conflicten zijn. Vroeger had je kerstbomenroof. Dat was ook lijp.

Anders gezegd: Gewoon lekker zondebokjes zoeken: (vuurwerk)hooligans, milieuactivisten, krakers, occupy, moslims, joden noem maar op.

Hulde jupilerfreak ! Beter had ik het niet kunnen vertellen !
Er is meer aandacht voor meneertje Wilders dan voor het milieu terwijl je toch echt de aarde moet redden om jezelf te redden want moeder natuur gaat het zoiezo winnen als we zo doorgaan.
Niet dat ik zo'n activist ben maar de onderwerpen op tv en in de krant zijn bagger vind ik !

Back
Bovenaan