Vuurwerkbom gevonden in Hasselt

patrick1974

VWC lid
In Hasselt is vanmorgen een geïmproviseerde vuurwerkbom gevonden aan de Stenendijk.De Explosieven Opruimingsdienst heeft de bom meegenomen. De omgeving is een aantal uren afgezet geweest. Een voorbijganger vond het explosief. Het zou gaan om een metalen pijp waar een lont uitsteekt. De EOD heeft het explosief op een onbekende locatie tot ontploffing gebracht. De politie is op zoek naar de makers van het explosief.

bron

En dat krijg je juist door die ***regels in ons land.
Zolang er geen (grond)knaller met flash wordt toegestaan gaan mensen dus vaak zelf maar vuurwerk(bommetjes) maken dit met alle gevolgen van dien.
Het toestaan van (grond)knallers met max. 2 gram flashkruit zou al heel wat schelen.

Zolang er geen (grond)knaller met flash wordt toegestaan gaan mensen dus vaak zelf maar vuurwerk(bommetjes) maken dit met alle gevolgen van dien.
Het toestaan van (grond)knallers met max. 2 gram flashkruit zou al heel wat schelen.
Dat ben ik wel weer met je eens.Maar zo'n pijpbom is hartstikke gevaarlijk natuurijk ook door de scherf werking,idioten zijn het.

persoonlijk vind ik dit onzin
ook als je flash toestaat krijg je mensen die pijpbommen maken.
Dus dat heeft er niet veel mee te maken.
mensen willen altijd harder en meer dus ik denk niet dat je gelijk hebt.
greetzz

persoonlijk vind ik dit onzin
ook als je flash toestaat krijg je mensen die pijpbommen maken.
Dus dat heeft er niet veel mee te maken.
mensen willen altijd harder en meer dus ik denk niet dat je gelijk hebt.
greetzz

Ik denk dat het weldegelijk zal schelen, echter het helemaal uitbannen van het zelffabriceren van vuurwerk, nee dat zal nooit gebeuren.
Er zullen inderdaad altijd mensen blijven die pijpbommen maken, wel denk in dat de groep kleiner zal worden.
Ik heb bovendien ook niet gezegd dat met het toestaan van flash in grondknallers geen mensen zullen zijn die pijpbommen zullen maken.
Maar het legaliseren van grondknallers met flash zal wel een goede stap zijn!

Back
Bovenaan