'Vuurwerk wordt te duur voor consument'

Het is niet goedkoop maar als je de kanalen weet zoals valk met vuurwerkperdoos is het interessant en dan koop je bijna 100% meer vuurwerk voor iets meer geld.

Je moet er van uit gaan dat alleen forumbezoekers dit weten, de buurman op de hoek weet dat niet. Dus ja : vuurwerk wordt te duur.

Dus alles bij elkaar opgeteld is dat 104% v.d. mensen. Whohahaha.. ff zonder gekheid, ik geloof er weer geen bal van. Mijn eigen onderzoek tussen kennissen, vrienden en familie geeft een geheel ander beeld. 95% zegt het mooi te vinden, 50% koopt zelf ook. Slechts 20% geeft aan het te duur te vinden. En 0% gaf aan dat het verboden moet worden! :)

Deze zogenaamde 'steekproeven' bestaan uit een vast 'klantenbestand' en zijn derhalve niet repressentatief voor de gehele bevolking.

Laatst kwam men ook al met een 'onderzoek' naar buiten waaruit zou blijken dat 60% van de jongeren xtc pillen slikt tijdens het uitgaan. Wat er niet bij vermeld werd, was dat de doelgroep al drie maal toe te maken heeft gehad met specificatie. Namelijk op basis van het soort feesten en het muziekgenre, de frequentie waarin gebruikt werd en de tijdspanne. Kortom: cijfers werden geheel uit zijn verband gerukt. Maar héy, alle grote media namen dit smeuïge artikel wel direct over om de voorpagina's te vullen.

Kortom: neem die artikelen maar met een pak zout. Helpt relativeren.

Ik werk zelf bij een van de grootste marktonderzoekbureaus ter wereld en ik kan jullie verzekeren dat er in Nederland maar een paar partijen zijn die echt representatief onderzoek kunnen doen. Het bovengenoemde bureau heeft die capaciteit zeker niet, als ik zie hoe zij hun panelleden rekruteren.

Daarnaast gaan dit soort artikelen bijna zonder uitzondering veel te kort door de bocht. Het blijft jammer dat kwaliteitskranten dit zomaar overnemen. Ik heb, zeker als onderzoeker, zoveel bedenkingen bij het bovenstaande. De doorsnee lezer heeft die vaak niet en daarom dragen dit soort artikelen weldegelijk bij aan de negatieve beeldvorming rond onze hobby.

Verder zie ik dit soort amateuristische berichtgeving als verloedering van het onderzoeksvak (en mijn bedrijfstak in het verlengde daarvan), maar dat zal jullie weer wat minder uitmaken :wink:

20% koopt niet vanwege het milieu? ongeloof waardig want het is maar 1x in het jaar terwijl de hele jaar door auto's,vrachtwagens,vliegtuigen erger is voor milieu.
Vuurwerk is gewoon hier in Nederland duurder door de BTW en de veiligheidsvoorschriften.

Ik kijk na uit de echte rapport in het nieuwe jaar

Wedden dat ze allemaal in hun autootjes rijden ? :D En dan nog op elektrisch ook.. we zijn zoooo goed bezig. Die stroom word gewekt door olie,kolen of kerncentrales. Lol.
Niet te vergeten dat er 50 jaar geleden al een auto op waterstof reed. En werkte. Die man is daarna spoorloos verdwenen...
Ze moeten niet praten over het milieu. Weer zo'n hype.

Back
Bovenaan