Vuurwerk wereldwijd

ylke

VWC lid
De culturele verschillen tussen landen zijn altijd behoorlijk merkbaar als het gaat om gewoontes en gebruiken. Wat vuurwerk betreft is de hele wereld echter behoorlijk eensgezind. Op veel plekken ziet een groots vuurwerk er ongeveer hetzelfde uit. Gelukkig blijft het altijd spectaculair. Kijk maar.

Auckland, Nieuw Zeeland
00008556.jpg

Beirut, Libanon
00008557.jpg

Costa Rica
00008558.jpg

Dubai
00008559.jpg

Helsinki, Finland
00008560.jpg

Wat vuurwerk betreft is de hele wereld echter behoorlijk eensgezind. Op veel plekken ziet een groots vuurwerk er ongeveer hetzelfde uit.
Als je kijkt naar professionele vuurwerkshows voor oud en nieuw in hoofdsteden op het NOS journaal zie je inderdaad beelden die erg op elkaar lijken, maar dat is wel heel kortzichtig. Dat de hele wereld "behoorlijk eensgezind" is wat vuurwerk betreft is absoluut niet waar.

Fallas_2012_Vicente_Caballer_Mascleta_24.JPG

Mascleta's in Spanje

fuochi.jpg

Rennen voor het vuurwerk in Italië

fireworks.jpg

Complexe draaizonnen op Malta

48inchcrownsu5.jpg

Extreem grote shells in Japan die een show op zich zijn

februariblog.nl-17.jpg

Chinees nieuwjaar

easter-Hios-vrondados.jpg

Vuurpijlengevecht in Griekenland

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gigantische vuurpijlen in Laos

39336792:jpeg_preview_large.jpg

Extreem lange pagara's op Aruba

En dat feest volgens mij in Spanje zoals erg veel van die dingen waar ze in heel de stad tegelijk ontzettend veel salutes de lucht in schieten, en die mooie dagshows met grote cylindershells met perfecte timing en gekleurde rook.

Ik vergeet vast nog wat belangrijks. Er is zo veel variatie. Dan heb ik het nog niet eens over gebruiken onder consumenten, alleen evenementen.

Laatst bewerkt:
Wat gebeurd er @3:53 in dat Loas Pakson filmpje, gaan ze die kerel daar bewerken met een dildo?

Voor de rest zie ik hier mooie platen voorbij komen, top! :D

Back
Bovenaan