Vuurwerk vervangen door Drones! Intel maakt het mogelijk

Wel grappig om te zien hoor denk ik.

Maar vuurwerk zal het nooit kunnen vervangen, maar bij een festival misschien wel leuk.

Hoewel ik het leuk vind om te zien. En het daarnaast knap is om te ontwerpen en bedenken. Vind ik dit sowieso niet een goede vervanger voor vuurwerk...

Vuurwerk is voor mij meer dan alleen de mooie kleuren in de lucht. Het is nadenken,uitwerken en het zelf zo uitwerken dat het een "geweldig gevulde lucht wordt". Ja, dit kan met de drones ook.. maar er is meer. De geur van de kruitdamen.. de rookwolken die in de maneschijn optrekken. Het mislukken van een projectje in bijv. tempo heeft ook zijn charmges. De fluiten en knallen gevormd door kruit en niet door een boxje. Daarnaast kan je deze drones niet aansteken.Dit blijft toch ook altijd leuk.

EN! Wat deze drones sowieso wegnemen is de spanning van vuurwerk in zijn algemeen. Ja, ik weet dat vuurwerk veilig is, maar het blijft donders heet spul om vast te houden en een vuurpijl koppen lijkt mij nog steeds geen aanrader. Het is dus onbewust altijd maar weer de vraag gaat het goed of niet. En deze gezonde spanning hoort er gewoon bij.

Misschien niet helemaal goed Nederlands dit, maar ik denk dat mijn punt duidelijk is.

Grappig om te zien hoor, maar zeker geen vervanger voor vuurwerk want dat bestaat nou eenmaal niet.

Ziet er erg leuke en gaaf uit hoor, denk ook zeker dat je hier hele leuke dingen mee kan doen. Maar als vervanger van vuurwerk slaat natuurlijk nergens op, het heeft niets met elkaar te maken.

Erg leuk filmpje met een grote inzetbaarheid.

Ben zelf werkzaam als licht en laser technicus, wat neer komt op het belichten van theater en festivals, en het verzorgen van lasershows.
Op evenementen wordt er vaak gewerkt met licht, laser en pyro.

De combinatie van die 3 is een geweldige beleving mits goed uitgevoerd, maar als vervanging voor een vuurwerkshow of zelf afsteken zie ik het niet zitten...

Intel ik moest ergens aan denken...

SATAN-INSIDE-1346.jpg

Dat moeten onze vuurwerkhaters eens zien. Brengt ze gelijk weer op een idee. Of zijn drones ook slecht voor het milieu?

tja zie je het al voor je, met z'n alle op plaza del ayuntamiento staan en naar geluidloze drones kijken? En dan zelf maar op potten en pannen slaan ofzo?

Het is mooi om te zien, maar ik heb al vaker mensen horen zeggen dat we vuurwerk moeten vervangen voor licht en lasershows enzo maar die mensen slaan de plank totaal mis en hebben geen idee van wat wij zo geweldig vinden aan vuurwerk. :bonk:

Een show met Drones geeft me een beetje het gevoel als of ik in een sprookje zit .
ik heb er persoonlijk geen moeite mee dat ze hier mee aan het experimenteren zijn .
Het zou in mijn ogen een goeie aanvullingen kunnen zijn op een grote lasershow/vuurwerkshow .
Maar of ze het door zullen voeren als vervanger van schieten van consumenten vuurwerk ?
nou ik dacht het niet hoor, Want hier in Nederland kan dat helemaal niet met al de regels .
Dus daar hoeven we ons niet druk om te maken .
Al met al vind ik wel erg mooi hoor .
Maar als ik kiezen mag hou ik het lekker op vuurwerk .
Want je blijft toch wat missen als vuurwerkfanaat

Back
Bovenaan