Vuurwerk van Plop onder vuur

moontan

VWC lid
Vuurwerk van Plop onder vuur

DE PANNE - Gemeenteraadslid Frans Duyck (CD&VPlus) uit Adinkerke vroeg het schepencollege van De Panne om de rem te zetten op bepaalde activiteiten van Plopsaland. Behalve op de files die het pretpark vaak veroorzaakt, richtte hij zijn pijlen vooral op het vuurwerk dat Plop en co 's avonds geregeld afschieten.

'Ze schieten ons om 23 uur wakker terwijl wij 's anderendaags wel moeten gaan werken', aldus Duyck, die duidelijk geen hoge pet op heeft van de kwaliteit van het vuurwerk in het pretpark.

'Ik ben voor hoogstaand vuurwerk, zoals op het strand in De Panne dikwijls te zien is. Maar de schoten die Plopsaland afvuurt, brengen alleen maar overlast mee voor ons dorp', zegt Duyck. 'Ik beloof het u: daar zal nog miserie van komen.'

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=4R2DIOCS

kan me voorstellen dat het begint te irriteren als het dagelijks de lucht in gaat om 23:00. Plopsaland is vast niet zo groot als Disney ofzo, dus is de overlast groter voor omwonenden.

Zo slecht vind ik het showtje nog niet :) overtreft menig vw show in Nederland. Overigens geld hier ook weer laat de muziek achterwege.

Ze moeten daar gewoon niet zo zeuren dat park is maar 3 maandjes open waarbij vw wordt afgestoken. Zolang hun een vergunning hebben kunnen ze gewoon niks doen zo simpel als wat :)

Op zich niet zo gek dat dit park klachten krijgt van omwonenden. Weet niet hoe vaak er vuurwerk wordt afgestoken maar bij Disneyland Parijs hebben ze ook regelmatig klachten gehad. Hier is het vuurwerk ook kleiner geworden door de jaren heen en bestaat nu alleen nog uit candle's, mine's en een soort van consumenten effecten. Al het luide vuurwerk (shells en andere harde ontploffingen in de lucht) is dus niet meer te zien bij de gewone shows op feestdagen na (14 juli, oud&nieuw, etc).

Ach laat die mensen toch lekker genieten man :frusty:
Zoals al gezegd werd, zijn er maar iets van drie maanden in het jaar dat er daadwerkelijk schowtjes geschoten worden. En élke avond? Dat geloof ik echt niet... anders moet ik maar is gaan verhuizen!
Ik zou het wel weten, elke avond in de achtertuin genieten :D

Ik neem aan dat ze een vergunning hebben, dan moeten ze niet zo lopen zeiken!

:bye:

spookje!

(*En ik maar denken dat mensen in NL zoveel zeiken, en dat belgen gezelliger waren!*)

Back
Bovenaan