Vuurwerk sluit Decibel af

HILVARENBEEK - Decibel outdoor festival op de Beekse Bergen werd zaterdag om 23 uur afgesloten met een grote vuurwerkshow die tot ver in de omgeving was te zien.

image-3962159.jpg

image-3962158.jpg

image-3962157.jpg

image-3962156.jpg

image-3961788.jpg

Festival
Het muziekfestival in de Beekse Bergen in Hilvarenbeek was vanaf 11 uur de plaats om te zijn als house- en hardcoreliefhebber. Decibel werd door zo'n 50.000 mensen bezocht, aldus organisator b2s. Op Twitter zijn veel positieve reacties en complimenten voor het festival, vooral door bezoekers. Enkele klachten zijn er ook: over het geluid en door enkele bezoekers die menen dat er te weinig pinautomaten zijn op het festivalterrein.

Vrijdagavond
Vrijdagavond werden al duizenden bezoekers, die op de camping verblijven, in een grote feesttent 'opgewarmd' voor het festival. Zondag is er in de tent op de camping nog een afterparty.

Dancetour
In het Leijpark in Tilburg vindt zondag van 13 tot 22 uur Dancetour plaats, waar zo'n 15.000 bezoekers worden verwacht.

bron

Bericht twee

HILVARENBEEK - Het dancefestival Decibel Outdoor is zaterdagavond knallend afgesloten. Begeleid door harde basmuziek gingen ongeveer 50.000 bezoekers los op muziek van onder meer Headhunterz, Coone en Da Playah.

Zaterdag was het op de mainstage, het belangrijkste podium, aan de hardstyleartiest Atmozfears het festival te openen. In totaal traden meer dan 150 artiesten op, verdeeld over dertien podia.

Preparty
Voor veel festivalgangers ging Decibel al een dagje eerder van start. Bezoekers die op de camping verbleven konden vrijdagavond in de stemming komen tijdens de preparty op het festivalterrein. Psykopunkz, een van de acts die vrijdagavond op de planken stond, sprak van een groot succes.

De klanken van Decibel waren in de omgeving van Hilvarenbeek te horen. Toch was niet alleen de muziek een element dat het publiek kon bekoren. "Wat een podium en lichtshow", twittert Martijn. Remko is blij dat hij geen kaartje heeft gekocht: hij kon toch wel gratis meegenieten. De Nuenense burgemeester Maarten Houben heeft genoten van Decibel: "Puike organisatie, complimenten."

Om elf uur 's avonds werd het festival knallend afgesloten met een vuurwerkshow. Zondag is er nog een afterparty voor de campinggasten.

Grote controle belastingdienst
De belastingdienst was bezig met een grote controle op de toegangsweg naar Decibel Outdoor. Alle bezoekers van het festival die met de auto kwamen, werden gecontroleerd op openstaande vorderingen. De controle duurde tot zaterdagmiddag vier uur. Boetes moesten contant betaald worden.

'Te weinig pinautomaten'
Sommige bezoekers klaagden op Twitter dat er weinig pinautomaten op het festival zijn. De wachtrij voor de pinautomaten zou volgens hen te lang zijn geweest.

bron

mooie foto s van het vuurwerk .
je kunt zien dat het echt een grote show is geweest .
mag ook wel met zo n groot feest .
maar wat ik zo misselijk vind is dat de belastingdienst zijn slaat je slaat .
je zou maar eens je rekening vergeten te hebben betalen erger nog het simpel weg niet kunnen .
je denkt ff alle ellende uit je kop te kunnen zetten staat het pal voor je neus .
lekker landje leven wij weer .
ik vind het zelf jammer dat aan het einde van het bericht te moeten lezen .
want dat maakt het mooie artikel wel kapot .

Valt op zich wel mee qua show. ZO nu en dan een serie gecoordineerde bommen. Beginnen met 4" en uiteindelijk 6" bommen. Best leuk om te zien hoor. Toch wazig dat dergelijke shows in Nederland niet kunnen i.v.m. met de zogenaamde veiligheidsafstand. Idioot beleid.

Je kan je blijven ergeren danny maar het is toch hopeloos, het gaat toch niet veranderen. Vuurwerk op decibel ziet er altijd wel leuk uit op de aftermovie's !

Was een tof feest. Ik moest helaas op het laatste moment afhaken vanwege mijn werk. Vuurwerk daar is altijd vele malen beter geweest dan DefQon. Binnenkort kijken wat Qbase gaat doen met het vuurwerk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog jongens hier geweest?

Jups. Tof feest. Vuurwerk was mooi gespreid over een kwartier. Verschil in geluid tussen een 6" sierbom of salute was niet groot. Blokken waren erg fel qua burst. Erg mooi vond ik de single shot crosettes geschoten vanaf de mast en eindigend boven de boeketten van de blokjes, zoiets had ik nog niet eerder gezien. :)

Back
Bovenaan