Vuurwerk overlast Zeist

Torrr

VWC lid
Politiebericht :

ZEIST – Een 14-jarige jongen uit Zeist is betrapt op het afsteken van vuurwerk. Politiemensen kregen woensdag 5 mei omstreeks 18.20 uur het verzoek om te gaan naar de Laan van Vollenhove in verband met overlast van vuurwerk.

Op het schoolplein aan De Dreef troffen de politiemensen een groepje jeugd aan en hoorden dat er vuurwerk werd afgestoken. Bij het leegmaken van hun zakken, werd bij de 14-jarige jongen 15 stuks vuurwerk aangetroffen. Het vuurwerk is ingenomen en vernietigd.

Vooral het laatste stukje text roept de lachspieren op : VW is ingenomen en vernietigd.... ik vraag me af wat ze voor zo'n " grote "hoeveelheid onder vernietigen verstaan.
Ik denk dat het gewoon de prullenbak is ingegooid :rolleyes:

In "mijn tijd" mocht je het op het politiebureau zelf in een emmer water deponeren. Was een heel ritueel, waar iedereen plechtig bij toekeek. Vraag me af of ze dit tegenwoordig nog steeds zo doen? ...

Cameo

In "mijn tijd" mocht je het op het politiebureau zelf in een emmer water deponeren. Was een heel ritueel, waar iedereen plechtig bij toekeek. Vraag me af of ze dit tegenwoordig nog steeds zo doen? ...

Cameo

Ik denk niet meer dat het zo gaat, waarschijnlijk hoeven ze niet naar het bureau, maar word het vuurwerk gewoon afgepakt en krijgen ze thuis bericht van een eventuele taakstraf. Tenminste zo heb ik het mogen ervaren.

Cameo

Ik heb een idee : bij een volgende meeting ga jij dat uitproberen en sta ik genietend vanaf de zijkant mee te kijken :D

Haha, dat zou wat wezen inderdaad. :D Nee, ik heb dit gelukkig zelf nog nooit meegemaakt en hou dat ook liever zo. Het voorval van de emmer water betrof een restje NL kleinvuurwerk dat een goede vriend van me afstak. Ik was erbij en maakte bijdehante grapjes naar de politie toe. Heel terecht namen ze me ook mee, maar eenmaal op het bureau boden ze hun excuus aan, want ik had niets strafbaars gedaan. Grapjes maken mag immers gewoon, zolang je niemand beledigd.

Cameo

Inderdaad roept het stukje tekst de lachspieren op (van mij niet trouwens), het geeft maar weer eens aan hoe kinderachtig men hier is in dit land, hoe paniekerig men weer doet om een klein beetje vuurwerk. Er wordt door de media, politie en justitie van de bekende mug weer een kudde olifanten gemaakt.
Okee, het mag dan wel niet, regels zijn regels, maar om zoiets kleinigheids was een waarschuwing ook afdoende geweest en hadden ze het vuurwerk gewoon mogen houden van mij en/of hadden ze het ergens anders maar moeten afsteken waar niemand hinder van ondervond.
Ik kan hier zoals gezegd inderdaad niet om lachen, maar juist heel boos om worden, ik vind dit te triest voor woorden. Om zoiets kleinigs ben je tegenwoordig al een crimineel, volgens justitie. Nou laat justitie maar wat meer tijd insteken in de "echte criminelen" zodat de meeste mensen en dan vooral de ouderen en kwetsbaren van de samenleving weer eens veilig op straat kunnen lopen, zonder bang te hoeven zijn om beroofd te worden. Maar daar doen ze helaas maar bar weinig aan en daar kan ik boos om worden.

Ik geef je helemaal gelijk, het enige wat wij echter niet weten omdat dat niet wordt vermeld is om wat voor soort vuurwerk het gaat. Als het alleen om astronauten gaat okay, maar voor hetzelfde geld had die jongen 15 cobra's oid bij zich en dan wordt het verhaal weer iets anders.

Back
Bovenaan