Vuurwerk Oudejaarsdag Zwolle vanaf 18.00 uur

magnolia

VWC lid
Ook in Zwolle is sinds dit jaar de periode rond de jaarwisseling waarin vuurwerk afgestoken mag worden korter. Zoals afgesproken in het landelijke Vuurwerkbesluit mag consumentenvuurwerk van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur worden gebruikt. Burgemeester en wethouders willen het carbidschieten in Zwolle wel toestaan op Oudejaarsdag. Volgens het college zijn nieuwe regels voor het carbidschieten niet nodig.

Bij het voorkomen van overlast door het afsteken van vuurwerk baseert de politie zich de komende jaarwisseling op de ervaringen van afgelopen jaren: klachten als gevolg van overtredingen van de regels en van overlast zijn vooral te verwachten in Stadshagen, Ittersum en eventueel Aa-landen. De politie houdt daar rekening mee rondom Oud en Nieuw. Carbidschieten is, anders dan het afsteken van vuurwerk, op Oudejaarsdag in Zwolle nog wel toegestaan, vanaf 10 uur ‘s ochtends, op een aantal aangewezen locaties en onder een aantal voorwaarden. Anders dan vuurwerk is het afschieten van carbid geregeld in de Algemene Plaatselijke Verordening. In de APV is opgenomen dat op een aantal locaties verspreid over de stad carbidschieters van minimaal 16 jaar oud met een bal als ‘projectiel’ deze traditie kunnen voortzetten. Overlast en risico’s worden zo beperkt.

De inschatting van het college is dat daglicht bijdraagt aan een ordentelijke gang van zaken: carbidschieten gebeurt in Zwolle grotendeels overdag, onder meer omdat de bal na afschieten in het donker lastig terug te vinden is.

De locaties waar carbidschieten op 31 december vanaf 10 uur onder voorwaarden is toegestaan zijn:
◾Berkum: weiland bij Nieuwe Vecht en Kuyerhuislaan
◾Diezerpoort: park De Hogenkamp
◾Holtenbroek: grasveld bij Palestrinalaan
◾Marslanden: terrein van sv De Marslanden
◾Stadshagen: parkeerplaats bij de Milligerplas
◾Westenholte: bij de Tormentilweg
◾Wijthmen: bij het Kulturhus
◾Zwolle-Zuid: Ittersumerpark bij de IJsselcentraleweg, Arsenaultplantsoen langs de Schellerbergweg, Oldenelerpark bij de Oldeneelweg, Schellerpark, speelveld Landsheerlaan

bron : https://www.weblogzwolle.nl/content/view/43777/55/

Dat is dan toch moeilijk te handhaven? Een knal. Ja, kan vuurwerk zijn maar carbid. ls je dus afsteekt in de buurt waar ze carbid schieten dan is de pakkans toch minimaal?

"Zoals afgesproken in het landelijke Vuurwerkbesluit mag consumentenvuurwerk van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur worden gebruikt."

hebben ze het er al door gedrukt ja? ik dacht dat het nog niet definitief was.

"Zoals afgesproken in het landelijke Vuurwerkbesluit mag consumentenvuurwerk van 31 december 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur worden gebruikt."

hebben ze het er al door gedrukt ja? ik dacht dat het nog niet definitief was.

Is het ook niet, ze zijn een beetje voorbarig in Zwolle.

beetje jammer dat het negatieve de aandacht krijgt .
want het positieve is dat je gelukkig nog wel vanaf 10.00 met je melkbus knallen mag .
om het positieve goed leesbaar te maken heb ik het nog vet gemaakt .
maar helaas al die moeite voor niks .
persoonlijk sprong ik een gat in de lucht want als je toch om 10.00 beginnen wilt heb je hier een mooi alternatief aan .

haha, ik snap je magnolia! Gelijk heb je ook! De rest woont alleen misschien niet in Zwolle, waardoor ze wat minder springen en eerst maar afwachten wat hun gemeente doet...

Hier in Kampen zal het denk ik ook wel zo geregeld zijn als in Zwolle, alleen is bij ons het schieten met een bal voor de kleintjes! Echte kerels schieten met deksels :) Zelf zit ik trouwens echt noooooit op zo'n ding!

Ik vraag me eigenlijk af wie de media stuurt mbt vuurwerk gezien ze echt op alle platformen vuurwerk zwart aan het maken zijn. ''zoals afgesproken''. Er is niet eens een definitieve besluit genomen in de tweede kamer, waar halen zij toch die leugens vandaan?

haha, ik snap je magnolia! Gelijk heb je ook! De rest woont alleen misschien niet in Zwolle, waardoor ze wat minder springen en eerst maar afwachten wat hun gemeente doet...

Hier in Kampen zal het denk ik ook wel zo geregeld zijn als in Zwolle, alleen is bij ons het schieten met een bal voor de kleintjes! Echte kerels schieten met deksels :) Zelf zit ik trouwens echt noooooit op zo'n ding!

wat is dan het verschil ?
het gaat toch om het aantal liters van je bus .
oja mochten ze dit jaar moeilijk gaan doen in kampen ik hou mij aanbevolen .

Door mensen zoals die Jasper is er zo veel gezeik op onze hobbie. Slecht geinformeerd maar eigenwijs als de pest. Bah.

echte kerels zitten er toch op:p

denk dat ze het carbid schieten volgend jaar ook wel aan banden leggen,als ze dit jaar al zitten te zeuren in de achterhoek,zal het binnenkort in twente en salland ook wel gaan gebeuren:frusty:

echte kerels zitten er toch op:p

denk dat ze het carbid schieten volgend jaar ook wel aan banden leggen,als ze dit jaar al zitten te zeuren in de achterhoek,zal het binnenkort in twente en salland ook wel gaan gebeuren:frusty:

zou wel jammer zijn .
dan dit jaar er maar lekker van gaan genieten dus .

Back
Bovenaan