Vuurwerk ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De mogelijkheid is om je bestelling af te halen tijdens de laatste 3 dagen van het jaar (met uitzondering als er een zondag tussen zit), dus tijdens de officiële verkoopdagen. Wanneer heb jij het liefst je vuurwerk binnen? En als je al besteld heb: wanneer kun jij je vuurwerk ophalen?

Wanneer mogelijk gaan we natuurlijk direct van start met het ophalen van het vuurwerk. Er gaat toch altijd meer tijd zitten in de voorbereiding en natuurlijk zijn we ook altijd ontzettend benieuwd wat we nou ook daadwerkelijk hebben gekocht. Wel probeer ik het wat meer te spreiden zodat het niet de eerste dag een marathon is om alles te verkrijgen.

De eerste verkoopdag is toch ook eigenlijk wel de dag waar ik het meest naar uitkijk, nog meer dan oudjaarsdag. Heerlijk die sfeer!

De laatste jaren probeer ik het winkels zoveel mogelijk te beperken zodat ik alles de 1e afhaaldag binnen heb. Vind het een fijn gevoel daarna nog 2 tot 3 dagen de tijd te hebben om rustig aan de projectjes te werken.

Dit jaar tot nu toe 2 afhaaladressen, komen nog max 1 a 2 lokale winkels bij

Meeste wordt de 28e opgehaald dit jaar! Een enkel ritje op de 30e speciaal voor de fireball van Funke. Het zullen lange dagen worden, maar het is het zo waard. Top 2000 aan en rijden maar, even babbelen met wat mede freaks bij de zaken en een leuk gesprek aanknopen met de medewerkers.

Ik probeer het afhalen juist te verspreiden over de dagen. Vind het heerlijk om de winkels te bezoeken, de showrooms te bekijken en lekker praten over vuurwerk. Lekker in de auto met de top2000 aan en gaan.

Zelf haal ik al heel erg lang de eerste verkoop dag mijn bestelling af. Ik heb in het verleden het eens meegemaakt dat ik op de laatste dag mijn bestelling ging ophalen en deze verre van compleet was terwijl de artikelen die ik had besteld gewoon tijdens de verkoopdagen nog verkocht werden. Sindsdien wil ik dergelijke issues dan ook zoveel mogelijk vermijden en haal ik daarom mijn bestelling de eerste dag op. Mijn voorkeur is dan ook zo vroeg mogelijk. Mocht dan iets niet uitgeleverd worden dan is het altijd echt een leverprobleem en niet een probleem dat is veroorzaakt door slecht voorraad beheer.
Daarnaast kun je dan ook maximaal genieten van hetgeen je hebt besteld omdat je het nou eenmaal wat langer in huis hebt liggen en extra goed voor de jaarlijkse pyro-prikkel verwerking 😁.
Overige winkelbezoeken met vrienden en/of sfeer proeven zijn dan leuk meegenomen en dan ook veel leuker te ervaren in plaats van dat je met een slecht gevoel weggaat omdat je niet hebt wat je graag wilde.

Vond het afgelopen jaar echt heel veel sfeer hebben dat de avond voor oudjaarsdag sommige winkels gewoon tot middernacht open waren. Heb hier dan ook zeker gebruik van gemaakt en een heerlijk rondje gemaakt voor de sfeer. Uiteraard ook wat moois gescoord bij de happyhours.

Dit jaar ga ik mijn bestellingen verdeeld over 28 December en 30 December ophalen, eerdere jaren haalde ik altijd alles op de eerste verkoopdag .

Kan ik wat langer genieten van het ophalen en de sfeer bij de winkels :)

Ik heb alles bewust op de 28e gepland. Vorig jaar was mijn koopkracht groter dan mijn spierkracht. Sommige hier zullen ook nog wel mijn gevecht met de jackhammer in de trein herinneren haha 🙃 Dit jaar ga ik voor een spierpijn vrije jaarwisseling
Dat zal wel leuke blikken opgeleverd hebben als je met zo'n doos in de trein zit.

Dat zal wel leuke blikken opgeleverd hebben als je met zo'n doos in de trein zit.
Nee, ik had m nl heel sexy aangekleed met een vuilniszak in een turkentas. Ik stal meer de show op het station omdat het me echt niet lukte meer dan 10 meter per keer vooruit te komen ( en ik moest echt een pokkenend ) 🙃

Nee, ik had m nl heel sexy aangekleed met een vuilniszak in een turkentas. Ik stal meer de show op het station omdat het me echt niet lukte meer dan 10 meter per keer vooruit te komen ( en ik moest echt een pokkenend ) 🙃
Ik moet er ook niet aan denken om dat soort dingen met het openbaar vervoer te moeten doen 😅. Was er dan echt niemand die een handje wilde helpen?

Ik moet er ook niet aan denken om dat soort dingen met het openbaar vervoer te moeten doen 😅. Was er dan echt niemand die een handje wilde helpen?
Ik ken niemand met een rijbewijs 🙂 Heb altijd alles op de fiets/trein gedaan, no problemo. Maar die Jacky was gewoon een tandje zwaarder dan ik had verwacht haha

Dit jaar mooi verspreid over 2 dagen ophalen. De 28ste in de avond en op maandag de 30ste 's ochtends. Weet ik ook zeker dat het allemaal in de auto past...:p

Hier ook de 28ste en de 30ste. Lekker rustig aan beide dagen sochtens en savonds wat afhalen.

Zowiezo tegenwoordig altijd op de 1ste dag dat het kan,afhankelijk van of ik moet werken kan het tijdstip verschillen,maar wel op dag 1.
Dat is er ingekomen nadat ik het 2x heb meegemaakt dat ik het later af ging halen en dat er dingen waren die ik had besteld (uit voorraad),die er zogenaamd niet meer op voorraad waren.
In 1 geval was die leugen zelfs zo slecht dat ik een halfuur stond te wachten voor ik m'n order aangereikt kreeg met de melding over alternatieven ivm niet op voorraad,terwijl ik artikelen weg zag lopen met andere mensen ,die bij mij op m'n lijstje stonden.
Ofwel omdat ik het later kwam halen was mijn bestelling gekannibaliseerd om anderen hun lijst compleet te krijgen :mad:
Daar heb ik aardig wat "herrie" over gemaakt in de betreffende winkel,tot men zelfs de eigenaar erbij haalde om met me te praten.
Dat leverde wel een betere compensatie op voor mij,maar ik ben er sindsdien wel klaar mee,om geslachtofferd te worden omdat men aan slechte houding/instelling en voorraad beheer lijd.

Alles eerste dag ophalen, dan paar dagen van genieten en dan op de 30ste alles klaar maken

Voortaan op de 28e.
Meerdere malen meegemaakt dat ik pas de 30e of zelfs 31e het kon ophalen ivm werk en dat de bestelling verre van compleet was. Terwijl zelfs sommige dingen in maart april zijn besteld en die niet bij de bestelling zaten, maar nog wel in de reguliere verkoop over de toonbank zijn gegaan.
Zonder het te benoemen welke zaak het was wordt daar niks meer besteld.
Dit jaar voor het eerst bij Valk en ben benieuwd gezien het een hele grote bestelling is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan