Vuurwerk: 'opgeblazen toestanden'

Torrr

VWC lid
door Bert Luijpen. donderdag 26 augustus 2010 | 14:30 |

ARNHEM - De vondst van 35 kilo vuurwerk van de zwaarste illegale categorie bij hem thuis en zijn vervolging daarvoor, noemt een 19-jarige Beuningenaar, met waarschijnlijk onbedoeld gevoel voor humor 'opgeblazen toestanden'. De man deed dat donderdag overigens niet zelf tegen zijn rechters: hij was niet naar Arnhem gekomen om zich te verdedigen.

Dat liet hij over aan advocaat Smallenbroek. Die wees er op dat vuurwerk "voor jongeren als cliënt belangrijk is in 'n gat als Beuningen".

De advocaat kreeg van officier van justitie Buist het advies de richtlijnen van het openbaar ministerie nog maar eens door te nemen toen hij bezwaar maakte tegen de eis van acht maanden cel voorwaardelijk en 240 uur werken.

Want Smallenbroek verwees naar een andere zaak waar 300 kilo in beslag is genomen en een lagere straf is geëist: 180 uur werken en vijf maanden cel voorwaardelijk.

"Als u de richtlijnen leest, weet u dat al lang niet meer het aantal kilo's vooral bepalend is voor de te eisen straf, maar de zwaarte van het vuurwerk. En dan is deze eis heel matig", aldus Buist

Bron : http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasenwaal/7184516/Vuurwerk-opgeblazen-toestanden.ece

En niemand reageert hierop, laat die jongen lekker met rust.
Kleingebruiker, tegen verveling, sloopt geen straat apparatuur neem ik aan.
Word hier niet van een mug een olifant gemaakt?

Straks gaan ze weer de straat op, ik hoop dat ze omaatjes gaan beroven uit verveling hey :S (Sarcasme)

Ja, dit is Nederland. Diegene die minimalistisch de fout in gaan en exact weten wat ze doen worden het hardst gestraft, terwijl er nog ruim 1 miljoen criminelen ons land overnemen, verzieken, alles ruineren etc, oh en vervolgens nog 7 miljard van de regering krijg ook:S

Het word tijd voor een vergunningstelsel in Nederland zodat je een papiertje kan halen voor 1.3 vw wat afgestoken mag worden op vastgestelde plaatsen.
Bij misbruik extreem zwaar straffen hoort hier dan wel bij vind ik.
Alleen word het opslaan een probleem.

Ja, dit is Nederland. Diegene die minimalistisch de fout in gaan en exact weten wat ze doen worden het hardst gestraft, terwijl er nog ruim 1 miljoen criminelen ons land overnemen, verzieken, alles ruineren etc, oh en vervolgens nog 7 miljard van de regering krijg ook:S

Zo'n racistische opmerking hoort niet op een vuurwerkforum maat

Nee dat is toch niet veroordelen(nouja eigenlijk ook wel), Maar iedereen weet gewoon dat het zo is, En hoogstwaarscheinlijk zijn het er geen miljoen maar ik denk dat jij het er ook wel mee eens ben dat er veel te veel gesloopt,geslolen enzovoort word, En dat er veel harder bestraft moet worden daarop en niet op mensen die weten waar ze mee bezig zijn en er ook goed mee om gaan.

goed idee:wink:
wel bizar man zo'n straf

Dat vond ik ook toen ik het las, soms lijkt het wel of ze met twee maten meten. Maar ja, we weten niet hoe zwaar het spul was wat hij in bezit had. En dat gaf volgens de rechter de doorslag voor de hoge straf.

Dat vond ik ook toen ik het las, soms lijkt het wel of ze met twee maten meten. Maar ja, we weten niet hoe zwaar het spul was wat hij in bezit had. En dat gaf volgens de rechter de doorslag voor de hoge straf.

ja je hebt gelijk, en mischien is die gast al eerder gepakt met illegaal vuurwerk.

ja je hebt gelijk, en mischien is die gast al eerder gepakt met illegaal vuurwerk.

Dat staat er niet bij. Dus daar ga ik niet vanuit.
Dit is weer van een mug een olifant maken, aangezien het "slechts" 35 kilo betreft. Maarja, we weten niet wat deze jongeman in huis had, dus blijft het lastig om er iets over te zeggen. Toch vind ik 240 uur wel heel erg fors. Het staat ook in geen verhouding, een kleuterverkrachter krijgt 240 uur werkstraf en deze jongeman ook? Lang leve Nederland:rolleyes:

Back
Bovenaan