Vuurwerk oorzaak explosie Enschede

killerdome

VWC lid
De explosie vanmorgen in een woning aan de Eppenzolderbrink in Enschede is veroorzaakt door vuurwerk.

Niemand raakte gewond. Over de toedracht doet de politie geen uitspraak. Bij de knal werden de ramen uit het huis geblazen. Ook het huis en het huis ernaast is flink beschadigd. Een buurtbewoner zegt dat hij iemand heeft zien wegrennen. De woningstichting start een onderzoek naar overlast in de straat. Of de klachten van buurtbewoners verband houden met de explosie vanmorgen is niet bekend.

94579.jpg

Foto: Schaddelee fotografie

bron

reactie eronder van een lezer van het bericht op de site
Het betreft hier een Marokkaanse familie die alleen maar overlast veroorzaakt doordat de kinderen in drugs handelen! Direct het huis uit zetten!!!! Ze worden er gek van in de buurt.Het is al minstens 3 jaar zo, aan de klachten wordt niets gedaan door politie en woningstichting. Pas geleden zijn in de nacht de ramen ingegooid.

De ontploffing is mogelijk veroorzaakt door vuurwerk.
niks is nog zeker,alleen de media heeft er gelijk maar weer een mooi verhaal van gemaakt. :rolleyes:
het lijkt mij sterk dat dit vuurwerk was,maar misschien komt er nog meer info naar buiten.

De ontploffing is mogelijk veroorzaakt door vuurwerk.
niks is nog zeker,alleen de media heeft er gelijk maar weer een mooi verhaal van gemaakt. :rolleyes:
het lijkt mij sterk dat dit vuurwerk was,maar misschien komt er nog meer info naar buiten.

Waarom lijkt jou dit sterk? Tegenwoordig kan bijna iedereen aan bijvoorbeeld de zware italiaanse knallers komen zoals de welbekende cobra 6. Ik denk dat als je zoiets bij iemand door de brievenbus gooit dat de ramen er wel uit liggen... Ik zou er dus niet gek van staan op kijken als het daadwerkelijk met gebruik van vuurwerk gedaan is.

Ik ga eerder denken aan DoeHetZelvers...meer ook omdat men in de media ook al sprak over een "drugslab", en tja dat soort werktuigen gebruikt men ook om bepaalde chemische stoffen te ontleden/te maken...Maar misschien waren ze ook wel drugs aan het maken...

het gaat nergens meer over , de term vuurwerk word al gebruikt bij het woordje explosie het gaat werkelijkwaar nergens over ,

de media moet een keer nadenken voordat ze wat gaan schrijven
sorry maar ik irriteer me hier aan ,

verder denk ik ookniet dat vuurwerk is eerder een chemische werking of natuurlijk een soory zelffabricaat

Och, vuurwerk of zelffabrikaat; het maakt eigenlijk weinig uit voor de feiten waar we naar kijken. Zoals ik het zie, afgaand op de feiten die de media ons voorschotelen, lagen de bewoners in de clinch met de buurt. Kennelijk is dat voor iemand een reden geweest om zijn onvrede middels een explosief kenbaar te maken. Slechte zet en hopelijk krijgt deze persoon zijn verdiende straf.

PS: Het onderscheid tussen vuurwerk en explosieven wordt met de komst van de aso-knallers uit o.a. Italië steeds moeilijker te maken. Ik hoop dat Vrom met deze categorie "vuurwerk" snel korte metten kan maken, want het is met name deze groep knallers dat eenvoudig misbruikt kan worden voor dergelijke doelen. Incidenten als deze benadrukken de noodzaak en zetten er focus op voor instanties.

Cameo

Ik hoop dat Vrom met deze categorie "vuurwerk" snel korte metten kan maken, want het is met name deze groep knallers dat eenvoudig misbruikt kan worden voor dergelijke doelen.

Dus omdat er van die idioten in dit landje rond lopen die de boel vernielen, moet iedereen er onder lijden?
Ook al is het illegaal, laat mensen die wel fatsoenlijk met cobra's om kunnen gaan gewoon genieten van hun spul.
En ik vraag me af hoe Vrom dan dit spul kan tegenhouden.

Dus omdat er van die idioten in dit landje rond lopen die de boel vernielen, moet iedereen er onder lijden?
Ook al is het illegaal, laat mensen die wel fatsoenlijk met cobra's om kunnen gaan gewoon genieten van hun spul.
En ik vraag me af hoe Vrom dan dit spul kan tegenhouden.

Sorry Denjo. Ik wil je er absoluut niet persoonlijk mee aanvallen en ik gun iedereen zijn pleziertje. Maar ik denk dat de trend die nu al enkele jaren gaande is, waarbij steeds luidere/gevaarlijkere knallers elkaar opvolgen, zo snel mogelijk gestopt moet worden. De "goeden" moeten dan maar lijden onder "de kwaden".

Echt, ik hou zelf ook best van een stevige klap. Colour Salutes, Trueno's, etc ... Echt allemaal heerlijk spul voor oudjaar, maar de impact bij misbruik geeft toch wel een heel ander beeld dan de 50gr/100gr dreunen die tegenwoordig uit Italië "vrijelijk" ons land binnenstromen.

Hoe VROM dat wil stoppen? Dat kan alleen door Europees overleg. Inhoudelijk weet ik daar niet veel van, maar het staat wel prominent op de agenda.

Ik hoop dat je mijn bezorgdheid kunt begrijpen, ook al verschil je misschien van mening.

Cameo

Back
Bovenaan