Vuurwerk, niet voor iedereen een feestje

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Amivedi-meldingen-oud-en-nieuw-start.png

Elk jaar raken tijdens de jaarwisseling bijna twee maal zo veel huisdieren vermist als op andere dagen in december. Ze schrikken van het vuurwerk en raken van huis. Dat geeft niet alleen veel stress bij deze huisdieren, maar ook bij de baasjes. Geen leuke start van het nieuwe jaar als je dat ingaat met ongerustheid en verdriet om je huisdier.

Help ons mee dit onder de aandacht te brengen door onze animatie te delen. Download onze poster, druk hem af en hang hem voor je raam.

AMIVEDI-poster-www.amivedi.nl.jpg

https://www.persberichten.com/persbericht/96884/VUURWERK-NIET-VOOR-IEDEREEN-EEN-FEESTJE

Zeker weten, geen verbods gillers, wel rechtvaardig.

Even een kanttekening met die grafiek: je ziet dat het aantal dieren die terug gekomen/gevonden zijn met O&N (O&N Opgelost), bijna 2/3 is, terwijl die van 13+14 dec. net de helft is.

Zeker weten, geen verbods gillers, wel rechtvaardig.

Even een kanttekening met die grafiek: je ziet dat het aantal dieren die terug gekomen/gevonden zijn met O&N (O&N Opgelost), bijna 2/3 is, terwijl die van 13+14 dec. net de helft is.

Jij kijkt met een zelfde oog naar dit soort staatjes. Ik weet van dichtbij hoeveel verdriet het vermissen van een huisdier met zich meebrengt, dus voor mij is iedere vermissing er een teveel. Echter zit er geen significant verschil in vermissingen die niet opgelost worden als gevolg van de jaarwisseling.

Prima actie!
niet meer dan normaal om even te wachten tot de hond en zijn baasje voorbij zijn.

wat katten betreft.... ik keur elk geweld met/tegen dieren af maar houd lekker je kat gewoon binnen! daarvoor is het een kat toch ?

Prima actie!
niet meer dan normaal om even te wachten tot de hond en zijn baasje voorbij zijn.

wat katten betreft.... ik keur elk geweld met/tegen dieren af maar houd lekker je kat gewoon binnen! daarvoor is het een kat toch ?

Niet alle katten zijn binnen katten. Mijn katten zijn meestal buiten om ongedierte te vangen daarvoor heb ik ze ook genomen. Ik probeer ze met oud en nieuw altijd binnen te krijgen, dat lukt niet altijd. Ik woon niet in de stad en heb aardig wat ruimte rond mijn huis. Meestal komen ze wel weer terug na oud en nieuw. Duurt soms even.

Onze kat is een huiskat, komt dus niet verder dan de schutting.
Maar bij een enkel knalletje of fluitje wil hij naar binnen.
Die beestjes geven dus echt zelf wel aan, wanneer hun het niet zint; huiskat of zwerfkat. Ze komen altijd wel.

Jij kijkt met een zelfde oog naar dit soort staatjes. Ik weet van dichtbij hoeveel verdriet het vermissen van een huisdier met zich meebrengt, dus voor mij is iedere vermissing er een teveel. Echter zit er geen significant verschil in vermissingen die niet opgelost worden als gevolg van de jaarwisseling.

Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. En ik vind ook dat iedere vermissing er 1 teveel is. Ik zou zelf ook niet weten wat ik er mee aan moet als het mijn huisdier zou overkomen.

Prima actie hoor, heb de neiging deze poster naast n vwblije zone poster te hangen.

Ik had 2 jaar terug n buurmeisje die haar kat overdag kwijt was pas erna terugkwam. Als je je zorgen maakt om je kat, haal je 'm zeker 's ochtends al binnen.

Back
Bovenaan