Vuurwerk na 18.00 uur

ylke

VWC lid
WESTVOORNE - Het afsteken van vuurwerk op Oudjaarsdag verplaatst de gemeente Westvoorne van 10.00 uur naar 18.00 uur. Dit om overlast te beperken. Van een centrale locatie om vuurwerk af te steken, is geen sprake. Dat wordt te duur, heeft de gemeente laten berekenen. Bovendien voorkomt het niet minder slachtoffers, overlast en schade menen deskundigen. Met name in het illegale circuit steken vandalen vuurwerk af. Zij laten zich niet afschrikken door vuurwerk te concentreren op een centrale locatie. Een gewone jaarwisseling kost de gemeente Westvoorne zo’n 1600 euro aan extra beveiligers en meer dan 6000 euro aan schadeherstel. ‘Normaal’ vuurwerk laten afsteken kost voor een kwartier al 45.000 euro. De kosten lopen behoorlijk op als voor professioneel vuurwerk wordt gekozen. Dat kan de gemeente rond de twee ton euro kosten.

Bron

Van een centrale locatie om vuurwerk af te steken, is geen sprake. Dat wordt te duur, heeft de gemeente laten berekenen. Bovendien voorkomt het niet minder slachtoffers, overlast en schade menen deskundigen. Met name in het illegale circuit steken vandalen vuurwerk af. Zij laten zich niet afschrikken door vuurwerk te concentreren op een centrale locatie.

Dit vind ik wel zo'n beetje het positiefste bericht wat ik uit zo'n hoek heb horen komen.

Is €45.000,- voor een kwartier 'normaal' vuurwerk niet een ietwat overdreven hoge schatting?

ja maar zij gaan uit van een consumentenshow want de laatste zin zegt dat een proff show zo in de 2 ton loopt. Denk dat als je flink wil uitpakken met consumenten show je dit wel kwijt kunt zijn hoor. En dan heb je ook nog wel wat vette singleshots en mines erbij.
greetzz

Normaal vuurwerk staat er dus, in mijn ogen is dat consumentenspul dacht ik zo. Dus dan hadden we het over een vuurwerkverbod en in plaats daarvan wilde men dus een centrale show. Nou als ik dit zo lees dan mag men diep in de buidel tasten. Een positief bericht want dat gaat natuurlijk nooit lukken als een hoop gemeenten dat willen. 45000 in een kwartier heb je wel een lekker showtje voor..:wink: enigste leuke bijkomstigheid!! Laat staan als er ook nog mensen ingehuurd moeten worden.
Je kan een hoop willen maar dat gaat echt niet lukken...

ik denk dat de prijzen zo hoog zijn omdat anders dan elke gemeente dat wil gaan doen dus ik zie het positief.

laten ze maar 100.000euro vragen voor een consumentenshow dan weten we zeker dat die optie er nooit gaat komen:D

klopt, dan zien ze in dat schadeherstel goedkoper is dan in iedere gemeente afzonderlijk een vuurwerkshow te houden. Wie hou je dan nog voor de gek? :D

Heb t gevoel dat ze t beginnen te snappen bij die gemeenten, al klopt hun assumpties niet helemaal, het is inderdaad velen malen duurder een gezamenlijke show te organiseren dan het door de consumenten zelf te laten afsteken.

Enigste waar je geld mee kan verdienen is door je volk onnodig extra veel belasting te laten betalen, een entree fee te vragen of door drank/eten stalletjes te plaatsen op de locatie waar t word afgestoken. Dit alles kost ook geld (en trekt niet echt kiezers). Dus is alleen schade voor de gemeente. Om niet te vergeten dat de schade/gewonden die er vallen afstammen van iets wat al verboden is en sowieso na nog word afgestoken. Of niet te vergeten dat een boel mensen stapelen op een plek geheid tot problemen kan leiden in de hedendaagse extreem associale maatschappij. De kosten zijn echt duur. En dan is nog niet eens t vuurwerk en diegene die t moet gaan afsteken meegerekent.

Dus goed dat ze beseffen dat dit geen optie is. Al kan dit wel als dus vuurwerk echt verboden word tegen ons gaan werken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het nu wel of niet is doorgezet de regel, is dit per gemeente of wat is nu precies aan de hand?

Is €45.000,- voor een kwartier 'normaal' vuurwerk niet een ietwat overdreven hoge schatting?

Laat ze dat maar denken maar wil je aankomen met een simpel showtje van consumentencakes?

Zoals het was was het goed! Al die schades vallen in het niets als je alles moet betalen voor een proffessionele show

Back
Bovenaan