Vuurwerk met een diepere betekenis

Torrr

VWC lid
donderdag 16 december 2010

LEUVEN - Aan de Broekstraat in Heverlee wordt op de laatste dag van het jaar door Bombastic Fireworks stipt om 12 uur een groots vuurwerk afgeschoten. Bewoner Alain Stroobants (51) steekt de show helemaal zelf in elkaar. Om de vuurpijlen te betalen, gaat hij in de wijk van deur tot deur. ‘Twaalf jaar geleden ben ik heel kleinschalig begonnen met enkele pijlen die ik uit eigen zak had betaald. Maar er was meteen heel veel belangstelling. Daarom besloot ik geld in te zamelen om de show groter te maken', zegt hij.

Vorig jaar trok het spektakel meer dan vijfhonderd toeschouwers. ‘Toch slinkt mijn ronde elk jaar, want er wordt niet veel meer gegeven. Bovendien blijven de vuurwerkprijzen stijgen. Sponsors zijn dus altijd welkom.' Voor Alain is het vuurwerk niet gewoon een knallend spektakel. Hij geeft er, voor zichzelf, een diepere betekenis aan. ‘Vorig jaar schoot ik de pijlen af voor mijn vader die toen pas overleden was. Nu zijn ze voor een speciaal persoon die ik dit jaar heb leren kennen.'

Het vuurwerk wordt afgeschoten tussen de Zegelaan en de Volhardingslaan.

bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=D633N0M5

Back
Bovenaan