Vuurwerk instructie op video ( van breeschoten )

Goed dat er dit zoort filmpjes op het net zijn te vinden.
Bedankt dat jet het hier post.

Tog heb ik nog een kleine opmerking, op het eerste filmpje word er een shape pot afgestoken en je ziet de man naast de pot staan.
Ik zou er zelf liever voor kiezen om voor te pot te gaan, dan kan er zeker geen bombette tegen je aan komen.

wat mij meteen opviel bij de fero 20 line 10 is dat deze cake zo wankel stond als het maar kon, deze was niet goed vlak aan de onderzijde volgens mij.
tevens meteen een mooi filmpje om te zien hoe de nieuwe pyro torch van breeschoten brand, en deze vind ik goed dus dat wordt inslaan!

verder wel goede informative filmpjes, ik hoop dat de leken die vuurwerk gaan afsteken hier zich een beter beeld mee kunnen voren hoe je het beste je vuurwerk af kan steken.

moet dat rode "papier" van de bovenkant van een cake verwijdert worden voordat je deze aan gaat steken???? dat heb ik echt nog nooit gedaan.

Ik weet nog dat er daar een discussie over was een tijd geleden.
Volgens sommigen zouden de bombettes dan niet zo hoog gaan waardoor het effect groter zou lijken.
Maar ik betwijfel dit en denk ook niet dat het nut heeft.
Maar mischien is er iemand die hier meer informatie over heeft.

het is helemaal niet nodig! het heeft zelfs voordeel als je het erop laat zitten,

1. bij regen kan er geen water in de tubes komen en het beschermt tegen vocht
2. als er een cake niet af is gegaan zit de folie er nog op en kan je dat dus duidelijk zien, zeker handig waneer je een project maakt of een show schiet. steek je per pot af dan is het nog moeilijk te zien of er een aantal tubes niet afgegaan zijn, maar ik zou het erop laten zitten.

Back
Bovenaan