Vuurwerk in Tiroler hotel: 8500 euro boete

ylke

VWC lid
Een geintje van twee Belgische studenten die twee jaar geleden vuurwerk afstaken op de hotelkamer komt hen duur te staan. Beide zijn door een Oosterijkse rechtbank veroordeelt om de totale schade van 8.500 euro te vergoeden.

Twee jaar geleden tijdens een skivakantie vernielden de dronken studenten het interieur van een hotelkamer met een voetzoeker.De volgende dag konden de studenten zich niets van het voorval herinneren. Ook aan de politie verklaarden ze niets te weten.

In totaal werden zes Belgische studenten aangeklaagd.Een Oosterijkse advocaat vertegenwoordigde hen tijdens het proces.

Tijden het proces gaven twee van de zes beklaagden per brief deels toe schuldig te zijn.Zij moeten nu binnen de drie maanden de totale schade , die vastgesteld werd op 8.500 euro, terugbetalen. Vier andere studenten zijn vrijgesproken

Bron

Dat is nog al een vet bedrag voor het afsteken van een voetzoeker en ik denk dan ook wel dat ze hier hun lesje wel hebben geleerd. Misschien moeten wij in Nederland ook maar wat meer van zulke straffen uitdelen ?

Dat is nog al een vet bedrag voor het afsteken van een voetzoeker en ik denk dan ook wel dat ze hier hun lesje wel hebben geleerd. Misschien moeten wij in Nederland ook maar wat meer van zulke straffen uitdelen ?

ja, maar een schade van 8500 euro voor een voetzoekertje is ook niet mals.
en ik vind ook dat ze hier zulke straffen moeten uitdelen. dan zal het gauw afgelopen zijn met dat idiote gedoe.

Ze gebruiken de term voetzoekertje, dan kan dus van alles betekenen maar met een babypijltje zal je niet zo snel 8500 euro schade veroorzaken.

Ze gebruiken de term voetzoekertje, dan kan dus van alles betekenen maar met een babypijltje zal je niet zo snel 8500 euro schade veroorzaken.

ik dacht dat een voetzoeker een stuk vuurwerk was. dus dat gbruiken ze gewoon als term. ze schrijven dus niet eens wat er echt afgestoken is.

Een Barracho kun je ook als voetzoeker zien.. die steek ik ook hier liever niet in de kamer af.

Maakt voor mij persoonlijk niets uit wat ze hebben afgestoken.
Dat ze flink gestraf worden vind ik heel wat belangrijker.

Maakt voor mij persoonlijk niets uit wat ze hebben afgestoken.
Dat ze flink gestraf worden vind ik heel wat belangrijker.

nou het is wel belangrijk om te weten of ze terecht zo'n hoge straf krijgen, want 8500 euro aan schade is wel heel erg veel. maar wellicht rekenen ze ook nog een compensatie voor de andere gasten, die zich waarschijnlijk rot geschrokken zijn.

nou het is wel belangrijk om te weten of ze terecht zo'n hoge straf krijgen, want 8500 euro aan schade is wel heel erg veel. maar wellicht rekenen ze ook nog een compensatie voor de andere gasten, die zich waarschijnlijk rot geschrokken zijn.

Daar heb je zeker een belangrijk punt ja.
Want wat er daad werkelijk aan schade is weet ik niet uiteraard.
Bedoel er eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat ik het goed om te lezen vindt dat er zwaar gestraft wordt door vernieling met vuurwerk.

Daar heb je zeker een belangrijk punt ja.
Want wat er daad werkelijk aan schade is weet ik niet uiteraard.
Bedoel er eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat ik het goed om te lezen vindt dat er zwaar gestraft wordt door vernieling met vuurwerk.

nee eigenlijk bedoel ik dat ik het gek vind dat er wordt gesproken van 8500 aan schade (wat veel is voor schade) maar er staat niks over de straf. Dus ik wil alleen maar aangeven dat ze misschien niet eens zwaar gestraft zijn, maar er gewoon een enorme puinhoop van hebben gemaakt. Daarvoor is het belangrijk om te weten wat er nu gebeurd is en dus liefst ook informatie over het gebruikte stuk vuurwerk.

Back
Bovenaan