Vuurwerk in Mexico

ylke

VWC lid
Firework-Series8-620x496.jpg

Het stadje Tultepec in Mexico staat bekend om zijn vuurwerkindustrie. De lokale fabrikanten laten ieder jaar tijdens het Feria Nacional de la Pirotecnia Tultepec zien wie de beste producten maakt. Inmiddels trekt dat festival zo’n 100.000 bezoekers die zich vergapen aan de nieuwste vindingen. Een van de hoogtepunten van het festival is het rondrijden van stieren van hout en papier maché die voorzien zijn van heel veel vuurwerk door de straten van Tultepec. Het publiek probeert daarbij zo dichtbij de stieren en het vuurwerk te komen. Fotograaf Thomas Prior bezocht het festival dit jaar en maakte deze foto’s.

620x496xFirework-Series5-620x496.jpg
Firework-Series2-620x496.jpg
Firework-Series3-620x496.jpg
Firework-Series4-620x496.jpg

Meerdere foto's

Moet zeggen dat ik mij daar niet heel erg op mijn gemak zal voelen. Dan loop ik hier met oud en nieuw met een vuurwerkbril, haha

Ik blijf het super vet vinden en zou ook zonder twijfel in de menigte springen!
Waarschijnlijk wel de enige daar met een vuurwerkbril op dan:p

Ik zit vanaf eind augustus voor een maand in Mexico :) Dit festival vindt plaats in maart, dus dat maak ik (helaas?) niet mee. Maar wellicht dat ik af kan reizen naar deze voorstad van Mexico City, om toch wat vuurwerk te spotten wat daar misschien jaarrond te verkrijgen is. Ik wil in elk geval proberen om de nationale feestdag (bevrijdingsdag) op 15/16 september mee te maken. Dan zit ik wel wat zuidelijker, waar minder vuurwerkcultuur lijkt te zijn. Hopelijk kan ik ter plekke nog wat info inwinnen en wat mooie foto's maken van hun bevrijdingsdagvuurwerk!

Back
Bovenaan