Vuurwerk in kelder Phohiflat

Vuurwerk in kelder Phohiflat

Gepubliceerd op 26 april 2008, 16:26
Laatst bijgewerkt op 26 april 2008, 16:27

huizen - Rijwielhandel Bout aan de Gooilandweg wil in een kelder onder de Phohiflat in de decembermaand 7570 kilo vuurwerk opslaan. Bout heeft vergunningen daarvoor aangevraagd bij het gemeentebestuur.

De rijwielhandelaar verkoopt al 22 jaar vuurwerk vanuit zijn winkel. Daar heeft hij een opslag van elfhonderd kilo. ,,Maar ik moet steeds bevoorraden. Iedere twee uur moet er weer een auto langskomen", zo schetst hij de situatie. De kelder wordt momenteel gebruikt voor zijn fietswinkel.
Om toestemming te krijgen moet Bout aan een hele serie voorwaarden voldoen. Er moet een sprinklerinstallatie worden aangelegd en een brandmeldinstallatie. Tevens dient er een zogenaamde droge blusleiding te komen alsmede ook een opslagruimte voor vijfduizend liter water, waar de brandweer in geval van calamiteit een beroep op kan doen. Bout is zonder meer bereid daar aan te voldoen. ,,Ik weet na al die jaren al niet anders meer."
Als aan al de voorwaarden is voldaan, moet de gemeente formeel de toestemming verlenen. Afwijzen is volgens een woordvoerder niet mogelijk.

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/regionaal/gooivechtstreek/article3421268.ece?secId=654

Dank je voor het bericht Stefan.
Bout is een bekende voor ons, redelijk dichtbij Hilversum.
Hij had een opslag voor max.1000 kg.
Maar moet nu een sprinkler installatie laten bouwen.
Heb ik het vuurwerkbesluit van 2002 zeker verkeerd gelezen want volgens mij moet iedere vuurwerkhandelaar zo,n installatie hebben toch ook < 1.000 kg?

Dank je voor het bericht Stefan.
Bout is een bekende voor ons, redelijk dichtbij Hilversum.
Hij had een opslag voor max.1000 kg.
Maar moet nu een sprinkler installatie laten bouwen.
Heb ik het vuurwerkbesluit van 2002 zeker verkeerd gelezen want volgens mij moet iedere vuurwerkhandelaar zo,n installatie hebben toch ook < 1.000 kg?

Ja ik zet ik toch ook vraagtekens achter. Ik dacht dat je in een winkel maar 200 kg vuurwerk mag hebben staan? Aangezien het geen bunker is, lijkt mij dat hij dus ook in die opslag maar 200 kg mag hebben.

Ik denk dat hij wel iets van sprinklerinstallaties heeft, maar op een heel kleine schaal, in zijn winkel ergens in een hok.:wink:

Ben jij ooit bij hem geweest, Fred?
:bye:

Nee Max, ik ben nog nooit bij Bout zelf binnen geweest.
Dealer van Broekhoff en dat merk kan ik dichterbij huis kopen.
Ik ben dus niet de enige die twijfelt over de eisen bij een opslag van < 1000 kg

Back
Bovenaan