Pyrowork
VWC lid
Ik droom de laatste tijd niet vaak meer, maar vannacht had ik zowaar een nachtmerrie. Over mijn hobby, onze hobby. Om je even te kunnen inbeelden hoe oud ik ben enzo: eerste jaars student. Ik houd van vuurwerk. Tijdens mijn droom ging het echter vreselijk mis, allemaal jeugd die bij mij in de wijk ontspoorde. Ten eerste was er bij ons in de wijk een centrale vuurwerkshow ( je mocht trouwens ook nog steeds vuurwerk zelf kopen en afsteken ), dus ik had zelf sier gekocht, de rest van de wijk niet. Toen ik dus mijn sier om 00.00 wou afsteken werd ik door de hele wijk uitgelachen dat dit toch niet meer van deze tijd was en wat ik wel niet van plan was. Iedereen had ondertussen al heel wat glaasjes achterover gedrukt. Toen ik mijn sier met een naar gevoel had afgestoken ging het in de wijk pas echt mis, jongeren die veel te veel gedronken hadden werden agressief en begonnen complete tuinen te vernielen, bomen uit tuinen te vernielen, met zwaar vuurwerk te gooien. Op dat moment in de droom voelde ik me bedreigd, omdat we er niks tegen konden doen, omdat het gevaarlijk was, omdat het uit de hand liep. Toen werd ik wakker. Natuurlijk zet dit me wel aan het denken... Is dat wat er gaat gebeuren in grote steden als er een compleet verbod komt? Hoe gaat het dit jaar? Ik heb me nog nooit bedreigd gevoeld tijdens oud en nieuw. Ik snap niet dat er gedacht kan worden dat een verbod helpt. Een centrale plek al helemaal niet, veel gedronken, te veel mensen. Ik heb mijn hobby altijd met veel plezier kunnen beoefenen, maar dit jaar is het toch een ander gevoel... Ik verwacht overigens meer illegale knallers, aangezien het toch verboden is tussen 10:00 en 18:00 dus als mensen dan knallen, waarom dan niet met illegaal vuurwerk. Hoop stiekem nog steeds dat volgend jaar het weer terug bij af is.