Vuurwerk Bunker te KOOP!!

Dat spreekt voor zich natuurlijk, maar ik vroeg me af hoe de gemeente hierop zou reageren:) ik denk dat ze niet zouden weten wat ze zien als je dat in je tuintje hebt

Heb wel eens herhaaldelijk een rondom de vuurwerkverkoopdagen zo'n container gewoon zien staan in de straat, op de parkeervakken van auto's. Toen ik dit topic zag ging mij wat dagen. Er zit een dealer in de buurt. Die verkoopt vuurwerk in een wijk vanuit een kleine winkel. Kennelijk met behulp van zo'n bunker wat zo te zien geen probleem is.

Zo'n mobiele bunker is eigenlijk zeer handig voor de startende vuurwerkverkoper. Met 2 van deze bunkers zit je tegen de 4000 kg vuurwerk en dat is niet bepaald weinig. Als je je (voorraad) aanvoer degelijk regelt kun je volgens mij ook nog eens goed zaken doen.

Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat ik 3,5k geen geld vind voor een dergelijke oplossing. Dit is volgens mij een goedkopere oplossing als je een zaak wil starten dan de hele boel verbouwen. Boeltje verbouwen loopt al snel in de 10 duizenden euro's volgens mij. een x aantal van deze containers naast elkaar en je bent er ook. 10 x 3,5k is 35k voor 20.000kg

ik moet zeggen dat ik 3,5k geen geld vind voor een dergelijke oplossing. Dit is volgens mij een goedkopere oplossing als je een zaak wil starten dan de hele boel verbouwen. Boeltje verbouwen loopt al snel in de 10 duizenden euro's volgens mij. een x aantal van deze containers naast elkaar en je bent er ook. 10 x 3,5k is 35k voor 20.000kg

Mobiele professionele vuurwerkbunkers zijn al jaren op de markt maar een succes is het tot nu toe nog niet. Dit lijkt trouwens een zelfbouw-variant te zijn.

Ik ken de specs verder niet van deze bunker maar denk nou niet dat het zomaar even een kwestie is van neerzetten, een stekker in het stopcontact en gaan. Denk bijv. ook aan de sprinklers. Die zitten er volgens de beschrijving in maar die zullen wel op een degelijke manier aangesloten moeten worden op de watervoorziening en brandmeldingssysteem. Dat is dus niet even simpelweg de tuinslang erop aansluiten... :wink:

Verder zijn deze dingen behoorlijk inbraakgevoelig dus moet je ook iets met inbraakalarm en beveiliging gaan doen. Ook afgelopen verkoopperiode zijn weer verschillende vuurwerkwinkels leeggeroofd. Vraag me ook af of je zo'n ding wel mee kunt verzekeren. Daarnaast heeft de gemiddelde verkooplocatie buiten veelal niet de ruimte om 1 of meerdere van deze dingen neer te zetten. En ze zijn te groot en te zwaar om ze "even" naar binnen te takelen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de vergunnings(on)mogelijkheden.

Zomaar een paar aspecten die je eerst goed moet uitzoeken die zeer grote (financiële) consequenties kunnen hebben voordat je getallen kunt gaan roepen.

En dan te bedenken dat bij de lidl Duitsland ze gewoon achter in het magazijn tussen de spruitjes liggen,zo'n beetje 0,0 investering:p

In duitsland staan dit soort containers gewoon langs de weg met vuurwerk. Heb er verschillende gezien op weg naar kleve en elten.

Zou kunnen niet waar ik was was gewoon leuk om te zien dat het achter lag waar je de lege flessen kon inleveren. :)

In duitsland staan dit soort containers gewoon langs de weg met vuurwerk. Heb er verschillende gezien op weg naar kleve en elten.

Dat zeg ik: ze bestaan al jaren. In Dld is alleen wel andere wet- en regelgeving dan in NL. Laatste jaren is het daar al wel wat aangescherpt maar nog steeds ligt het in de supermarkt tussen de kroppen sla...

Dat zeg ik: ze bestaan al jaren. In Dld is alleen wel andere wet- en regelgeving dan in NL. Laatste jaren is het daar al wel wat aangescherpt maar nog steeds ligt het in de supermarkt tussen de kroppen sla...

klopt ja de laatste 3 dagen van het jaar. waar ligt het de rest van het jaar bij echte vuurwerk winkels dus geen lidl aldi etc?

Back
Bovenaan