Vuurwerk Bommenberend terug in binnenstad

Torrr

VWC lid
Het vuurwerk bij de afsluiting van afsluiting van Bommenberend keert na twintig jaar terug in de binnenstad. Op zaterdag 27 augustus wordt het afgestoken vanaf een ponton in de zwaaikom van de Zuiderhaven.
De laatste jaren ging het vuurwerk de lucht in vanaf het Stadspark. Volgens organisator Volksvermaken heeft het publiek de beste zicht vanaf de Emmasingel en de Steenhouwerskade. De Praediniussingel wordt vrijgehouden voor de hulpdiensten. Daar zal geen publiek worden toegelaten.

Om de publieksstromen binnen de perken te houden zal de Sluiskade om 21.00 uur worden afgesloten, ook voor voetgangers. Het terrein zal dus alleen bereikbaar zijn vanaf de Museumbrug en Westerkade aan de ene kant en vanaf de Emmabrug en de Eeldersingel aan de andere kant.

Bron

Zal behoorlijk uitgekleed showtje worden ivm in het Stadspark; de afstand van 't ponton tot het publiek is zowat minuscuul te noemen en biedt met de moderne regelgeving nauwelijks tot niet mogelijkheid tot welke maat shell dan ook. Dat was daar vroeger wel anders...

Cityclub Groningen heeft voor de verplaatsing gepleit uit puur economische motieven: Stadspark lag dusdanig uit het centrum dat mensen van het vuurwerk rechtstreeks naar huis gingen. Nu hopen ze dat ze nog even die paar stappen het centrum ingaan om nog een drankje te drinken... Het gaat niet om het vuurwerk, het gaat om de drankomzet. De show zal er dankzij de NL regelgeving onder lijden. Laat staan de massadrukte die gaat ontstaan, als ik het logistieke plan zo lees... Ik twijfel of ik me in die chaos ga begeven voor wat consu blokjes en candles...

@ Richardus,

Ik hoop dat je (en vele anderen)de moeite neemt om toch te komen. Het maximaal haalbare m.b.t. de regelgeving hebben we geprobeerd neer te zetten. De show zal zeker niet uitgekleed zijn en het schieten van prachtig materiaal zal daaraan zeker bijdragen. Het aantal consublokjes zal beperkt zijn. Kaarsen van topkwaliteit en met zo'n 700 que's aan single shots hoop ik toch echt dat je een goede show zult zien. Tot zaterdag!

Groet,

Bob

Back
Bovenaan