Vuurwerk bestellen of ...... ?

Torrr

VWC lid
Sinds een paar dagen maak ik mij best wel ongerust of wij onze hobby op de 31e en 1e wel kunnen uitvoeren/ plezier er van hebben.
Dit komt natuurlijk door het corona virus en eigenlijk zit ik met grootte regelmaat in spanning en volg nauwlettend het laatste nieuws.
Mede hier door heb ik toch besloten om het verder bestellen van producten, toch even op een laag pitje te zetten en een ietwat afwachtende houding aan te nemen.
Want mocht er bij het niet doorgaan van, geen vuurwerk mogen worden uitgeleverd, dan zitten mijn gereserveerde centjes ergens op slot. En ik heb geen idee hoe lang dat eventuele slot zal blijven zitten. Want ergens bekruipt mij de angst dat bij een verbod voor dit jaar, dit ook wel eens gevolgen kan hebben voor de toekomst.

Mijn vraag is dus : bestellen jullie nog gewoon door, of staat de handrem er bij jullie ook op ?

Heb inmiddels mijn hele budget al besteed. Ik hou mijn hart vast. Ben ook benieuwd hoe winkels omgaan met eventuele annuleringen. In mijn situatie praat ik toch over ruim 1500 euro. Geen kattenpies dus.

Ik heb nagenoeg mijn gehele budget al besteed. Als ik nog wel een groot deel van mijn budget moest besteden had ik nu zeker niks meer besteld totdat het definitieve besluit er is.

Ik heb mijn bestelling al zo goed als rond. Vuurwerk outlet heeft al meerdere keren aangegeven dat mocht het verbod er komen, je geld terug kan krijgen of een tegoed bon of doorschuiven naar volgend jaar. Mocht hier dus nog een mooie actie komen dan ga ik die zeker bestellen!! Ik wil ook gewoon nog even (voor)genieten, stel dat dit het laatste jaar is...

Ik had eigenlijk al mijn collectie zo goed als rond, alleen de écht mooie aanbiedingen bestel ik. Geld is voor vuurwerk gereserveerd, dus of ik het nu dit of volgend jaar krijg zit ik niet zo mee. Meeste is besteld bij freakshops die volgens mij veel focus hebben op vuurwerk en dus niet zoveel andere kosten hebben. Dan maak ik me niet zo druk over faillissement. Totaalverbod maak ik me niet te druk om, uit het debat zie ik nog voldoende voorstanders (ookal wil de media dat anders doen geloven) alleen moeten we niet massaal Groenlinks gaan stemmen.

Oftewel, ik ga gewoon door met bestellen. Kan er ook weer een mooi nieuwsbericht uit dat de voorverkoop nóg sterker is gestegen.

Ik blijf doorbestellen. Als er een nieuwe winkel online komt met producten van mijn lijst bestel ik gewoon. Als we nu met z'n allen de handdoek in de ring gooien wordt het alleen maar makkelijker om er een verbod door te krijgen.

Bovendien, vuurwerk is en blijft iets van luxe. Zou erg jammer zijn om uiteindelijk geld kwijt te zijn voor iets wat ik niet af kan steken omdat ik het niet af mag halen, maar het is niet zo dat ik er failliet van ga.

Ik heb wel even de rem erop gezet. Wel is het zo, dat mocht het gewoon doorgaan, er extra budget vrijgemaakt wordt en er nog even flink wat extra’s besteld wordt.

Mijn collectie is al rond, dus niet van toepassing of ik nog zal bestellen. Een verbod zal gouden tijden gaan betekenen voor de illegale handel.

Ik wacht even af, kan nooit heel lang duren tot een besluit. Heb wel al serieus veel geld erin zitten. Krijg hier echt hoofdpijn van!

Ik heb wel even de rem erop gezet. Wel is het zo, dat mocht het gewoon doorgaan, er extra budget vrijgemaakt wordt en er nog even flink wat extra’s besteld wordt.

Met deze gedachten zit ik ook. Mocht het uiteindelijk allemaal toch (gewoon) doorgaan dan pak ik nog net wat extra uit.

Ik wacht tot eind november/black friday. Dan is er hopelijk ook wat meer duidelijkheid. Tot die tijd bestel ik niks meer bij.

Precies hetzelfde hier. Heb eigenlijk al alles wat ik wil maar mocht t door gaan gaat er een bult extra de lucht in, cadeautje voor klaver en co

Ik hoef enkel nog kleine dingen, mogelijk een enkel boxje nog, maar wacht nog even tot na het besluit. Scheelt toch weer gedoe met annuleren en geld dat elders staat. Kan alles in december nog bestellen :thumbup:

Heb even de stop erop gezet. Afwachten wat het gaat worden. Heb wel wat besteld maar qua bedrag is dat nog te overzien. Valt het positief uit dan bestel ik waarschijnlijk wat meer dan dit jaar eigenlijk de bedoeling was. Duimen maar.

Hier ook niks meer besteld. Even afwachten wat er gaat gebeuren. Met een verbod ga ik wel proberen zoveel mogelijk te annuleren. Het is wel mooi dat de dalende trend nu in werking is gezet, en ze 2 weken hebben om te beslissen. Elke dag dat de beslissing wordt uitgesteld kan de dalende trend doorzetten.

Ik denk dat we het niet zo zwart wit moeten bekijken.
Wat ik hoor en begrijp is dat ze eerst de aankomende 2 weken willen afwachten.
Daarna besluiten of er met oud en nieuw niet of wel vuurwerk afgestoken mag worden.
En dat geldt alleen dit jaar.

Maar ja, ik begrijp wel de sceptici, want inderdaad, in Den Haag geldt wel, je geeft ze een vinger en dan pakken ze je hele arm.

Back
Bovenaan