Vuilcontainer opgeblazen Castricumplein

ajaxciedjuhh

VWC lid
Den Haag - Bewoners van het Castricumplein en omgeving kregen vanavond rond kwart over tien de schrik van hun leven.
Op het plein werd aan de achterkant van de snackbar aldaar een kunststof vuilcontainer opgeblazen, vermoedelijk met behulp van een vuurwerkbom. De ontploffing was zeer hard en was tot in de verre omtrek te horen.
De snackbar raakte beschadigd door de klap van de ontploffing en brokstukken van de vuilcontainer, die volledig werd vernield door de klap, lagen meters in het rond.
De brandweer is ter plaatse geweest voor een mogelijke brand, maar hoefde niet in actie te komen.
De politie heeft de straat rond de snackbar afgezet en heeft in de buurt nog gezocht naar de daders. ook zijn getuigenverklaringen opgenomen. Het is niet bekend of er al aanhoudingen zijn verricht.

w-DSC_0037.jpg

w-IMG_6260.jpg

w-IMG_6470.jpg

w-IMG_6473.jpg

w-IMG_9209.jpg

w-IMG_9215.jpg

w-IMG_9217.jpg

w-IMG_9221.jpg

(Bron: http://www.regio15.nl/actueel/lijst...18340-vuilcontainer-opgeblazen-castricumplein)

Na het lezen/zien van dit stuk viel me gelijk weer in ding op, namelijk de welbekende kreet van de media, 'een zogeheten vuurwerkbom'. :frusty:

Nou ja het was in iedergeval wel een zware jongen als je ziet hoe die container aan puin is geblazen.:bonk:

Dat zeker, waarschijnlijk weer een kwaaie jongens streek van 16 jarige die met Cobra's rondlopen aangezien je daarmee forse schade kan toebrengen. Blijf het alleen irritant vinden dat er weer gezegd moet worden dat het waarschijnlijk weer om een zogeheten 'vuurwerkbom' ging. Al met al blijft dit weer een kansloze daad van de mensen die dit uitgevoerd hebben en mogen wat mij betreft goed gestraft worden.

Dat zeker, waarschijnlijk weer een kwaaie jongens streek van 16 jarige die met Cobra's rondlopen aangezien je daarmee forse schade kan toebrengen. Blijf het alleen irritant vinden dat er weer gezegd moet worden dat het waarschijnlijk weer om een zogeheten 'vuurwerkbom' ging. Al met al blijft dit weer een kansloze daad van de mensen die dit uitgevoerd hebben en mogen wat mij betreft goed gestraft worden.

Ben het bijna helemaal met jou eens alleen het stukje van kwajongens en C6 zou ik anders formuleren want onder kwajongens en kwajongens streken versta ik streken die door de beugel kunnen.

Ten eerste, mijn dank aan topicstarter voor het verduidelijken van het topic :)
Ik had het met de mobiele telefoon geplaatst wat niet ten goede ging.

Vriend van mij was daar op visite vanavond. Hij schrok zich wezenloos. Veel knallen gehoord, maar dit was heel hard. Geen plofje van tevoren gehoord, geen shell of iets dergelijks.
Oftewel een groundsalute oid. En juist die dingen zijn in mijn ogen echt wel "vuurwerkbommen", zo gek vind ik het niet hoe de media reageert!

Zelf ben ik woonachtig op zo een 3 tot 4 km en daar was de knal ook hoorbaar!
Belachelijk dat dit soort debielen dit doen terwijl er op nog geen 10 meter afstand een appartementen complex staat van 4 hoog en omringende flats. Iedereen zit tv te kijken nota bene!

Tuig!

Ach, hoe ik het ook formuleer we weten allemaal dat dit niet door de beugel kan. Het ging me ook meer om de kern en dat is dat het in de media weer 'spreekwoordelijk' word opgeblazen. :frusty: maar goed Arjan dan kunnen we elkaar bijna de hand schudden. :p

Back
Bovenaan