Vrouw leeft met 136 kilo vuurwerk en dochtertje in woonwagen

moontan

VWC lid
Vrouw leeft met 136 kilo vuurwerk en dochtertje in woonwagen

Een jonge moeder is opgepakt in de VS. Felicia West (21) had genoeg vuurwerk in huis om een ganse buurt op te blazen. De politie vreesde ook voor de veiligheid van haar dochtertje (5).

Buren van de vrouw in Markham, Illinois belden de politie. Ze hadden een inbreker opgemerkt in de woonwagen van de vrouw. De agenten troffen de vrouw samen met haar dochtertje aan. Zij was de inbreker. West vertelde de agenten dat ze haar sleutels vergeten was en ze daarom door een raam naar binnen moest kruipen. Intussen lieten de agenten een oogje vallen op de enorme voorraad vuurwerk. Er lag 136 kilogram in de woonwagen samen met 90 kilogram aluminiumpoeder en nog andere explosieven. West werd prompt opgepakt. (vsv)
18/06/10 10u41

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...ilo-vuurwerk-en-dochtertje-in-woonwagen.dhtml

Bizar voor woorden dit, ik ben benieuwd wat er wordt bedoeld met de andere explosieven :confused: en dan nog te zwijgen over die 90 kilogram aluminiumpoeder. Wat kan je eigenlijk daarmee, van magnesiumpoeder weet ik het maar van Al niet behalve dat het zwaar reageert op een combinatie van water en lucht.

Ik heb al gegoogled :

Aluminium poeder is namelijk explosief in normale lucht. Dus als het al vrij verkrijgbaar zou zijn, moet je speciale maatregelen treffen om dit niet met lucht in aanraking te laten komen. Ik denk niet dat je het wilde gebruiken voor dit soort eigenschappen neem ik aan. Ik moet zeggen dat het prachtige vonken afgeeft, maar ook levensgevaarlijk dus. Als aluminium eenmaal brand is het zeer moeilijk te blussen. Water ontleed namelijk onder de extreem hoge verbranding temperaturen. En als water ontleed krijg je waterstof en zuurstof, en deze twee houden ook weer van elkaar. En zullen dus onder explosies weer met elkaar verenigen.

Ik dacht dat voor de zilveren effecten de magnesium verantwoordelijk was, maar bedankt voor de uitleg Setjuh :)

"Aluminium poeder is namelijk explosief in normale lucht. Dus als het al vrij verkrijgbaar zou zijn, moet je speciale maatregelen treffen om dit niet met lucht in aanraking te laten komen."

tjonge jonge, beetje opgeblazen hoor, dit. als jij een hoopje alu-poeder voor je hebt liggen, en je houdt er een aansteker bij, dan ontploft of brand het echt niet hoor. als het als stof in de lucht hangt kan er wel een zogenaamde stof explosie plaatsvinden, maar dat kan ook met poedersuiker. is dit nu ook levensgevaarlijk?
volgend jaar geen oliebollen met poedersuiker...

Is 136 kilo echt zoveel dan?
Ik denk dat we wel rekening moeten houden dat het bij the 4th of july is he, dus waarschijnlijk hebben die ook het één en ander opgespaard:) Want als je een beetje freak bent (en je hebt het geld), zit je toch al snel aan de 100 KG.

Back
Bovenaan