Vrijwillige vuurwerkvrije zones tijdens jaarwisseling in Tilburg

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
vuurwerk_piushaven.jpg

Tijdens de jaarwisseling 2016-2017 zijn er een aantal vrijwillige vuurwerkvrije zones. In deze gebieden wordt aan inwoners gevraagd om geen vuurwerk af te steken.

Het gaat om de gebieden rond de verzorgingshuizen Huize Padua, De Duijnsberg en Het Laar en de kinderboerderijen in de Reeshof en Stokhasselt. In deze ‘zones’ wordt begrip gevraagd voor de overlast van vuurwerk. In de gebieden staan borden met de tekst: Hier liever niet.

Vrijwillig met handhaving
Het is de bedoeling dat in de vuurwerkvrije zones geen vuurwerk wordt afgestoken. De handhaving in de gebieden is met name gericht op het voorkomen van het in bezit hebben van illegaal vuurwerk in de maanden november en december. Afsteken buiten de wettelijke afsteektijden (van 18:00 tot 02:00 uur) is ook niet toegestaan. Ook daarop wordt gehandhaafd.

De gemeente heeft de vuurwerkvrije zones van vorig jaar onderzocht. Daarom zijn deze keer ook verblijfplaatsen van dieren ingericht als zone. Het kan zijn dat er nog meer zones bijkomen.

Bron

Ja als je vuurwerk afsteekt bij kinderboerderijen dan vindt ik dat gewoon zielig, het is en blijven dieren die daar overlast van kunnen hebben. Voorderest moet je gewoon overal vuurwerk af kunnen steken.

Ja als je vuurwerk afsteekt bij kinderboerderijen dan vindt ik dat gewoon zielig, het is en blijven dieren die daar overlast van kunnen hebben. Voorderest moet je gewoon overal vuurwerk af kunnen steken.

Met alle respect voor die dieren maar als jij nu toevallig in de buurt van zo'n boerdij woont en je bent vuurwerkfanaat dan ga jij dus niet voor je deur afsteken maar gooit je auto vol met vuurwerk en vraagt je visite en buren die elk jaar genieten om mee te rijden naar een andere plek. Zal hier dan een hele volkverhuizing worden. En dan moeten we een complete buitenkeuken en bar mee gaan nemen voor de hapjes en drankjes ?
Gek is het dat je van de personen van een boerderij niet of nauwelijks hoort over de overlast die zou zouden hebben maar alleen de partijen die gewoonweg tegen vuurwerk zijn. Valt het muntje ?

Dus er moet eerst een eigenaar van een kinderboerderij klagen voordat jezelf het besef hebt dat vuurwerk en dieren vaak niet samengaan? Ik vind dat de omgekeerde wereld. Ik houd rekening met de buurt als het gaat om dieren. Ik stook niet stijf maar een kippenhok. Dat heeft te maken met normaal fatsoen volgens mij. Mijn buurman ia geen fan van vuurwerk. Hij heeft er een hekel aan. Ik nodig mijn familie dan niet bij ons uit maar ga naar familie. Zo kan het ook

Een paar uurtjes per dag en deze dieren zitten bovendien allemaal binnen... het besef heb ik zeker wel maar in dit land moet je steeds meer op je tenen gaan lopen en ik begin daar een beetje moe van te worden en ik pas er dan ook echt voor om dat te gaan doen. Toen ik 15 was, ja ruim dertig jaar geleden was het allemaal een stuk toleranter betreft alles en ik ben van mening dat dit kwam omdat er geen internet was en de mensen niet konden klagen via sociale media etc en tegenwoordig wil elke boeren lul gehoord worden met weet ik het dan ook en de grootste ellende is dat ze het nog voor elkaar krijgen ook, kijk naar zwarte piet, negerzoenen, vuurwerk etc etc...

Ps : een vriendin van ons werkt oo een kinderboerderij en de dieren zitten inderdaad minder en zij vindt de hexe die er over is niet reeel en komt zeker niet bij hun vandaan.

Dus heren laat je niet gek maken, de media en vuurwerkhaters halen er groepen bij die er zelf geen eens problemen mee hebben en geen eens zijn gevraagd naar hun ervaringen, kijk ook naar de bejaardenhuizen : hoeveel ouederen betreuren zo'n vuurwerkvrije zone voor hun deur, zij willen juist wel vuurwerk zien !!!!

Dus heren laat je niet gek maken, de media en vuurwerkhaters halen er groepen bij die er zelf geen eens problemen mee hebben en geen eens zijn gevraagd naar hun ervaringen, kijk ook naar de bejaardenhuizen : hoeveel ouederen betreuren zo'n vuurwerkvrije zone voor hun deur, zij willen juist wel vuurwerk zien !!!!

Ik werd vorig jaar helemaal blij toen een jongen bij Dutch Fireworks naar binnen kwam, om het vuurwerk op te halen, die hij met anderen voor een show bij het bejaardentehuis ging schieten.

Super gewoon dat een paar mensen wel het initiatief nemen om die mensen een toffe avond te bezorgen.

Back
Bovenaan