Vragenlijst UNESCO jongeren over vuurwerk(verbod)

tristen

VWC lid
Op 7 januari 2013 presenteerde peil.nl een onderzoek naar wat Nederlanders vinden van een verbod op het afsteken van vuurwerk. Hieruit bleek dat 60% van de deelnemers voor een verbod op vuurwerk is. 24% wil vuurwerk volledig afschaffen, 36% wil het alleen als er voortaan professionele vuurwerkshows door de gemeente wordt georganiseerd. Maar wat vind jij hiervan?

Als jongerenvertegenwoordiger UNESCO wil ik graag weten wat jongeren vinden van vuurwerk: moet het blijven mogen of moet het verboden worden? Ik ben heel benieuwd naar je mening!

De enquête is te vinden op:
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=130499

Word hier zo langzamerhand toch wel moe van..

Vuurwerkverbod is nu al 2x afgeslagen omdat er te weinig draagvlak is, dus waarom verder proberen
Wij spekken hiermee ook de staatskas dus nog een reden voor de kamer om niet af te schaffen

Nou is oud en nieuw voorbij en ze zijn nog bezig! Heb je nou niks beters te doen dan drie maanden lang te gaan zeiken over een verbod. Anders ga je lekker proberen de nederlandse economie er weer een beetje bovenop te helpen ofzo! :mad:

Ik heb het ingevuld en vaak toegelicht dat het toch niet gaat werken en ook verteld van : "Okay , jullie kunnen het verbieden , maar dan koop ik mijn vuurwerk wel bij de lokale handelaar of in het buitenland en dan ga ik gewoon weer verder ermee.

Vele anderen zullen dit ook denken , daar ben ik van overtuigd!

Toch maar mee gedaan, bij vrijwel iedere vraag een toelichting gegeven. Ook dat schaatsen veel ongelukken veroorzaakt, voetbal schade en ga zo maar door.

Heb zelf ook meegedaan gewoon eerlijk antwoord gegeven en indien er een goede toelichting bij kon heb ik dat ook gedaan.
Heb wel duidelijk gemaakt dat ik tegen vuurwerk verbod ben.

Dit is wat jullie als fans moeten doen! Zelf een enquete maken en dat versturen naar de kranten en via facebook oproepen tot een tegen actie. Dan neemt de media het zelf over. Dat kan je dan het beste in oktober/november doen. Lijkt wel iets voor vuurwerktraditie

Ik heb deze enquete nu al een flink aantal keer ingevuld. Blijkbaar controleert die site geen ip adressen en gebruikt het geen cookies of zo.

Laten we het wel eerlijk houden, we moeten ons niet verlagen naar dat niveau. Wat denk je dat er gebeurt als mensen dit zien? Juist, wederom een ongeloofwaardig onderzoek.

Back
Bovenaan