Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

De meeste vragen hier:

- of dit allemaal wel mag?
- kan je misschien ook rekening houden met mensen/dieren die niet van vuurwerk houden? Want ik en buurvrouw die en die hebben zware astma en buurman die en buurvrouw die hebben COPD!
- kan je die vuurton niet gewoon uitmaken? Is gevaarlijk en ik heb last van de rook!
- vind je het niet zonde van je geld?
- welk plezier beleef je er nou mee om zo veel vuurwerk af te steken en je buren zo veel overlast te bezorgen? (Dat gezeik begint al na 1 cat 1 fonteinpakketje van de Aldi. De buren die dan genoemd worden heb ik persoonlijk benaderd en blijken er geen problemen mee te hebben maar genieten er juist van om de stuiterende/blije kinderen en de feestvreugde te zien.)
- heeft jouw hond er dan geen last van?
- je zou je is moeten verdiepen in de natuur dan begrijp je hoeveel schade je aanbrengt aan de natuur met dat vuurwerk.
- er is al genoeg oorlog en ellende op de wereld en jij knalt maar door.

- ik ben er vast een paar vergeten.

- maar ondanks dat gezeur (zijn echt maar 3 bewoners van de gehele straat) geniet de rest en ik er wel van en trek ik me niet zoveel aan die lui. Ik heb geen illegaal vuurwerk en steek geen F2 af buiten de toegestane tijden dus ik doe niet iets wat niet mag en het is tenslotte maar 1 keer per jaar en dat probeer ik dan ook uit te leggen, maar dan wordt het gegooid op het “burenklimaat” en dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden en elkaar respecteren.
Op mijn vraag of zij dan wel rekening met mij houden en mij respecteren omdat ik graag gebruik maak van de toegestane afsteektijden krijg ik standaard het antwoord ja maar het hoeft niet de hele avond.. nee hoeft niet maar het mag wel en dan begint de discussie weer opnieuw waarop ik dan niet meer reageer en rustig verder ga met waar ik was gebleven plezier maken en gezelligheid met de mensen die er wel van genieten en oja een lekkere oliebol erbij:D

Elk jaar weer
Kom je dit jaar weer?
Waar vier jij oud en nieuw? (Doe nog maar zo'n show :biertje::droolthum)
Is dit wel legaal ?
Hoeveel heb je uitgegeven?
Houd je bij hoeveel je hebt uitgegeven?
Houd je ook rekening met ons als de honden uitgelaten worden ? :yes:

ja ik kreeg 2 jaar geleden de vraag of ik er weer was want zijn zoon was er dit oud en nieuw niet (bij zijn moeder) maar die is gek op vuurwerk en hij wist niet dat ik zon vuurwerkgek was. Ik woonde er toen net. Dus aankomend oud en nieuw zal hij verrast zijn denk ik

Door het verbod vorig jaar vragen de buren nu wat vaker of ik dit jaar weer wat ga afsteken. Iets in mij zegt dat het een geweldig Oud & Nieuw wordt.

Zou hier kort maar krachtig wezen. Is het Nieuwjaar koop je weer vuurwerk volgend jaar, standaard deze vraag. Dan zeg ik ja natuurlijk maar lap je effe mee dan. Dan vragen ze weer hoe duur kost dat. Elk jaar standaard om dat ik in mijn straat echt de enige ben. Eromheen wordt er wel afgestoken in de wijk maar in mijn straatje zijn het saaie, ze steken wel af maar ze durven niet groot uit te pakken en komen niet verder dan fonteintjes omdat het redelijk smal voor me deur is.

Elk jaar vragen de buren in de zomer al of ik al weet of ik het thuis voer of niet :D Heerlijk, zo zie je maar weer dat zoiets echt wel leeft in de buurt hoor en dat iedereen kan genieten van mooi siervuurwerk.

Ik krijg eigenlijk alleen maar positieve reacties uit de buurt, ook vorig jaar tijdens Corona lopen stoken als een malle. Zorg wel dat de straat na oud en nieuw weer spik en span is en houd rekening met de dieren.

Zoals eenieder komen ieder jaar dezelfde vragen voorbij of het wel legaal was, waar het vandaan komt etc. Echter, de laatste jaren krijg ik steeds vaker de vraag: je bent toch wel thuis hé? Zelfs afgelopen week alweer gehoord, aangezien ik al 2 jaar niet thuis ben geweest. Maar helaas moet ik ze ook dit jaar teleur stellen :p

Jaren achter elkaar dezelfde vragen gehad. Voor hoeveel geld gaat nu de lucht in? Is dit echt legaal vuurwerk? Vind je het niet zonde van je geld?

Maar stiekem vind de hele straat het prachtig als ik samen met mijn stookmaat om 12 uur ff helemaal los ga.

Dit jaar begonnen sommigen al in maart te vragen of dit jaar vuurwerk afsteken was toegestaan en waar we gaan vieren.

Wat hier al voorbij komt herken ik wel ja.

Of ik in Polen geweest ben.

Waar ik het mooie vuurwerk haal.

Elk jaar roepen ze aankomend jaar doen wij ook een bijdrage, want jij hebt er verstand van. (Heb eigenlijk nog nooit wat gehad)

Of ik de rommel wel ga opruimen.
Of ik wil stoppen met afsteken.

Dat ik mijn geld net zo goed in de fik kan steken. (Eigenlijk doe ik dat ook wel een soort van :p)

Dat ik een milieuvervuiler ben. (Deze opmerking krijg je altijd naar je hoofd geslingerd door de boomers. Maar zelf wel een BMW 645, een smerige camper, en een oldtimer op de oprit staan. Oh en vergeet de labradors en vliegvakanties niet, die 2 of 3 keer per jaar worden gemaakt. FOXWILD! word ik er van. :bye:

En of ik alle auto's even kom wassen de volgende dag.

Zo herkenbaar allemaal dit. Meestal beginnen de opmerkingen zodra de boel in de lucht is gegaan. Voordeel is dat als ik klaar ben en het een halfuurtje a drie kwartier wat rustiger is er meestal een aantal profblokken door een buurman worden afgestoken waardoor discussie legaal of illegaal, opruimen etc direct klaar is

Denk dat dit hier wel op z'n plaats is. Ik kreeg vorig jaar een mooie vuurwerktekening van m'n buurjongen (5 jaar).

Vandaag kwam er een kerstkaart van hem binnen:

IMG-20211224-WA0005.jpg

"Lieve buren, ik wil dat er altijd vuurwerk is." :D

Al meerdere keren de vraag gehad of ik dit jaar weer vuurwerk had. Ondanks dat buren zelf ook al een klein beetje gehaald hadden in België. Zelfs buren die ik nooit vuurwerk heb zien kopen of afsteken gaven aan dit jaar naar België te zijn geweest. En nee, niet voor een biertje, maar voor een doosje kruit :D

Ik gok zomaar eens dat er meer vuurwerk de lucht in gaat hier in de straat als nooit tevoren. Hoezo wil het volk van vuurwerk af? Hoezo verbod?:bonk:

We gaan er weer als vanouds van genieten vanavond:biertje:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan