De meeste vragen hier:
- of dit allemaal wel mag?
- kan je misschien ook rekening houden met mensen/dieren die niet van vuurwerk houden? Want ik en buurvrouw die en die hebben zware astma en buurman die en buurvrouw die hebben COPD!
- kan je die vuurton niet gewoon uitmaken? Is gevaarlijk en ik heb last van de rook!
- vind je het niet zonde van je geld?
- welk plezier beleef je er nou mee om zo veel vuurwerk af te steken en je buren zo veel overlast te bezorgen? (Dat gezeik begint al na 1 cat 1 fonteinpakketje van de Aldi. De buren die dan genoemd worden heb ik persoonlijk benaderd en blijken er geen problemen mee te hebben maar genieten er juist van om de stuiterende/blije kinderen en de feestvreugde te zien.)
- heeft jouw hond er dan geen last van?
- je zou je is moeten verdiepen in de natuur dan begrijp je hoeveel schade je aanbrengt aan de natuur met dat vuurwerk.
- er is al genoeg oorlog en ellende op de wereld en jij knalt maar door.
- ik ben er vast een paar vergeten.
- maar ondanks dat gezeur (zijn echt maar 3 bewoners van de gehele straat) geniet de rest en ik er wel van en trek ik me niet zoveel aan die lui. Ik heb geen illegaal vuurwerk en steek geen F2 af buiten de toegestane tijden dus ik doe niet iets wat niet mag en het is tenslotte maar 1 keer per jaar en dat probeer ik dan ook uit te leggen, maar dan wordt het gegooid op het “burenklimaat” en dat we allemaal rekening met elkaar moeten houden en elkaar respecteren.
Op mijn vraag of zij dan wel rekening met mij houden en mij respecteren omdat ik graag gebruik maak van de toegestane afsteektijden krijg ik standaard het antwoord ja maar het hoeft niet de hele avond.. nee hoeft niet maar het mag wel en dan begint de discussie weer opnieuw waarop ik dan niet meer reageer en rustig verder ga met waar ik was gebleven plezier maken en gezelligheid met de mensen die er wel van genieten en oja een lekkere oliebol erbij