Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gelukkig woont er nog een pyro in de straat. We zoeken elkaar op die avond en gaan samen stoken. De kinderen van ons zijn ook allebei pyro dus komt goed. Bij hun komen er wel wat bekenden op bezoek met kinderen en die hebben geen vuurwerk bij zich. Daarom hebben we altijd een rommelbakje met romeinse kaarsen , kleine knallertjes, en wat ander klein spul liggen waar gewoon elk kind uit kan pakken. Wel onder begeleiding uiteraard. De hele straat geniet mee maar onze kinderen vinden dat ook wel stoer. Daarnaast zeuren de buren niet als onze kinderen in december cat. 1 afsteken. Soort van gentlemens agreement zeg maar. Jij kijkt gratis naar ons vuurwerk maar dan moet je ook niet zeuren over dat cat.1

Voorheen vierde ik altijd oud- en nieuw bij mijn ouders. Nog nooit ergens anders gevierd, tot afgelopen jaarwisseling. Ik heb toen ergens anders de jaarwisseling gevierd samen met mijn ouders uiteraard.
Mijn ouders kregen, de eerste week van januari, van diverse personen uit de buurt vragen waar we waren en dat ze ons vuurwerk miste... hahaha.

Toen ik in 1993 hier kwam wonen, was het om 0:00 een drukte van belang in de straat. Iedereen kwam naar buiten om hun vuurwerkpakketje van 30 gulden af te steken. Nadat ik begon te stoken werd er al snel rustig in de buurt. De jaren erna werd er steeds minder vuurwerk afgestoken.

Op dit moment ben ik de enige die vuurwerk afsteek. De buurt zit achter een raam naar mijn vuurwerk te kijken. Heb ik geen probleem mee. Ik steek vuurwerk voor mijzelf af en niet voor de buurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan