Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Krijgen jullie ook vaak de vraag van mensen bij jou uit de buurt of je dit jaar weer thuis bent en zoja of je weer een showjte schiet?
Laat het ons hier weten welke vragen jij krijgt van je buren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige mensen vinden die vraag geweldig, maar eigenlijk vraagt men verkapt; moet ik zelf vuurwerk kopen of kan ik gratis kijken?

Ik heb het hier ook meegemaakt, met oud en nieuw zijn t je grootste vrienden en bla bla bla bla. De rest van het jaar zie je ze niet. Helemaal klaar met die profiteurs dus vier het al jaren ergens anders.

Ieder jaar weer idd, zo van we gaan er elk jaar wel een beetje vanuit dat jij het mooie vuurwerk hebt.
Word zelfs weleens gepraat over meebetalen het jaar erop, maar dat gebeurt 9 vd 10 keer niet.

Haha ja mee betalen die ken ik, dat is men de volgende dag alweer vergeten. Het zijn altijd dezelfde type figuren.

Tja, ik woon nu al 4 jaar op mezelf, maar nog nooit thuis gevierd. Hier in de straat is het te druk voor. Toen ik nog thuis woonde, had ik daar wel genoeg plek. De buren daar hadden een grote familie en kwam speciaal voor mij helemaal uit Enschede hierheen. Dat vond ik wel leuk. Nu vier ik het elk jaar ergens anders.

Wij vieren met 5 maten al zo'n 15 jaar samen oud en nieuw. Elk jaar bij een ander. We krijgen richting oud en nieuw allemaal wel regelmatig de vraag; waar zijn jullie dit jaar?

Waren altijd een groepje kinderen die dat vanaf juni al vroegen, maar die zijn allemaal verhuisd. Er is nog één puber die waarschijnlijk tzt nog wel vraagt of ik er ben met de jaarwisseling en dan zegt "cool, weer vet vuurwerk".

Twee jaar terug heb ik om 8 uur voor het eerst een klein showtje gemaakt maar was ik niet thuis met de jaarwisseling zelf en dat was een aantal mensen toch wel opgevallen. Vorig jaar kreeg dan ook twee keer de vraag: "Ben je dit jaar weer thuis?" en dat vind ik toch wel leuk. Ik heb er niet zo'n last van dat er eventueel profiteurs zijn, ik had het toch sws wel allemaal gekocht. Wel vind ik het jammer dat er verder niemand in de straat wat afsteekt, maar gelukkig de straten er omheen wel genoeg waar ik ook van mee kan genieten.

Het welbijewillendragenmaaruiteindelijknietdoen-probleem heb ik opgelost door met m'n showtje gewoon een doos neer te zetten met in koeienletters 'fooi' erop, heeft toch zo'n €30 opgeleverd. Dit jaar laat ik die gewoon de hele avond op zo staan dat iedereen die komt kijken er haast niet omheen kan :cool:

Vuurwerk steek ik af omdat ik dat zelf wil. Dat een ander alleen maar toekijkt zal me een zorg zijn.
Ik geniet er toch wel van. Je kunt de ander helaas niet gaan verplichten om ook vuurwerk te kopen.
Positieve reacties genoeg ieder jaar,en ook een paar negatieve. De negatieve komen steevast van dezelfde mensen die een ander het licht in de ogen niet gunnen.

Ik vind het ook geen enkel probleem dat mensen staan te kijken, snap het zelfs wel en geef ze ook groot gelijk. Verder de welbekende vragen of je er dit jaar weer bent.

De laatste jaren zijn we uitgenodigd bij familie, ze zorgen voor het lekkers aan tafel en ik zorg voor het vuurwerk. Elk jaar weer grootser. Ideale locatie in groot open veld en jaar na jaar komen er meer toeschouwers. Laatste jaar komen buren mee opbouwen. Hopelijk kan dit nog jaren...

Mijn buren hebben er wel weer een paar keer naar gevraagd. Afgelopen jaarwisseling hebben een aantal ook aangeboden om wat geld bij te dragen aan de show. Ik heb alleen nog geen idee hoeveel. Ik heb besloten niet te vroeg langs de deuren te gaan maar ik ga dit jaar wel iets organiseren. Dat is handig qua tillen maar ook qua veiligheid. Sommige buren blijven vaak akelig dichtbij het vuurwerk staan vind ik!

Sommige mensen vinden die vraag geweldig, maar eigenlijk vraagt men verkapt; moet ik zelf vuurwerk kopen of kan ik gratis kijken?

Ik heb het hier ook meegemaakt, met oud en nieuw zijn t je grootste vrienden en bla bla bla bla. De rest van het jaar zie je ze niet. Helemaal klaar met die profiteurs dus vier het al jaren ergens anders.

mensen vinden je in 1 keer heel interessant als je meer vuurwerkjes hebt dan hun

Telt de vraag Wil je volgend jaar niet weer thuis vieren ook? :p :bonk:

Dit is inmiddels 3 of 4 jaar geleden na een stookmeeting met een aantal freaks! :p

Is het raar als ik de vraag "ben je volgend jaar weer hier?" naar aanleiding van je vuurwerk show is een negatief daglicht stel? :p

Alsof ze alleen maar blij zijn vanwege het vuurwerk en niet vanwege mij als persoon.

De eerste hebben alweer gevraagd of ik thuis ben en of ik al besteld heb. Ieder jaar zeggen er wel weer wat: dit jaar koop ik geen vuurwerk meer, maar geef ik het geld wel aan jou. Helaas nog nooit gebeurt, ofja geen vuurwerk meer kopen dat dan weer wel.

Ondertussen gaat het 't hele jaar door! Soms kennen mensen mij niet anders dan die ene die altijd zo veel vuurwerk afsteekt. Ik vond het altijd niet erg, maar nu ik aan het minderen ben met de hoeveelheden liggen de verwachtingen bij de mensen die het niet weten te hoog.

Herkenbare situaties allemaal. Vanuit mijn ouderlijk huis naar het eerste eigen stekkie (flat) was toch even wennen. Je gaat van een omgeving die je kent en die jou kent met oud en nieuw naar een andere. Ik werd daar (met oud en nieuw haha) gemist. Uiteindelijk toch geweldige kippenvel momenten gehad bij die flat. Stond ik samen met vrienden te genieten van mijn elektrisch geschoten show op het dak van de parkeergarage, komt na de finale een daverend applaus en gejoel vanuit ramen en balkons. Dat is toch erg leuk. Volgende VVE vergadering werd er al gesproken over sponsoring van vuurwerk.

Een jaar of vier geleden verhuisd naar een heel rustig straatje waar vuurwerk niet de norm was en een brommer in de straat nieuws was en inderdaad dan is het even wennen. Ik werd begin van de avond al benaderd met de opmerking dat er de volgende dag wel geveegd moest worden... Gelukkig die avond ook wat complimenten gehad over mooi vuurwerk en de volgende dag ieder snippertje opgeruimd.

Nu heb ik ook weer de naam opgebouwd als de buurman met het mooie vuurwerk en komen er na oud en nieuw bedank kaartjes door de bus en hangt er een leuke sfeer. Wel doe ik uiteraard niet al te wild in de straat en ruim ik netjes op. Zelf vind ik het ook niet charmant om in mei nog snippers in mijn voortuin te hebben liggen;) De buren lachen in ieder geval vrolijk en vragen of ik weer thuis ben als ik de 28e of 29e terug kom van de vuurwerkwinkel met een volle kofferbak.

Tuurlijk is dat ook eigenbelang van hen en kunnen ze gratis genieten, ik hoef me dan weer geen zorgen te maken over dat ze de politie bellen als er een kilo teveel comsumentenvuurwerk uit de auto komt.

Persoonlijk ben ik altijd achterdochtig wanneer men mij een dergelijke vraag stelt ... meer zo van... we vragen het op de manier alsof we geintresseerd zijn... maar ondertussen houden we hem in de gaten met zn lading vuurwerk hier in de straat. ... ik antwoord meestal zo van... ach ik heb dit jaar wel een beetje maar minder als voorheen, puur voor mn eigen veiligheid, en ik heb meestal meerdere stook locaties per avond...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan