Vragen van de buren/straat.

Leuk man al die verschillende verhalen! Hier afgelopen jaar ook een keer bij de supermarkt in de kassa rij. Ik stook altijd bij vrienden in de city, dus ken daar zelf de hele buurt niet.

Mocht een plekje naar voren in de rij omdat hij altijd zo van het vuurwerk genoot! Herkende de hele beste man niet, maar afgelopen jaar even goed opgelet en wel een uur met hem en zijn gezin gekletst!

Erg grappig, al zeg ik het zelf! En natuurlijk altijd het standaard verhaal dat dit wel illegaal moet zijn!! @not!!

Dit jaar weer leuk publiek gehad. Stuk of 20 buren en hun vrienden en verder verspreid in de wijk natuurlijk ook een hoop.

Vooraf maar een button met "nee, het is niet de laatste keer." en een bingo kaartje met de welbekende vragen gemaakt.

- is dit legaal?
- dit is zeker wel Duits
- ik dacht dat dit de laatste/finale was
- niet normaal dit, waar haal je het?
- wat heeft het gekost?
- wat ben jij fanatiek zeg!
- hoe was het? Wij waren helaas niet thuis dit keer!
- wat ga je volgend jaar doen?

Was weer een fijn ervaring die voorbij vloog😍.

De vader van mijn buurvrouw is wijkagent in een dorp verderop. Hij kwam nieuwjaarsdag naar buiten lopen toen ik aan het vegen was. Beetje gekletst, handje gegeven etc. "Lekker geknald?" Ja, zeker! Vervolgens vraagt hij of ik volgend jaar bij een verbod ook toch niet stiekem wat ga afsteken. Ik bleef er een beetje vaag over met iets van "Ik sluit niks uit, het blijft een hobby héh". Dat snapte hij wel en gaf ook nog aan dat het hier vlakbij in DE natuurlijk gewoon te krijgen is. Een leuke en toch ook best ongemakkelijke intermezzo op nieuwjaarsdag.

De vader van mijn buurvrouw is wijkagent in een dorp verderop. Hij kwam nieuwjaarsdag naar buiten lopen toen ik aan het vegen was. Beetje gekletst, handje gegeven etc. "Lekker geknald?" Ja, zeker! Vervolgens vraagt hij of ik volgend jaar bij een verbod ook toch niet stiekem wat ga afsteken. Ik bleef er een beetje vaag over met iets van "Ik sluit niks uit, het blijft een hobby héh". Dat snapte hij wel en gaf ook nog aan dat het hier vlakbij in DE natuurlijk gewoon te krijgen is. Een leuke en toch ook best ongemakkelijke intermezzo op nieuwjaarsdag.
Best ongemakkelijk ja.

Je had natuurlijk wel van de gelegenheid gebruik kunnen maken en vragen wat hun verwachtingen zijn. Verwachten ze zelf dat er veel mensen zijn die zich aan een verbod zouden houden en denken ze daadwerkelijk te gaan handhaven in zo'n situatie? Dat soort vragen kunnen waardevolle informatie opleveren als je plannen hebt om ongehoorzaam te zijn :wink:

Back
Bovenaan