Vragen over CE

zyzal

VWC lid
Surfend op het web kwam ik het volgende tegen,
HayobackSmall.jpg

Niet heel speciaal zou je zeggen, alleen wat eronder gesuggereerd word vind ik relevant,legaal in heel europa, dit zou beteken dan dit soort doorlont projecten. gewoon legaal zouden moeten zijn met het ingaan van het Ce(?) keurmerk of zie ik dit helemaal verkeerd ? en zullen dit soort projecten dan wel van tevooren doorgelont,dan ook niet legaal zijn/ worden met ingaan van het nieuwe keurmerk?

ik weet zelf niet precies hoe het zit en ik hoop hier graag opheldering over te krijgen

Mijn excuses als ik een beetje offtopic ben gegaan, al vond ik het tog wel relevant bij dit product

grtz Zyzal

Zo, heb dit topic effe verplaatst, want vind het een goede vraag nu Rubro ook met een cake als deze komt. Bovenstaande cake was trouwens vorig jaar al te koop in Duitsland en is CE gekeurd.

Zelf toch wel heel nieuwsgierig hiernaar heb ik uiteindelijk het volgende gevonden.

betreffende het bovenstaande product, aangezien de importeur dit jaar volgens mij ook in nederland actief is

2 kilo netto kruitgewicht 4 x 500 gram cake

Dit is ons enige product wat niet geschikt is voor de Nederlandse markt. Al onze andere producten zijn wel 100% legaal voor de Nederlandse markt.

Deze cake is een absolute topper in ons assortiment maar helaas verboden in Nederland. Deze cake mag door de nieuwe CE regelgeving in de rest van Europa wel verkocht worden maar Nederland wil de Europese regelgeving voor dit product nog niet volgen. Wij verkopen deze cake aan iedereen omdat dit volgens de Europese en dus ook de Duitse regelgeving gewoon mag maar wij waarschuwen er wel voor dat deze cake in Nederland niet gebruikt mag worden en de invoer verboden is, bij controle aan de grens zal deze cake in beslag worden genomen en volgt er waarschijnlijk een boete. Wij raden u dan ook aan om de cake op Duits grondgebied af te steken en niet mee te nemen naar Nederland.
Bij ons kopen mag dus iedereen als eu burger maar invoer naar Nederland is verboden en voor eigen rekening en risico.

DIT IS EEN ACTIE ARTIKEL EN TELT NIET MEE VOOR HET GRATIS VUURWERK. VAN 180,- EURO VOOR 120,- EURO

Dit product duurt 150 seconden en heeft 186 schoten. Deze box is een kleine vuurwerkshow op zich die maar 1 x hoeft te worden aangestoken. Zeer veel variatie en een perfecte opbouw naar de finale toe.'
We lopen Het dus weer mis... jammer dat wij het enige land in heel europa zijn waar het verboden is .. want de box zag er super uit op film

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik had het filmpje nog niet gezien, maar dat ziet er goed uit zeg! Erg veel afwisseling en een goede kwaliteit!

Gewoon kopen en dan aangeven dat we in Europa wonen en je bekend bent met de regels zoals die in Europa zou moeten gelden. Hierbij heb je ook nog een een CE keurmerk e.d. Tenzij de Nederlandse overheid een campagne gaan voeren waarin men expliciet aan gaat geven dat men 'geen EU goedgekeurd' vuurwerk toelaten. Want.. zeg nu zelf, een gemiddelde nederlander weet dat toch ook niet? Ik zou hem dus gewoon kopen en wordt ik aangehouden dan mogen zij mij eens uitleggen hoe ze dit kunnen verantwoorden dat ze mij mijn cake gaan innemen en mij een boete geven.
NL moet maar eens stoppen met die verdomde K*T regels die nergens meer om gaan, behalve dan om het feit dat ze het alleen maar verbieden vanwege het geld dat ze mislopen.

Ik ben dit merk ook afgelopen zomer al tegen gekomen in Oostenrijk bij een winkel. Alle producten zien er zeer netjes afgewerkt uit in het echt.Hierbij een folder van de desbetreffende winkel.(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Back
Bovenaan