Vraag aan Vara/Kassa

moontan

VWC lid
En natuurlijk doemen er rond deze tijd de nodige vuurwerkhaters op.
Zo ook mevr.C.V. met een vraag aan Vara Kassa

L.S.!
Graag wil ik de vraag wllen stellen hoe wij als burgers iets kunnen doen om een eind te maken aan de traditie vuurwerk af te steken bij de jaarwisseling. Het is toch te gek, dat wij om de oren geslagen worden om het milieu te sparen, terwijl deze traditie ten koste van het milieu gaat, er vallen elk jaar doden, de slachtoffers zijn veelal kinderen, het kost handenvol geld, terwijl een ieder klaagt over geldgebrek, de dieren zijn er bang van, als nevenverschijnsel worden elk jaar de grootste vernielingen aangericht, het is slecht voor het gehoor en het is bovenal heel erg vervelend. Er is al eens een actie geweest, maar de regering doet er niets aan, het zal wel op de een of andere manier een geldkwestie zijn. Wie weet worden dan de inkomsten via de belasting geschaad, net zoals dat met het roken en de alcohol werkt (hoe meer er gerookt en gedronken wordt hoe meer inkomsten de belastingdienst heeft).
Kortom, hoe kunnen wij deze waanzin stoppen dan wel beperken?
Zijn er nog acties waaraan men mee kan doen om er voor te zorgen dat er geen vuurwerk meer in verkeerde handen komt?
Met vriendelijke groet,

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/vuurwerk/

Ik gruwel alweer als ik het bericht lees en bekijk het ook met gemengde gevoelens. Vaak komen deze brieven na de jaarwisseling weer naar voren, maar het feit dat er deze jaarwisseling helaas 2 doden zijn gevallen zou wel zwaar mee kunnen gaan wegen in de discussies die gaan los barsten betreft een vuurwerk verbod.

ik denk dat er in één enkel jaar meer schade word veroorzaakt in het verkeer dan met vuurwerk, maar dan gaan we toch ook geen auto's brommers motoren en bussen verbieden.
roken en alcohol drinken daar sterven mensen op langertermijn meer aan dan vuurwerk.
kortom dit word het hem niet voor deze mevrouw
ze heeft gewoon slecht nederlands consumenten vuurwerk gehad en was ontevreden dat niemand anders het mocht overkomen................

we shall see

Laatst bewerkt:
Waarom luidt ieder jaar weer deze discussie op.
Ik wordt er niet goed van als ik er aan denk dat de echte vuurwerkliefhebbers elk jaar maar weer zich moet verdedigen, omdat een stapel gekken misbruik maakt van de nieuwjaarsviering om te slopen.

En over geldgebrek, ik ken genoeg mensen om mij heen die elke maand de eindjes aan elkaar moeten knopen om rond te komen, maar er is wel geld voor bier en sigaretten!

Het is jammer dat dit elk jaar weer deze discussie oplaait.

Zolang er mensen zijn die vuurwerk niet weten te gebruiken zoals het hoort, zal de discussie helaas blijven oplaaien. Jammer dat ook deze mevrouw begint over "het kost handen met geld". ALLES kost geld, ook het in goede banen leiden van voetbalwedstrijden, concerten en noem maar op.

En als mevrouw het meent te moeten hebben over het geld wat wij voor het vuurwerk uitgeven, tja.... Ik maak zelf wel uit wat ik met mijn geld doe :P

Back
Bovenaan